ervaring met missende vluchtsegmenten bij Code-share (alitalia-delta)?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door jvz, 20 apr 2015.

  1. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Beste medereizigers,
    In juli vlieg ik retour Milaan MXP - Miami, deels met Alitalia, deels met Delta (met een overstap op heen en terugreis). De tickets zijn uitgegeven door Delta, maar ik heb bij een travel agency geboekt (klasse Z en I).

    Omdat ik maar voor 3 van de 4 segmenten een stoel kon reserveren belde ik met Delta. Delta gaf aan dat een segment (Miami - Atlanta) niet goed in de reservering zit (het is een AZ vluchtnummer) en dat zij voor die vlucht daarom geen stoel kan reserveren. Ze adviseren mij het reisbureau te bellen. Echter, het reisbureau geeft aan dat er niets aan de hand is en verwijst ook naar sites als checkmytrip waar ook alle vier de segmenten "confirmed" staan. Ook als ik een receipt op Delta.com uitprint staat er duidelijk dat er vier segmenten bij het ticket horen. Als ik bel met Alitalia zeggen zei dat ze de stoel niet kunnen reserveren, omdat de vlucht door Delta wordt uitgevoerd, maar bevestigen ze wel dat de vlucht bij het ticket hoort.

    heeft een van jullie ervaringen met dit soort issues? Moet ik me zorgen maken? Wat kan ik eventueel het beste doen?
    Alvast dank voor een reactie. Groet, J.
     
  2. Maan

    Maan Guest

    Alitalia heeft een *** systeem.
    Je moet even naar hun site gaan, hun PNR gebruiken en daar je stoel kiezen voor je AZ vlucht.
     
  3. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    dank voor je reactie Maan. Voor het Alitalia segment heb ik al een stoelreservering, alleen voor één Deltasegment nog niet. Maar Delta zegt dus dat ze die niet kunnen reserveren nu, omdat de vlucht niet goed in het systeem zit (?).
     
  4. Maan

    Maan Guest

    Check even de Airfrance website, daar kan je met je PNR vaak ook meer dan bij andere Skyteam.
    En check nog steeds even het Alitalia systeem omdat het een alitalia vluchtnummer is.
     
  5. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ik krijg bij Air France geen resultaten. Bij KLM trouwens wel :). Daar staan alle vier de segmenten in elk geval, maar kan ik geen stoel reserveren. Bij Alitalia krijg ik de reservering niet boven helaas :(
     
  6. Maan

    Maan Guest

    Ik denk niet dat je een probleem hebt. Tsja je kan een stoel niet reserveren maarja dat heb ik wel vaker :p
    Ik heb een groter probleem dan jij :p Ik vlieg naar brussel met alitalia en volgens klm en airfrance en checkmytrip is mijn Bru - ICN gecancelled, volgens AZ niet.
    Dus ja ik zie wel op de airport hahaha :p
     
  7. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    haha veel succes en dank voor je suggesties in elk geval!
     
  8. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb dit paar weken geledengehad... volgens delta werkt alitalia met andere reservering systeem dan delta, vandaar " confict" situatie in het systeem .... ik kon dus ook geen stoel reserveren online voor ( SEA-SAN segment). In Seatlle in lounge geregeld.... zelfs in de lounge konden ze niet voor elkaar krijgen en belden zo'n " super user van delta" en alles was geregeld... dus ik zou geen zorgen maken.... als alles confirmed staat dan komt volgens mij alles goed
     
    jvz vindt dit leuk.
  9. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Inmiddels zie ik ook op checkmytrip dat een van de vier segmenten gecanceld is (de deltavlucht op de terugreis). Het reisbureau (vervelend Duits bedrijf, airlinedirect) spreekt nauwelijks engels, reageert niet op e-mail en zegt aan de telefoon dat ik zelf met Delta contact moet opnemen (zij mogen geen contact met Delta hebben?!, wel met Alitalia maar die kunnen het niet aanpassen omdat het een Delta vlucht is). Toen ik Delta belde, gaven zij aan het nu niet te kunnen veranderen en dat het reisbureau dat in dit stadium nog moet doen, maar het reisbureau doet niets.. Al met al dus behoorlijk wat onzekerheid en heel irritant. Ik vrees dat ik pas na de eerste vlucht met Delta zelf moet proberen mijn terugvlucht te regelen.. Iemand nog tips?
     
  10. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik had ook een AZ ticket gehad gevlogen met Delta. Ik kon mijn stoel reserveren via Delta site. Via Alitalia, AF en KLM site kon ik het niet doen. Bij Delta kun je je ticketnummer gebruiken en je ziet dan dat Delta je een delta PNR code geeft. Miles en segmenten no problem gehad, het ging automatisch.
     

Deel Deze Pagina