ETA EN ESTA

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door fundivers, 20 feb 2018.

  1. fundivers

    fundivers Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Van 4 tot 14 mei ga ik naar Canada (Toronto). Vertrek is vanaf Dusseldorf via Dublin. Daarvoor heb ik een ETA nodig. Hoe lang na terugkomst moet mijn paspoort nog geldig zijn?

    Vervolgens gaan we van 23 mei tot en met 1 juni naar New York. Vertrek vanaf Brussel via Montreal (Canada).

    Heb ik nu ik reis via Canada een ETA nodig of een ESTA nodig? Ik denk een ETA, maar kan ik dezelfde ETA hanteren? En hoe lang moet paspoort nog geldig zijn bij terugkomst uit Amerika? Misschien een uitgebreidere vraag, maar bij het reisbureau moeten ze het antwoord schuldig blijven.

    Alvast dank voor je reactie.
     
  2. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    lloydje33 vindt dit leuk.
  3. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Het wordt tijd dat bij aankomst in Europa Amerikanen en Canadezen met dezelfde onzin en kosten worden geconfronteerd.
     
    FlyingFonz en Globetrotter vinden dit leuk.
  4. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Of tijd dat al die visa worden afgeschaft in plaats van de oog om oog tand om tand-mentaliteit waar uiteindelijk niemand wat mee opschiet..;)
     
  5. fundivers

    fundivers Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    De

    De ETA zou ik dezelfde dus kunnen gebruiken?
     
  6. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    binnen 30 seconden via google (zelf een beetje moeite doen mag best ;)):

    Do I have to apply for an eTA each time I travel to Canada?
    No. Once approved, your eTA is valid for five years or until your passport expires – whichever comes first. You can come to Canada as many times as you wish as long as your eTA remains valid.
     
    Flying doc en lloydje33 vinden dit leuk.
  7. mrsar

    mrsar Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Het is relatief simpel, voor de eerste reis moet je de eTA aanvragen, voor de 2e reis is je eTA nog geldig maar moet je voor de VS de ESTA aanvragen.

    Ga er vanuit dat normaal gesproken je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  8. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    [QUOTE=" Misschien een uitgebreidere vraag, maar bij het reisbureau moeten ze het antwoord schuldig blijven.

    Alvast dank voor je reactie.[/QUOTE]

    Fijn reisbureau!!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  9. seerden

    seerden Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Zowel het eTA (5 jaar geldig of tot paspoort verloopt) evenals het ESTA (2 jaar geldig of tot paspoort verloopt) is benodigd. Wat gek dat ze je dit niet bij het reisbureau konden vertellen want dat is natuurlijk een must voor verblijf in beide landen.

    De eTA verplichting voor overstappen is ook van toepassing als u het vliegveld in Canada niet verlaat. Er is één uitzondering, waarbij u geen eTA Canada nodig hebt voor een vlucht via Canada. Dat is het geval als u een doorvlucht heeft naar de Verenigde Staten en het vliegtuig tussendoor alleen in Canada landt om bij te tanken. In dat geval mag u het vliegtuig op het Canadese vliegveld niet verlaten.

    Bron: https://visumbuitenland.nl/canada/overstap-en-eta
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  10. fundivers

    fundivers Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Dank je
     
  11. AnoukVreeling

    AnoukVreeling Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Een paspoort voor een ETA of ESTA hoeft geen 6 maanden geldig te zijn als je deze aanvraagt volgens mij. Een ETA/ESTA is 5 jaar en 2 jaar geldig of totdat het paspoort verloopt. Recent een reis gemaakt en de informatie verhaalt bij https://e-visums.nl/usa en voor het ETA https://e-visums.nl/canada Indien u naar Canada gaat dan beslist de douane pas bij aankomst hoelang u in Canada mag blijven, houdt daar wel rekening mee:) Zou wat zijn als je een hotel boekt en er niet mag verbijven.
     
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Als je had gelezen, dan had je kunnen zien dat zijn 2e trip, 5 dagen geleden al geeindigd is... Sorry dat ik misschien bot overkom, maar ik heb je nu al een aantal maal zien posten, wat niet (meer) van toepassing is, geen idee wat de reden daar achter is maar ik vind het persoonlijk vrij irritant...
     
    noppie vindt dit leuk.
  13. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Och, het is een elektronische reistoestemming die aangeeftdat jij naar het land mag reizen. Het is geen garantie dat je bij aankomst ook het land binnenkomt. Zelfde verhaal voor Australië (eVisitor) en Nieuw-Zeeland (Visa Waiver Visitor Visa).
    Ook als je geen toestemming nodig hebt kan vmij in principe zowat elke border services, customs border patrol officer, KMar enzovoort iemand van buitenaf de toegang ontzeggen.

    Dat gezegd hebben, nog steeds geen stempels en/of aantekeningen in mijn paspoort gekregen van die Canadezen, de laatste keer was 3.5 weken geleden, nog steeds zonder ETA de grens met Canada overgegaan zonder problemen.
     

Deel Deze Pagina