Etihad AUH lounge meetup

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door Valentijn, 12 apr 2015.

  1. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Dag allemaal,

    Vanmorgen liep ik op de luchthaven van Abu Dhabi toevallig een vriendin tegen het lijf. Dat was al de derde keer dat ik (zonder dat ik het wist) kennelijk tegelijkertijd met een bekende op de luchthaven van Abu Dhabi was. Waarschijnlijk zit half Nederland regelmatig op AUH door de vele mooie deals en errors die Etihad de laatste tijd heeft.

    Dit bracht me op een idee: wellicht is het leuk om een Ikvliegveel-AUH-lounge-meetup-thread bij te houden. Dat is natuurlijk niet alleen gezellig, maar kan ook heel handig zijn om mensen de lounge in te sponsoren.

    Qua format is het waarschijnlijk het handigste om de info op de manier van de KLM-meetup-thread (klik) te gebruiken. Dus 'Datum - welke lounge - tijd in lounge - vluchtnummer - sponsor/request - username'.

    Een kleine uitleg per punt:

    Datum: Invullen in volgorde 'D/M/J'.
    Welke lounge: De lounge die je plant te bezoeken. Etihad maakt (op dit moment) gebruik van de First & Business Class lounge in Terminal 1, de Etihad Premium Lounge in Terminal 3 en de Al Reem lounge in de gang tussen Terminal 1 en 3. Als het erg druk is in de Al Reem lounge, wordt de Al Dhabi lounge (2e verdieping vlakbij de paspoortcontrole van Terminal 1) ook wel eens ter beschikking gesteld aan Etihad-passagiers. Terminal 1 en 3 zijn onderling verbonden en je kunt in principe alle lounges bezoeken. Als je in Business Class of First Class reist, heb je toegang tot alle lounges (en de Premium lounge zal dan waarschijnlijk de eerste keus zijn). Als je in Economy Class reist met een Etihad Guest Silver- of Gold-kaart, mag je alleen gebruik maken van de Al Reem (en soms dus Al Dhabi) lounge. Als je in Economy Class reist met een Etihad Guest Platinum-kaart, mag je van alle lounges gebruik maken.Zodra de nieuwe First Class-lounge in Terminal 3 opent, zal het één en ander wellicht veranderen aan loungetoegang, maar dan zal ik de informatie hier bijwerken.
    Tijd in lounge: Dat spreekt voor zich. De tijd die je plant in de lounge door te brengen, rekening houdende met aankomst- en vertrektijd op AUH. Dit is dus ook het tijdsbestek waarbinnen je iemand zou kunnen uitnodigen om als gast van de lounge gebruik te maken.
    Vluchtnummer: Het vluchtnummer van de uitgaande vlucht vanaf AUH.
    Sponsor/request: Als je 'sponsor' invult, geef je aan dat je iemand kunt uitnodigen voor in de lounge. Etihad Guest Gold- en Platinum-members mogen 1 gast in de lounge uitnodigen. Als je 'request' invult, geef je aan dat je graag door iemand uitgenodigd wordt om van de lounge gebruik te maken.
    Username: Dat spreekt voor zich.

    Wie weet tot in AUH!
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2015
    Ipponmaster, Basjep en SVDH vinden dit leuk.
  2. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Laat ik maar meteen aftrappen:

    Datum:-----Welke lounge:---Tijd in lounge:---Vluchtnummer:---Sponsor/request:---Username:

    10/5/15------Premium T3-----00:00-01:30-----EY23----------------Sponsor--------------Valentijn
    19/6/15------Premium T3-----00:00-01:30-----EY23----------------Sponsor--------------Valentijn
    4/8/15--------Al Reem----------06:00-08:00-----EY641--------------Sponsor--------------Valentijn
    20/8/15------Al Reem----------23:00-01:30-----EY23----------------Sponsor--------------Valentijn
    9/9/15--------Al Reem----------07:00-08:30-----EY604--------------Sponsor--------------Valentijn
    12/9/15------Al Reem----------06:30-08:30-----EY77----------------Sponsor--------------Valentijn
    25/10/15----Premium T3-----19:00-21:00-----EY391---------------Sponsor--------------Valentijn
     
    SVDH vindt dit leuk.
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Datum:-----Welke lounge:---Tijd in lounge:---Vluchtnummer:---Sponsor/request:---Username:

    25/10/'15------Premium T3-----20:15-??:??-----KL437 arrival-------guest request------SVDH

    Bij deze gelijk een guest-request voor deze datum en tijd :) ik kom als 't goed is 20:15 aan, en weet nog niet of ik een hotel neem of weer door vlieg. Voor als ik weer door vlieg, zoek ik je graag even op in de lounge :)
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2015
    Valentijn vindt dit leuk.
  4. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Leuk! Laat tegen die tijd maar weten. Kunnen we dan gelijk proberen of het mogelijk is om een gast mee te nemen in de Premium lounge of dat dat alleen in de Al Reem lounge kan :)
     
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Als je C vliegt en Guest Gold bent dan mag je iemand de Premium Lounge in guesten!
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    was het toeval dat je daar (weer) was, of dat je die vriendin tegen het lijf liep? :)
     
  7. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Ah, dat is goed om te weten :)!
    Allebei eigenlijk ;)!
     
  8. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.029
    Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Ik doe a..s. zaterdag AMS-AUH-KUL en a.s. zondag KUL-AUH-AMS ..
     
    Valentijn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina