EVA Air lounge in Manila

Discussie in 'Star Alliance' gestart door Valentijn, 20 jul 2014.

  1. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Zojuist ingecheckt voor mijn vlucht van Manila naar Taipei met EVA Air in C en tot mijn grote verbazing werd ik bij beide Star Alliance lounges (Thai Royal Silk en Asiana) geweigerd omdat EVA geen partner zou zijn. Voor zover ik weet zit EVA toch echt bij Star Alliance (compleet met logootje op boarding pass)...

    Na wat rondvragen bleek dat ik in de Delta Sky Club moest zijn - erg verrassend! Daar werd ik inderdaad zonder problemen binnengelaten.

    Opvallende ervaring die ik hier even wilde delen. Zijn er meer van dit soort ervaringen met EVA? Ik weet dat ze pas een jaar bij Star Alliance zitten, maar ik had verwacht dat in die tijd alles wel afgestemd zou zijn. Ben ook benieuwd hoe dat bij Air India gaat verlopen!

    Anyway, ik zit nu in de Delta lounge (overigens een stuk ruimer dan die van Thai Airways, dus ik ben er blij mee!) en ga zometeen eens een stukje vliegen met de EVA 747!
     
  2. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Dat is wel raar. Nu zijn de lounges in MNL toch al niet geweldig :p maar je zou toch echt wel gewoon toegang moeten krijgen.
    Ik denk dat t eigenlijk gewoon allemaal contract lounges zijn met een soort hoofdsponsor (bijv. Delta of zo) en dat Eva gewoon een contract heeft met die lounge.
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Hadden de OZ/TG lounges het Star Gold logo?
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Je heb toch niet standaard toegang tot elke lounge? Lijkt mij dat EVA maar 1 lounge contracted heeft voor haar status pax. Wel apart dat dat niet een collega Star airline lounge is!
     
  5. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Volgens de website van Star Alliance heb je als business class passagier toegang tot alle lounges (http://www.staralliance.com/en/benefits/status-benefits/lounge-access-policy/), vandaar dat ik een beetje verbaasd was!

    Ja, maar ik was een account aan het 'aftoppen' zonder status, dus had niet Star Gold op mijn boarding pass staan. Dat maakte het wat 'moeilijker', maar het zou niet uit moeten maken als business class passagier volgens mij.
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Nee maar als het Star Gold logo er was, was het dus een *A lounge en moet je toegang krijgen met zowel een Business class ticket op een *A carrier (zoals je inderdaad gequote hebt) ofwel met *G (als je een geldige kaart bij je had, hoeft niet per se zelfse programma te zijn als op je BP).
     
  7. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Nou wees maar blij dat je uiteindelijk in de Delta lounge terecht bent gekomen. In de Thai Airways lounge wil je voor je verdriet nog niet zitten...
    Ik heb een keer geprobeerd om in de lounge van Singapore Airlines binnen te komen met een TG ticket, maar moest toch echt naar de TG lounge...

    Het blijft raar dat EVA dat onderhand al een jaar bij Star Alliance zit, nog bij Delta ondergebracht is...
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Singapore is sowieso een gierige deelnemer van *A.
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Kan een hoop redenen hebben (capaciteit, kosten, contract) maar het is niet ongewoon in de airline wereld.
     

Deel Deze Pagina