FB AMEX Platinum autoverzekering

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Denzi, 29 mrt 2017.

  1. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Hoi allen,

    Heeft iemand ervaring met de FB AMEX Platinum autoverzekering?
    De voorwaarden zijn verwarrend, enerzijds geeft het aan dat je alleen gebruik mag maken van de verzekering mits je niet de optie had om bepaalde dingen te verzekeren.

    Later staat er dat je door deze verzekering deze opties niet hoeft te nemen? Ervaring/tips/weetjes te delen?
     
  2. KoenVL

    KoenVL Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hi Denzi,

    Naar mijn weten is het zo dat je actief de dekking van de verhuurfirma moet weigeren en aangeven dat je op je creditcard gedekt bent. De grote autoverhuurders zijn bekend met dit soort dekkingen.

    Zo komt er dan bijvoorbeeld bij Sixt een vermelding op je contract te staan dat je geen CDW afgesloten hebt en dus volledig aansprakelijk bent. Hierdoor heb je enkel WA dekking bij de autoverhuurder en mocht er dan iets gebeuren (je hebt een ongeval/krijgt een rekening voor schade op de auto) moet je deze bij AMEX aanmelden om terugbetaald te krijgen.

    Let er overigens op dat bepaalde dure auto's boven een bepaalde cataloguswaarde (ik dacht €60.000, maar pin me er niet op vast) niet onder de dekking vallen.. In die gevallen dus beter wel een dekking afsluiten via de autoverhuurder.
     
  3. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Ik ben voornemens om bij Hertz een auto te huren komende zomer. In de reservering kan ik inderdaad aangeven dat ik alle extra verzekeringen die door mijn AMEX Platinum wordt gedekt kan weigeren.

    Vraag: is het dan zo dat een autoverhuurbedrijf een hogere borg mag (of gaat) reserveren op mijn credit card omdat ik voor het verhuurbedrijf dan volledig aansprakelijk ben?

    Gaan verhuurbedrijven sowieso akkoord of willen ze een soort "bewijs" zien dat die verzekeringen bij mijn credit card zitten.

    Gevoelsmatig gaat het mij een hoop ellende geven als ik werkelijk die verzekeringen moet aanspreken en ik sta aan de andere kant van de wereld.
    Of heeft er iemand ervaring(en) mee en wordt het allemaal goed geregeld?
     
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Interessante discussie. Ik huur geregeld een auto in de VS en vraag me af of het mogelijk is om de verzekeringen te weigeren. Als je via een website huurt moet je altijd aangeven waar je vandaan komt en dan worden de verzekeringen er automatisch bijgevoegd. Daarnaast zijn de tarieven voor europese huurders (dus met verzekeringen!) veel interessanter dan de US tarieven waar men de verzekering zelf vaak regelt.
    Maar daarnaast als je de verzekeringen weigert en dus vertrouwt op de verzekering van je AMEX dan zal de verhuurder je ook voor ieder krasje, deukje of sterretje in de ruit belasten. De kans is dus heel groot dat je na een huurperiode dus moet gaan claimen bij je AMEX verzekering.
    Ik zou dat niet zien zitten. Maar dat is persoonlijk.
    Dan is het makkelijker om gewoon een europees tarief inclusief verzekeringen te boeken en je dan nergens druk over te hoeven maken.
     
    Rem76 vindt dit leuk.
  5. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Yep, daar ben ik dus ook bang voor.

    Zijn er lezers die regelmatig deze extra verzekeringen weigeren bij het verhuurbedrijf ivm de verzekering op de AMEX kaart?
    Iemand wel eens aanspraak moeten doen op deze verzekering van AMEX?

    Ben heel benieuwd ;)
     
  6. RoelB

    RoelB Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Ik vind het zelf vooral waardevol voor het afdekken van eigen risico's of in sommige landen voor aanvullende aansprakelijkheid. Denk aan europa, oceanie en afrika met soms eigen risico's van EUR 1500+, maar ook aan landen in zuid- en midden amerika waar de normale aansprakelijkheidsverzekering soms maar dekt tot $20k en een aanvullende verzekering voor aansprakelijkheid erg duur is.

    In de US zal ik altijd gewoon een rate voor europeanen met CDW en SLI/EP inclusief nemen. Niet alleen zijn die tarieven voor toeristen meestal goedkoper dan de rates voor amerikanen zonder verzekeringen, het scheelt inderdaad een hoop gezeur.

    Let ook op dat de Amex verzekering onverharde wegen uitsluit. In zuid- en midden amerika heb je daar dan niet zoveel aan.
     
  7. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    (Zuid-)Afrika ook niet kwam ik onlangs anders. Overigens was ik mij er niet van bewust dat dat uitgesloten werd en had ik alle (aanvullende) verzekeringen vrolijk geweigerd.
     
  8. RoelB

    RoelB Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Jij moet ook nie botsen op die stofpadjes nie.. :) En als je dat wel doet, tja, dan ben je je eigen risico kwijt. In alle andere gevallen kun je terugvallen op je Amex verzekering voor dat eigen risico.
     
  9. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Nergens op gebotst en ook zonder problemen m'n auto ingeleverd. Was mij er alleen niet van bewust dat dat uitgesloten was.
     
  10. RoelB

    RoelB Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Maar had je dan wel een dure afkooppremie voor het eigen risico betaald als je dat wel had geweten? Meestal is het een relatief klein aantal kilometers dat je over onverharde wegen rijdt tijdens een huur. Daar is het dus een klein risico.
     

Deel Deze Pagina