'FB gaat revenue based'

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Geel, 3 aug 2016.

  1. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Op FT staat in een post over een interview met een directeur van KLM dat FB revenue based gaat. Niet heel onverwachts maar toch. Voorlopig beschouw ik het als een gerucht omdat het via 3de via journalist komt.

    Weet iemand meer?
     
  2. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
  3. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Is het nu al niet soort van revenue based met alle verschillende fare buckets? En de buckets waarvoor je meer 'miles' krijgt zijn praktisch ook altijd duurder (error fares daargelaten).
     
  4. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Dit is gewoon KLM ticketpricing inderdaad. Er zijn wel meerdere routes waarop KLM 'dominant' is waar ze dit soort prijzen doen (moet je maar eens de WBC naar KWI prijzen opzoeken). Maar je hebt wel gelijk, in de huidige fare buckets betaal je soms grof geld voor vluchten van een uur, voor dezelfde prijs kan je tickets vinden naar Bali en dan krijg je dus ook nogeens meer miles.
     
  5. EHTX

    EHTX Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    18
    Spijtig voor de milesrunners, maar op zichzelf een begrijpelijke ontwikkeling.

    Op dit moment is Flying Blue slechts ten dele revenue-based: afhankelijk van de boekingsklasse verdien je een % van de miles, echter in absolute aantallen loopt dit lang niet altijd synchroon met de ticketprijs.

    Een goed voorbeeld is een vlucht met Xiamen Airlines in boekingsklasse N (50%) voor +- 400 EUR: AMS - XMN - NRT - XMN - AMS levert in dat geval 7,335 mi op, terwijl een ticket AMS - CDG - AMS tegen hetzelfde tarief slechts 1123 mi (75%) oplevert. Dat is nog zonder een eventuele Silver, Gold of Platinum multiplier.
     
  6. BOJ

    BOJ Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Dit is wel gunstig voor zakelijke trips. Uiteindelijk is een mileagerun maar een gek concept.

    Ik weet nog wel dat ik voor cityhopper van AMS > London, soms bijna evenveel punten kreeg als AMS > SFO. Vind dat prijs wel echt verschil moet gaan maken en hopelijk op een mooie log curve :)
     
  7. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Die log curve kan je wel vergeten. Mileage programmas worden steeds meer uitgekleed.

    Verder heb je gelijk maar zakelijk reizen is natuurlijk ook raar concept. De baas betaald maar de reiziger krijgt voordelen als er steeds met dezelfde maatschappij gevlogen wordt. De baas wil gewoon de goedkoopste ticket....
     
  8. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Niet alleen de baas wil het goedkoopste ticket, dat willende meesten van ons ook. Hoeveel geld moet je uitgegeven hebben of gevlogen hebben om een keer een award ticket in BC of F te kunnen boeken? Zou je de keer/keren dat je in BC of F wilt vliegen niet goedkoper uit zijn met miles die je gekocht hebt tijdens een promo? Voor mij is de prijs, de totale reisduur, aankomst en vertrektijd - de balans hierin - het belangrijkst. Het te ontvangen miles is voor mij minder belangrijk.
     
  9. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Ikzelf spendeer ongeveer 2000-3000 euro voor een BC award noord Amerika aan miles. Dat komt doordat ik veel naar China reis waar veel goedkope BC tickets zijn en dan ga je snel. Omvliegen is met BC niet zon probleem, ik stap graag op in ander land maak ik er een dagtrip van en zorg dat deel 2 van de reis pas de volgende dag is vanaf schiphol.

    Je kan vaak tickets opdelen door gebruik te maken van lange stopovers, dat maakt het ook interessanter ergens anders op te stappen. Je kan dan ieder stukje van je ticket inzetten voor een andere trip.

    Kijk maar eens naar de vluchten van China Eastern vanuit Singapore/Taipei naar amsterdam of praag naar KUL en BKK. Als je die combineert heb je een berg vluchten voor +/- 1100 euro die je meer dan 20k base miles geven.


     

Deel Deze Pagina