Extra punten sparen Flying Blue en AccorHotels met Miles+Points

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door MdT, 18 jun 2019.

?

Heb je je al aangemeld voor deze aanbieding?

  1. Ja, dat laat ik niet liggen.

    49 stem(men)
    86,0%
  2. Nee, ik heb geen account bij FB of LCAH

    2 stem(men)
    3,5%
  3. Nee, geen interesse

    6 stem(men)
    10,5%
  1. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    43
    Flying Blue en AccorHotels hebben sinds kort een nieuwe samenwerking: Miles+points.
    Bij deze samenwerking kunnen reizigers FB Miles sparen bij hotelovernachtingen bij een van de hotels van AccorHotels. Andersom kunnen reizigers met vluchten Rewards-punten sparen bij AccorHotels.

    In dit artikel kun je hier meer over lezen:
    https://insideflyer.nl/spaar-flying-blue-miles-en-xp-bij-accorhotels-met-milespoints/

    Interessant is naast het extra sparen ook de welkomstaanbieding. Deze kan je 10XP extra bij Flying Blue en 2 status-nachten extra bij AccorHotels opleveren
     
    Marcob, Christian, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Bedankt voor het delen, maar het lukt me niet om aan te melden. Iemand anders hetzelfde probleem?
    EDIT: ondanks de foutmeldingen is de aanmelding via LCAH wel gelukt.
     
  3. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Die 10XP extra is mooi meegenomen, maar verder zijn LeClubAccor hotels qua loyaliteit niet echt heel interessant (lees: geen gratis ontbijt ed. voor de hoogste tiers).
     
  4. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Klopt dat LCAH niet interessant zijn, maar soms kom je in plaatsen waar je geen keus hebt en dan is het fijn dat LCAH mijn tweede keus is.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  5. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    43
    Ik kan idd ook niet aanmelden, krijg ook foutmeldingen, jammer! Wellicht nog niet helemaal goed uitgerold.
     
  6. anique

    anique Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Gelukt!
     
  7. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    1.712
    Trofeepunten:
    253
    Via LHAC is het eindelijk gelukt, maar ik kan het nergens terugvinden op de site dat de 2 programma's gekoppeld zijn? Via IE en chrome blijf ik foutmeldingen krijgen, via Firefox zou het dan uiteindelijk gelukt zijn......

    * inmiddels kan ik via het onderdeel omzetten van FB miles zien dat ze inderdaad gekoppeld zijn. Als ik klik op ga naar Le Club AccordHotels dan kom ik op mijn pagina aldaar uit. Dan ga ik er dus maar vanuit dat ze gekoppeld zijn :)

    * toch weer 5 XP gratis erbij volgende week.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Robby43 vindt dit leuk.
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Klein Accortje onder het gras voor je welkom XPs: niet Accor hotels doen mee aan het loyaliteitsprogramma. Op https://www.accorhotels.com/nl/leclub/program/brands.shtml zie je wie er meedoen. Verblijven in een van de 5 Ibis Budget hotels in Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Maastricht gelden bijv. niet.

    Maar je kunt bij Accor wel altijd genieten van goede vertalingen uit het Frans:

    upload_2019-6-18_15-50-4.png
    :)
     
    RobertFB, FlyingFonz en Robby43 vinden dit leuk.
  9. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    43
    Hoe vaak heb je dat geprobeerd?
    Ik heb al via Safari, Chrome en Firefox geprobeerd, telkens problemen.
    Schermafbeelding 2019-06-18 om 15.58.35.png
     
  10. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    43
    Dat is natuurlijk ieder voor zich. Een van de voordelen vind ik dat Accor een grotere variatie aan verschillende hotels heeft, voornamelijk is prijscategorieën. Dat is bij andere ketens veelal minder. Daarnaast krijg ik bij deze ketens bijna altijd een upgrade naar een luxere/duurdere kamer, verschillende welkomstgeschenken etc. LCAH heeft uiteraard andere voordelen dan bijvoorbeeld HH of IHG. Daarnaast biedt LCAH Platinum bij verschillende hotels gratis toegang tot de lounge, waarbij vaak ontbijt inbegrepen zit. Maar zoals ik al aangaf, dat is ieder voor zich. Meer daarover kun je hier vinden: https://www.accorhotels.com/leclub/user/hotels-lounge/index.en.shtml
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2019
    TheFlyingDutchboy vindt dit leuk.
  11. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Ik gebruik, net als @Fripsmaster, LCAH als tweede keus voor wanneer ik op plekken ben waar er geen geschikte alternatieven zijn. Zodoende heb ik nog zo'n 12k aan punten aldaar. Worden die wanneer ik mij aanmeld overgeschreven naar FB? Ik meen me te herinneren dat in het verleden als je je FB koppelde voor een actie dat alle reeds geaccumuleerde punten ook werden overgeboekt (wat ik niet wil).
     
    lloydje33 en Fripsmaster vinden dit leuk.
  12. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Dat wil ik dus vermijden dat dat gebeurt, ik heb dat toen handmatig moeten uitzetten bij LCAH.

    EDIT: als ik het goed heb gelezen, is het als volgt: als je FB en LCAH gelinkt zijn, dan kan je bij beide programma's punten verdienen. Je kan dan handmatig kiezen of je punten van de een naar het andere programma wilt omzetten. Dat linken was specifiek bij LCAH en is volgens mij het automatisch omzetten niet meer beschikbaar, zover ik het kan zien op de website.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2019
    MVA20 vindt dit leuk.
  13. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ik kan me ook niet aanmelden. Via LCAH en FB geprobeerd, maar lukt niet (chrome en safari). 10 XP is wel mooi meegenomen. De extra punten zijn ook lekker.

    Ze hebben wel een goede geografische dekking, met name in Europa. Maar de hotels zijn niet altijd even goed. Ibis is wel altijd goed, maar daar spaar je weer minder punten dan bijvoorbeeld Novotel.

    Ben nu 2 jaar Gold bij Accor (o.b.v. nachten), maar het hangt erom of ik voor 2020 herkwalificeer (op punten).

    Ik boek nu vaker bij Marriott, betere hotels. En met de huidige wisselkoers spaar ik daar als Gold lid nu 4,6 Avios per uitgegeven euro, als Accor Gold 3,7 Avios per uitgegeven euro. :D
     
  14. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Dank je wel IF voor de tip! Accor account aangemaakt en beide gelinkt. Geen idee of ik er in slaag om de volgende weken een keer bij Accor te overnachten, maar donderdag heb ik wel weer een KLM-vlucht staan. Ik versta dat die 5XP bovenop mijn 'normale' trip-XP's komen?
     
    lloydje33 en MdT vinden dit leuk.
  15. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb al sinds een jaar een automatische omschrijving van Accor punten naar FB. Moet ik me voor deze actie opnieuw aanmelden?
     
  16. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    43
    Voor zover begrepen krijg je de 5XP inderdaad bovenop de regulier XP en Miles.
     
  17. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    43
    Ik denk dat het geen kwaad kan dat je je voor Miles+Points extra aanmeldt.
     
  18. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik kan dit niet meer vinden waar in mijn profiel. Kan jij mij hierbij helpen?
     
  19. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik kijk al een tijdje en heb volgens mij alle menu's en submenu's al bekeken, maar ik kan het idd ook niet terugvinden nu.
     
  20. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist contact gehad met FB. Het probleem zou kunnen zijn dat de naam die je gebruikt bij je FB account anders is dan bij je LCAH account. Dat moet in ieder geval gelijk zijn.

    ** Edit: het aanpassen van je naam gaat niet zonder slag of stoot! De medewerker bij LCAH kan het niet aanpassen via de telefoon, je moet een kopie van paspoort/ID opsturen + motivatie waarom het aangepast moet worden. Mocht je dus nog een LCAH account aanmaken, zorg dat het je DOOPNAAM/1e NAAM is zoals op je paspoort en overeenkomt met je FB account en dus NIET je ROEPNAAM.

    Wat betreft de aanbieding, deze is blijvend en dus niet van tijdelijke aard aldus de medewerker.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2019
    FlyingFonz en TheFlyingDutchboy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina