Ervaringen met boeking via KLM Platinum lijn?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door thomassmit, 1 aug 2017.

  1. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Achtergrond: ik had nog 3 KLM EDM's liggen die ik voor september bij KLM moet besteden. Afgelopen zaterdag kreeg ik een GF notficatie dat DUS - JFK te boeken was voor +/- 320 euro.

    Ik ben vervolgens wat gaan puzzelen via de ITA matrix om er zo veel mogelijk segmenten in te verwerken op de terugweg. Heen wil ik er zo snel mogelijk zijn. Ik kwam uiteindelijk uit op de route:
    upload_2017-8-1_8-48-41.png

    Dit heb ik in bookwithmatrix.com gegooit waar ik hem op het eerste gezicht op Delta.com kon boeken. Vervolgens de KLM Platinum lijn gebeld om te boeken. Volgens de farerules zou ik 2x moeten kunnen overstappen zonder extra kosten, echter kregen ze hem bij KLM niet zo geprijst. Het 1e segment JFK-ATL moet in V geboekt worden als ook ATL-CDG in V geboekt zou worden. Er was echter geen V class beschikbaar op JFK-ATL... Met de X class op Delta stock ook geen resultaat.

    Vervolgens een paar uur later terug gebeld om het nog eens te proberen en kreeg weer hetzelfde te horen. Wel werd mij aangeraden om de vlucht anders op Delta.com te boeken, maar dan zouden mijn EDM's niet gebruikt kunnen worden.

    Ik heb bij Delta een dummy boeking proberen te doen, maar kwam ik niet door het formulier heen. Dus eigenlijk zou ik dan Delta moeten bellen om de boeking te maken.
    upload_2017-8-1_8-57-27.png

    Uiteindelijk hem ik maar besloten om het JFK-ATL segment eruit te halen en via JFK-CDG-AMS-DUS te vliegen voor een iets goedkopere prijs.

    Het volgende viel mij:
    - De KLM Platinum lijn gooit het al snel op markt specifieke tarieven waar zij geen toegang tot hebben vanuit Nederland.
    - Een ander argument was dat GF/ITA vluchten individueel zou checken op beschikbaarheid en daarom geen rekening zou houden met tarief voorwaarden zoals het verplicht in V class boeken als 2 vluchten aan elkaar gelinkt zijn. Lijkt mij raar dat ITA daar geen rekening mee houd.
    - De medewerkers die ik gesproken hebben dachten niet echt verder als mijn eigen opties niet geboekt konden worden.

    Wat zijn jullie ervaringen met de Platinum lijn? En heeft er iemand nog tips wat ik de volgende keer anders kan doen?
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2017
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  2. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Hoi,

    Heb een paar tips waar je volgende keer misschien iets aan hebt.

    1.) Heb zelf niet heel veel ervaring met platinum lijn en regel meestal dit soort dingen via social media van KLM. Is ook makkelijkers als je bijv. Meestal kan men wel iets voor je regelen daar als je aandringt op wat je wil hebben. Soms krijg je echt standaard non-sense antwoorden en soms heb je echt een goede te pakken. De kwaliteit hangt echt van de persoon af, verwacht dat dit ook bij de platinum lijn zo is.

    2.) Als je zo'n reis wilt boeken, deel hem dan hier op het forum. Zijn genoeg mensen hier die het leuk vinden met je mee te kijken en hem wellicht voor je hadden kunnen boeken. Hier zitten een paar echte travel hackers, dat is anders dan booking agents bij KLM.

    3.) Probeer ook via Airfrance .be/ie/de/fr etc. Prijzen en aanbod daar zijn vaak toch anders dan bij KLM.
     
    Emile Wielaart vindt dit leuk.
  3. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Net een dummy boeking gedaan en kan hem gewoon boeken op Delta.com voor €330.17/Total cost for 2 passengers €660.34.
    Wat houd je tegen om Delta te bellen? Doe dat misschien 50 keer per jaar en heb ook KLM electronisch vouchers etc gebruikt bij Delta. Voor je miles/segmenten maakt het toch niks uit of je ticket 006 of 074 stock is?

    In dit geval wil Delta wel een V fare verkopen maar niet via haar partners. Iedereen doet dat, zelfs AF weigert af en toe zulke fares te verkopen aan KLM.
     
    Daeni en FlyingFonz vinden dit leuk.
  4. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    De EDM's van KLM die dan niet gebruikt kunnen worden :)
     
  5. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
  6. emvi

    emvi Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ik spreek de KLM Platinalijn regelmatig en heb alleen maar goede ervarigen. Maar ik heb meestal niet zulke ingewikkelde vragen.
     
  7. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ook ik heb goede ervaringen met de Platinumlijn... behalve dat ik bij award-upgrades altijd 'geen beschikbaarheid' te horen krijg. Maar ik houd mezelf voor dat zij daar ook niks aan kunnen doen... :)
     
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Het is ons ook nog nooit gelukt. Zullen de stoelen vrij willen houden voor verkoop. Soms bij inchecken lukt het wel, maarja dan weten ze ook dat de stoel anders leeg blijft.
     
  9. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Bij Award Upgrades heb ik wel goede ervaringen met de Platinum lijn. Met name om de alternatieven die de mdw voor me zoekt.
    Inderdaad was er op m'n eerste verzoek geen beschikbaarheid.
     
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    @Arjan69 je informeert eerst wat er aan upgrades beschikbaar is, voordat je boekt?
     
  11. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Inderdaad. Ik vind dat ik dat wel mag verwachten van een Platinum lijn toch?
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  12. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb onze huwelijksreis in september AMS-BKK-AMS via de Platinumlijn geboekt. Economy H geboekt. Upgrade naar business met Miles. Zij hebben de juiste economy klasse mee helpen uitzoeken en tegelijk naar de beschikbaarheid van upgrades gekeken.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  13. Emile Wielaart

    Emile Wielaart Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Heb ook prima ervaring met Platinum lijn. Dikwijls tickets + upgrades in 1 telefoontje geboekt en / of gewijzigd.
     
  14. wimanja

    wimanja Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Heel goede ervaringen met Platinum lijn. Vooral als ik in buitenland zit en een vlucht wil wijzigen / upgraden, wordt ik 24/7 prima geholpen door medewerkers. Als ze door mijn vragen er niet uitkomen, bellen ze me terug.
     
  15. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Qua hulp heel goed en gaan ze verder. Het duurde bij mij wel soms langer voor ik hen aan de lijn had in tegenstelling tot de gewone lijn.
     

Deel Deze Pagina