ESTA aanvragen via KLM ( visumservice) veel te duur?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Goldfly, 2 jan 2015.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Om naar de USA te reizen als Nederlander heb je een ESTA nodig. Als je dit via de normale website van de Amerikaanse overheid aanvraagt kost dit 11,69 EUR.

    Nu heeft KLM een link naar visumservice op hun site die je overduidelijk krijgt aangeboden als je een US vlucht boekt. Als je dit doet betaal je 29,50 EUR.
    Nou begrijp ik het prima als KLM wat extra centen wil verdienen door een link naar een partner te plaatsen, maar vinden jullie nou ook niet dat het bedrag bijna 3 keer zo hoog te maken niet riekt naar afzetterij. Waarom niet een normale link naar ESTA? Of als je nou echt wat extra's wil verdienen misschien een knaak er bovenop gooien, maar zoveel extra terwijl je dat via de US gov site voor veel minder kan doen vind ik gewoon niet zo netjes..

    Jullie ideeën hierover?
     
  2. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Als er niet op de officiele kanalen gewezen wordt naast deze service is dat wel vreemd te noemen inderdaad. Zeker ook aangezien een ESTA heel gemakkelijk is om aan te vragen. Maarja zoals je ook aangeeft extra geld verdienen in deze bijverkoop is mooi meegenomen voor KLM. Ik kijk verder dan wat me standaard aangeboden wordt, maar er zullen vast mensen zijn die dit afnemen zonder te weten dat ze het zelf ook kunnen voor 1/3 van de prijs. Dan zou het netjes zijn als er ook op de officiele kanalen geboden wordt, dat ben ik met je eens.
     
  3. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Vraag is of en hoeveel KLM hier aan verdiend. Grootste deel van het verschil zal waarschijnlijk de kosten van de visumservice zijn. Feit blijft dat ze natuurlijk ook gewoon een linkje naar de officiële kanalen zouden moeten tonen en zo de keus bij de klant laten.
     
  4. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Als ze daar niets aan verdienen zou het helemaal onbegrijpelijk zijn.
     
  5. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Op de esta website zelf staat maar al te duidelijk dat je derden niet met de aanvraag moet vertrouwen en alleen de officiële site moet bekijken. Ik snap wel dat de KLM niet direct linkt.
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    Hier linkt KLM wel rechtstreeks naar ESTA.
     
  7. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ha dat moet ik ook nog gaan doen. Maar eerst een nieuwe paspoort aanvragen, mijn huidige paspoort is maar tot half mei nog.
     
  8. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Het enige voordeel is, dat mensen zonder Creditcard toch een ESTA kunnen aanvragen. KLM accepteer o.a. iDeal.
    Maar goed, mensen zonder CC, die naar USA gaan hebben het sowieso lastig. En voor het prijsverschil kan je een CC een jaar aanvragen.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  9. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Maar je moet je afvragen of mensen zonder CC naar Canada of de VS op vakantie moeten gaan. Overigens vereist Canada geen ESTA en APIS, alleen Secure Flight.
     

Deel Deze Pagina