Ervaringen business class AF 777-300ER

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door westi, 19 dec 2018.

  1. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik zit te kijken naar SIN-CDG met AF. Die wordt gevlogen in de 777-300ER, volgens seatguru in 4-class layout 1.

    Nu zijn er verscheidene commentaren van mensen die de cocon te smal vinden. Er was iemand van 181cm/90kg die klaagde dat hij/zij de schouders en ellebogen niet kwijt kon omdat de seat te nauw was.

    Iemand ervaring met deze seats?
    Ik ben zelf 185cm/100kg en zou het jammer vinden als je idd niet kan slapen voor dat geld.

    upload_2018-12-19_18-20-19.png
    upload_2018-12-19_18-21-41.png
     
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    westi vindt dit leuk.
  3. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Ik ben 184cm/85kg en kon prima slapen, heerlijk product!
     
    westi vindt dit leuk.
  4. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Het word ook wel het beste AF Business product genoemd. Er zijn een hoop verschillende seats op AF metal namelijk
     
    westi vindt dit leuk.
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Bedankt allen voor jullie input. Ik ben overtuigd.
     
  6. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb CDG -SIN gevlogen in september op rij 10. Mijn lengte is 2.00 m en kon prima slapen.Misschien is de stoel niet al te breed, dat kan zijn maar heb er geen last van gehad. Heerljk hoor, in deze vrij nieuwe cabine met de Franse catering. 13 uur genieten!
     
    westi vindt dit leuk.
  7. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Thx, ziet er goed uit, alhoewel zij ook al schreven: "....so this AF bed will feel a little tighter". In vergelijking met Cathay. Ik zal het wel zien, eigen ervaring is altijd beter.
     
  9. Daandeluxe

    Daandeluxe Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    91
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben er afgelopen week mee naar Singapore gevlogen, rij 14 aan het raam.
    Rij 16 heeft trouwens maar 1 raam i.p.v. 2!!

    Was prima eigenlijk al ben ik geen fan van de herringbone configuratie (als een van de weinigen heb ik het idee).
    Stoel zelf is prima, ik kan hier beter in slapen dan in KLM WBC.

    Eten was aardig maar niks bijzonders, service was zelfs excellent, ik had minder verwacht....

    Al met al een prima product en het geld waard wat mij betreft.
     
    lloydje33, FlyingFonz en westi vinden dit leuk.
  10. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Prima product ! Zelfde route gevlogen met AF.
     
    westi vindt dit leuk.
  11. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Als ik de reviews op internet en Youtube allemaal zo lees, dan is er een hoop inconsistentie als het gaat om de maaltijden bij AF. Soms "perfect" uit de Franse keuken, maar ook regelmatig "dramatisch" en niet BC waardig. Wat is jullie ervaring als het gaat om de AF meals?

     
    westi, lloydje33, JustinCase en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Onze ervaringen zijn ook een beetje wisselend. Op de route vanuit het buitenland richting Parijs is de kwaliteit minder tov vetrek vanuit Parijs. Uiteindelijk toch wel lekker gegeten. Paar fotootjes als bijlage (SIN-CDG) (o.a. kindermaaltijd, voorgerecht, kaasdessert)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    westi, lloydje33, Tim82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    369
    Trofeepunten:
    63
    De business Class stoel op 777-300 van AF is goed! Fijner dan de 2-2-2 config van KLM vindt ik.
    Direct toegang tot het gangpad, oké opbergruimte, en indien je op rij 3 zit bijna niemand die voorbij loopt.

    De onboard meals & service zijn wisselend bij AF bij zowel business class als first class.
     
    beuse242 en westi vinden dit leuk.
  14. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Eigenlijk altijd prima. Harde product goed. Crew over het algemeen goed. Eten veelal ook. Outbound vaak wel interessanter dan inbound. Het is wel echt Frans op een bepaalde manier, wat gezien de naam van de maatschappij en de slogan natuurlijk niet heel raar of erg is. Ik ben met een francofiel getrouwd en kom graag in Frankrijk. Wellicht dat het sommigen wat minder aanspreekt.
     
    beuse242, westi, Daeni en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Eten ben ik vooralsnog altijd tevreden over, vaak net wat beter dan KLM. Wijnkaart wisselde erg, maar meestal aantal goede opties. Service vind ik wisselvallig - kan heel vriendelijk zijn, en is vaak gepolijster dan KLM. Helaas af en toe wel koeler/afstandelijker, lijkt mij ook de cultuur. Reverse herringbone is gewoon prima, hoewel cabine wel wat klinisch uitziet, zou dat zeker verkiezen boven KLM 777.
     
    beuse242 en westi vinden dit leuk.
  16. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    De 777-300ER staat bekend als de beste configuratie voor business class bij air france. Ik vond met m'n 1.82 het een prima stoel met ruim voldoende privacy als je aan het raam zit.
     
    beuse242 en westi vinden dit leuk.
  17. Xander

    Xander Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Wij hebben bij AF (via KLM) en vlucht van CDG naar MRU (KL2359) geboekt in september 2019. Wij hopen natuurlijk op de (nieuwe) Reverse herringbone, voer ik het vlucht nummer op onze vertrek datum in op SeatGuru lijkt dit ook zo te zijn (Boeing 777-300ER (77W) Four Class Layout 1).

    Maar in de KLM en AF app zien wij bij het kiezen van een stoel dat het gaat om de oude business class stoelen. Wat overeen komt met de "Boeing 777-300ER (77W) Caribbean" version zoals deze op SeatGuru staat. 2 rijen business class in een 2-3-2 opstelling en voor nu hebben we stoel 2a en 2b gekozen.

    Nu kan ik natuurlijk regelmatig even in de AF app kijken of er een andere stoel indeling is en er dus een equipment change heeft plaats gevonden. Mocht de stoel indeling wijzigen dan willen we natuurlijk andere stoelen uitkiezen.

    Is er een tool of heeft iemand een tip hoe ik dit automatisch kan laten checken waarna je een berichtje krijgt?
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  18. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ja. Expertflyer.
     
    lloydje33, Godenzoon14 en Xander vinden dit leuk.
  19. JeeDee

    JeeDee Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    @westi ik kom zojuist terug terug van Sing-CDG is stoel 3A.
    Ik heb ongeveer hetzelfde postuur als jij en de breedte was prima, alleen de lengte vond ik krap aan wanneer je gaat liggen.

    Maaltijden waren ok (dan toch liever KLM) en de klantvriendelijkheid was op de heenweg matig, maar vandaag zelfs beneden peil.
    Weinig persoonlijke interesse en aandacht; men had er duidelijk geen zin in om Oud/Nieuw in het vliegtuig te vieren.
    Ook DAT viel me tegen bij Air France: om middernacht een HAPPY NEWYEAR vanuit de cockpit en 2 chocolaatjes is een speciale verpakking.

    Dat was vorig jaar bij Garuda toch heel anders.
     
    Deleted_member_487 en westi vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina