Hoi, Even wat hulp nodig: onze familie heeft besloten een mooie reis met zijn allen te maken in de mei-vakantie! Groep is 11 personen. Data bv 23 april-6 mei. We zagen dat Panama met €820 een van de goedkopere KLM bestemmingen is. Nu komt het: van KLM groepsboeking kregen we een prijsopgave waaraan is toegevoegd €200 “internationale toeslag” per ticket. Die kwam voor ons uit de hoge hoed. En nu, een week later maar nog ruim voor eind april 2023, zijn de tickets ineens €250 duurder. Iemand tips hoe te boeken met een groep? We staan overigens ook open voor andere bestemmingen, als het maar zonnig is en een directe Skyteam vlucht ;-)
Je zit boven de 10 PAX wat betekend dat je als groep gezien word. Dat maakt het vaak inderdaad wat lastig. Je kunt altijd natuurlijk twee pax los boeken en dan de rest van de groep. Je hebt niet de voordelen van een ticket maar... hoe groot zijn die. Ik zie AMS-PTY voor 780 momenteel op de data die je vraagt; dus best een optie. Andere optie is QUO in dezelfde prijsrange.
Ik ben afgelopen zomer met een vriendengroep van 12 naar Split gegaan met de klm. Ik had twee boekingen van zes gedaan. Dat werkte gewoon perfect
Apart boeken werkt vaak prima. Let wel: ook daar kun je nog tegen verassingen aanlopen. Het is niet voor niets dat het tarief per pax hoger is bij de groepsboeking dan wanneer je 'zelf' probeert te boeken. Er is een beperkt aantal tickets per tariefklasse (binnen dezelfde reisklasse) en niet zelden gebeurt het dus dat het tarief van de tweede boeking onverwacht hoger uitvalt. Desalniettemin vaak genoeg pax verdeeld over 2+ boekingen, ging altijd prima ondanks tariefverschillen. Ik neem altijd het gemiddelde van alle boekingen als uiteindelijk tarief per pax. Let er alleen op dat het wat problemen kan geven bij verstoringen; KLM weet niet dat jullie bij elkaar horen en zal dus ook geen/zeer beperkt rekening kunnen houden met het bij elkaar houden van de gehele groep bij bijvoorbeeld omboeken etc.
Kun je de boekingen niet laten koppelen? Dat doe ik namelijk vaak als deel gezin op award tickets vliegt en een deel op betaalde tickets.
Boekingen koppelen kan niet, het enige wat er mogelijk is, is dat ze een aantekening in één/beide boekingen zetten maar dan ben je nog steeds afhankelijk van of de agent goed kijkt.