FB Platinum en Delta Comfort+

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Maarten_22, 23 jan 2018.

  1. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Weet iemand de huidige situatie mbt Delta Comfort+ voor FB platinum leden? Volgens de KLM platinum lijn is sinds deze week Economy+ een aparte boekings klasse geworden en kan je deze niet meer kiezen als FB Plat. Heb volgende week een vlucht geboekt in economy van AMS naar Atlanta met Delta(KLM ticket).
     
  2. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Zover ik mee heb gemaakt is dit nog altijd een gegeven. Het staat ook nog altijd op de KLM website. Echter kan het niet als je een basic economy ticket hebt geboekt;

    In het verleden heb ik dit zelf altijd via Delta zelf geregeld, een telefoontje en het was meestal helemaal in orde. Ik raad je dus aan om Delta even te contacten.
     
  3. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Wat Eloy hierboven schreef.

    Niettemin is per 22 Januari het eea veranderd en is het W klasse geworden. Tickets die je kunt upgraden hebben: 006 Delta ticket stock en het segment is Delta marketed & Delta operated.
    Geen idee of dit enige impact heeft voor FB Plats maar het is me ondertussen opgevallen dat KLM bepaalde producten van haar JV partners niet aanbiedt/verkoopt ook al bieden die het aan (W fares/C+ en Delta premium economy)

    Upgrade aanvragen gaat & ging zoiezo via de Fly Delta App of op delta.com of via een Delta agent.

    Zou na 22 januari een keer proberen om telefonisch bij Delta te boeken (of in ieder geval te vragen waar je als FB Plat staat), dat kost niks extra's en dan weet je ook meteen of het nog steeds mogelijk is om als FB Plat. Als het ze niet lukt dan kan je altijd nog tijdens het gesprek besluiten om het ticket niet aan te schaffen.
     
  4. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb een KLM ticket en V klasse DL vlucht. Dit komt sinds 22 januari niet meer in aanmerking voor Comfort+. Enkel 24 uur voor vertrek, maar de kans op een vrije stoel is dan heel klein.
     
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ah dit verklaart waarom 1 van mijn 4 vluchten volgende maand aangemerkt staat als upgrade in de delta app. Deze ene vlucht is gewijzigd. Hij was klm marketed en delra operated, maar veranderd in delta marketed en operated.
     
  6. foxtwo

    foxtwo Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Ben er ook achter gekomen en gisteravond gebeld met de FB Platinum Line.

    Ik kan zelfs niet eens betalen voor een upgrade op de transatlantische vluchten en alle vluchten in de boeking zijn aangemerkt als "NOT COMPLIMENTARY UPGRADE ELIGIBLE" terwijl ik FB Platinum ben en mijn partner FB Silver dus in theorie zouden we geüpgraded kunnen worden op de binnenlandse vluchten.

    Ik heb op het werk al aangegeven te proberen alleen nog maar AF-KLM metal te boeken voor zover mogelijk voor de economy vluchten.
    Verder hoop ik natuurlijk dat AF-KLM de optie tijdens boeken voor de Delta Diamond & Platinum Medallions ook weghaalt want dit is gewoon verslechtering. Waarschijnlijk zal de "upgrade" loterij net zo zijn als in de VS op binnenlandse vluchten en gaan Delta Silver Medallion nog voor FB Platinum leden voor deze comfort stoelen.
     

Deel Deze Pagina