FB PLATINUM

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door wilcoboel, 11 nov 2016.

  1. wilcoboel

    wilcoboel Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Hallo ik heb door mijn FB-plat status bij de KLM, de mogelijkheid via FB AMEX , iemand gratis te upgraden in de FB-platinum status.

    Heeft hier iemand ervaring mee, want het is zonde om zo een aanbieding te laten liggen....
     
    PietV, AndréFB en FlyingFonz vinden dit leuk.
  2. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Nee, maar je mag best mij upgraden naar Platinum :D
     
  3. Patrick Dijkstra

    Patrick Dijkstra Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik hou mij ook aanbevolen voor een upgrade......
     
  4. Patrick Dijkstra

    Patrick Dijkstra Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Je kunt mijn reactie lezen met een knipoog hoor. Ik weet van mezelf dat ik niet zo actief ben als andere mensen en in het plaatsen van reacties. Een van de redenen is omdat een hoop dingen voor mij minder relevant zijn.
    Ik denk dat een hoop mensen zich aanbevolen houden voor een upgrade.... Wie wil een Platinum status nou niet hebben als je er nog niet 1 hebt???
     
  5. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Dit gaat over platinum for two. Deze optie heb je alleen bij de Flying Blue Amex Platinum Card voor zover ik weet.

    Volgens mij is de bedoeling dat degene die je upgradet een extra kaarthouder is op je FB Amex account. Daarom ligt het voor de hand dat je naaste familie of een goede vriend/vriendin upgradet (je partner of iemand die vaak reist). Degene spaart bovendien miles voor jou met zijn/haar kaart en de uitgaven worden maandelijks van jouw rekening afgeschreven. Dus het is wel handig als de extra kaarthouder een goede relatie van je is.

    Uiteraard kun je een willekeurig iemand upgraden en bijv de extra kaart zelf houden (maar dan heb je ook geen extra uitgaven die jou miles opleveren).

    Succes met de afweging! Ik kan me trouwens goed vinden in de ergernis van WorldTraveller over dat gehengel hier elke keer, niet alleen in dit topic maar ook in andere forumonderwerpen over AMEX.
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2016
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  6. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Oh ja! Die heb ik ook nog!! Platinum for 2! Eens kijken wie ik er mee blij kan maken.:)
     
    high_class, Ready2Board en jvz vinden dit leuk.
  7. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Twee maanden geleden gedaan.

    Stap 1 is een extra AMEX Platinum card aanvragen voor die persoon.
    Stap 2 zodra die kaart goedgekeurd is, is amex bellen en het FB nummer aan de kaarrt laten koppelen. That's it.
    Hele proces zal zo'n twee weken geduurd hebben.

    Daarna heb je alle voordelen voor platinum! We hebben er beiden al een aantal keer met plezier gebruik van kunnen maken :)
     
  8. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    You got mail ;)
     
    WorldTraveller vindt dit leuk.
  9. PietV

    PietV Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik vraag me af hoe dat precies werkt want als je de platinum AMEX kaart neemt wordt je zelf niet (meer) instant platinum FB member.
    Hoe kan een 2de kaarthouder het dan wel worden?
     
  10. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    wanneer je zelf FB Plat bent, dan kan je met de FB AMEX PLAT een 2e kaart houder een FB PLAT status bezorgen
     
  11. PietV

    PietV Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Werkt dit ook al de kaarthouder Platinum for life heeft? Dan wordt je als 2de ook makkelijk Platinum :p
     
  12. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Je krijgt dan als tweede kaarthouder ook de PLAT status zolang je de FB AMEX PLAT afneemt, maar dit is dus niet de "PLAT FOR LIFE".
     
  13. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Wat een genereus gebaar van @wilcoboel en @Fripsmaster!

    Ben heel erg blij dat deze twee forumleden dit aanbieden überhaupt. Zo helpen we letterlijk elkaar verder. De aanbieders van deze FB Amex Plat weten wel wie vaak op het forum zit of niet, dus wie deze kans krijgt gaat via de natuurlijke selectie gekozen worden.

    @Laurens wat als je 10 jaar achtereen platinum bent via deze FB Amex Plat route?
    Zou een mooie route zijn om Plat for Life te worden. Kost je maar 10 * EUR 600 = EUR 6,000. Stuk goedkoper dan jaarlijks te vliegen om FB Platinum te worden of te blijven.
     
  14. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    In je profiel komt te staan: uitgenodigd Platinum Sinds <DATUM>

    [​IMG]

    Deze specifieke melding (uitgenodigd) is sinds een jaar volgens mij, voorheen was dit onderscheid er niet. Overigens heb ik in het verleden extra plat kaarthouders gewisseld, en voor deze 'gast' bleef de plat status na opzegging voor het lopende jaar (tot 1 april volgend kalenderjaar) behouden en vervolgens via 'soft landing' naar Gold en Silver. ;) Maar of dit nog steeds het geval is heb ik het afgelopen jaar niet getest.

    Ik ben zelf geen Plat for life (bijna..), maar ik heb in een grijs verleden ergens in de voorwaarden gelezen dat de uitgenodigde plat kaarthouder geen aanspraak op plat for life kan maken op basis van deze route.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 12 nov 2016
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ik neem aan dat een eventuele 2e persoon op je AMEX kaart op zichzelf ook aan de (inkomens)vereisten moet voldoen voor een AMEX Plat?
     
  16. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Nee, dat is geen voorwaarde. Enkel de hoofdkaarthouder. Hij/zij is ook verantwoordelijk voor de jaarlijkse CC kosten en staat garant voor de uitgaven, ook van de extra kaarthouders.
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2016
  17. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Dit bovenstaande is heel interessant om te weten! Je blijft dan minimaal twee jaar Skyteam Elite + member. Doet me denken aan de tijd dat je via Amex je status op ieder niveau kon doorgeven, nu is het alleen beperkt tot platinum bij Amex/KLM.

    Het was te mooi om waar te zijn dat je op deze manier PfL te behalen door mee te liften via de FB Amex Plat route.
     
  18. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Erg grappig dat mij hoogbejaarde ouders in het verleden door die koppeling beide plat members waren en op hun jaarlijkse trip naar Noorwegen door de purser werden aangesproken. "U vliegt wel heel veel", waarop mijn vader bevestigend knikte. :)
     
    DirkOnTour en Flying doc vinden dit leuk.
  19. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou het wel als voorwaarde stellen als ik een ongelimiteerde credit card aan een "vreemde of bekende" geef :D
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Oh echt?! In dat geval houd ik me aanbevolen. :)
    Benieuwd of de forum Silver status nog prioriteit biedt. :D
     
    high_class en Laurens vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina