Expertflyer - Seat availability

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Lionell, 22 mrt 2015.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hoe is jullie ervaring met de seat availability in Expertflyer? Ik kom rare dingen tegen als ik de beschikbaarheid van stoelen vergelijk tussen Expertflyer en websites van airlines. Op de site van de airline kom ik stoelen tegen die bezet zijn en in EF staan ze als beschikbaar. Hetzelfde geldt omgekeerd.

    Hoe regelmatig wordt de inventory op Expertflyer geupdate? Of zijn er betere tools dan EF om dit in de gaten te houden? Ik heb namelijk een aantal seat alerts lopen... Of is het beter om gewoon elke dag de site van de airline in de gaten te houden?
     
  2. E**

    E** Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Heb het een tijdje gebruikt, nooit voor betaald maar altijd de gratis alerts gebruikt. Werkte perfect, als er geen aisle or window seat meer bechikbaar was, kon ik wachten op de alert en kon ik meteen mijn stoel wijzigen. Persoonlijk alleen maar goede ervaringen mee dus.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Hoe accuraat Expertflyer is ten opzichte van de luchtvaartmaatschappijen daar ben ik ook benieuwd naar, zit er namelijk aan te denken om het aan te schaffen. Mogelijk maakt het boeken van een Award makkelijker.
     
  4. E**

    E** Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Op het moment dat ik de alert kreeg ging ik meteen naar de airline app op mijn stoel te wijzigen. Werkte altijd en de vrijgekomen stoel kwam overeen met de stoel die ik via de alert binnen kreeg.
     
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Als een stoel bij de airline bezet is, en op expertflyer nog vrij, dan is het soms (vaak?) een airline block die 30 uur voor check-in wordt vrijgegeven (voorste rij Economy Comfort). Dus de stoel is vrij in de zin dat er niemand zit, maar voor de airline is 'ie toch bezet.

    EF update vrij snel. Nadat ik gister een award had geboekt, ging ik naar EF en daar stond die stoel, 1 of 2 minuten later, ook al op 'bezet'.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb ondertussen op 3 van onze 4 vluchten de stoelen die we willen (exit row) en voor de vlucht LAX-JFK heb ik een alert in EF staan. Voorlopig nog geen geluk, het zal een drukke vlucht zijn... :(
     
  7. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Ik ben wel nieuwsgierig of de daadwerkelijk nog vrije stoelen volgens het systeem waar de ticketagenten mee werken in praktijk ook overeenkomst met de vrije stoelen aangegeven in EF.
    @dutch_122 wat is jouw ervaring hiermee, of heb je dit nooit gecheckt?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Sorry voor de bump, maar is gerelateerd en wist niet waar ik het anders kwijt moest.

    Ik vlieg dinsdag AMS-BCN en kon op de KLM site geen stoelen (meer?) kiezen, dus checkte even op EF. Op EF staan bijna alle fare buckets als 'C' (Closed, inclusief wait list), m.u.v. full Y en B, plus full J en C welke op L (waitlist) staan. Betekent dit dat de vlucht in zijn geheel is uitverkocht?

    Schermafbeelding 2015-11-15 om 22.46.35.png

    Tot mijn verbazing zijn er op de seat map nog wel plenty legen stoelen. Een aantal lege stoelen is te verwachten voor tickets met unassigned seats, maar bijna heel C lijkt bijvoorbeeld leeg, waar de fare bucket waitlist aangeeft. (in economy trouwens ook nog zat vrije stoelen)
    Schermafbeelding 2015-11-15 om 22.48.02.png

    Iemand ervaring mee of een idee?
     
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    United komt weer terug in ExpertFlyer!

    "
    We are happy to announce that ExpertFlyer again supports UA Award searching and alerting. Also additional Star Alliance airlines have been added and now all Star Alliance carriers are supported for award searching on ExpertFlyer. The award searches for the newly added airlines will return a Yes/No availability response for each award class for the Quantity requested. "Yes" means at least the requested Quantity of awards are available, "No" means they are not.

    As always, the full list of supported Award & Upgrade airlines/classes for searching and alerting is available here: http://www.expertflyer.com/sessionlessClassList.do

    Notes:
    • For UA, only the O,I,X Saver award classes are supported for searching and alerting. No other UA award or upgrade classes are available.
    • At this time there is no "Star Alliance" award search option, each Star Alliance airline would be selected/searched individually.

    If you encounter any issues or have questions about specific searches, please email us directly at [email protected] with the details about the search and results.

    We hope that you find ExpertFlyer helpful in your travel planning. As always, thank you for your continued support of ExpertFlyer.

    Regards,
    The ExpertFlyer.com Team "
     
  10. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Weet iemand of je met Expertflyer ook een alert kan krijgen als je een specifieke boekingsklasse wil. In dit geval is op KL klasse "O" niet beschikbaar. Dit is een award-upgrade klasse. Kan je dus van Expertflyer een alert krijgen als die specifieke klasse beschikbaar komt? hoef ik niet elke week naar FB te bellen.
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dat zou mooi zijn, afgelopen tijd 1 keer gelukt om een upgrade te boeken, verder alleen maar: niet beschikbaar of vol. Beschikbaarheid sowieso laag, of lijkt dat maar zo? En dan bedoel ik KLM.
     
  12. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Het is waanzin, het is mij nog nooit gelukt, zelfs als ik 4 maanden van tevoren boek. en nu ook weer niet terwijl gewone award business stoelen gewoon beschikbaar zijn. Probeer t op de dag zelf zeggen ze alleen maar.
     
  13. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Wat is hun voordeel om wel award business stoelen beschikbaar te hebben en deze dan niet beschikbaar te stellen voor iemand die tenminste nog een deel van een ticket betaalt. Enig idee?
     
  14. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    De standaard award tickets kosten meer mijlen dan upgrade awards.
     

Deel Deze Pagina