FB punten bij Garuda vluchten

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Denzi, 16 aug 2016.

  1. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Hoi allemaal,

    Ik zat net te kijken naar een vakantie richting Indonesië, en ik dacht, laat ik eens op de site van Garuda kijken met het volgende schema in mijn achterhoofd:
    upload_2016-8-16_8-36-50.png

    Nou heeft Garuda 4 'economy' classes te boeken (Economy Special Promo, Economy Promo, Eco Affordable en Eco Flexible). Na een aantal keer doorklikken merk ik dat je voor Economy Special Promo en Economy Promo in de V of S bucket valt en dus geen punten of QFs krijgt.

    Maar volgens de Garuda website kan je in sommige gevallen voor Economy Promo in de Q/T bucket vallen, weet iemand in welke logica dit is of hoe dit is uit te vinden? Dat zou toch een flink stuk op de ticket kunnen besparen en punten/QF geven :).
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ik denk dat je voor een specifieke boekingsklasse even moet bellen. De website en IT zijn niet zo geweldig. :)
     
    Denzi en Flying doc vinden dit leuk.
  3. EHTX

    EHTX Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    18
    Afgelopen december inderdaad gebeld om specifieke boekingsklasse te boeken op AMS-LGW. Meerprijs was €20 en daarmee telde deze wel mee als QF welke ik nog net nodig had voor Gold. Deze route is niet meer helaas, maar zal voor routes naar Indonesië ook gelden.

    Op ITA Matrix kun je al een indicatie van de prijs voor jouw specifieke boekingsklasse krijgen.

    Als je belt bij voorkeur wel tijdens Nederlandse kantooruren - anders word je doorverbonden met een call center in Indonesië en dat verloopt een stuk minder soepel. Via Skype meerdere keren met ze gebeld om naam en adres te spellen en CC betaling te regelen, maar bleek uiteindelijk niet met een Nederlandse kaart te kunnen. Gewoon met Nederland bellen dus. ;-)
     

Deel Deze Pagina