Enorme prijsverschillen TAROM en KLM

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door MichaelNight, 16 jun 2017.

  1. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik vind het nogal vreemd dat als ik business class boek op de Tarom site het vele malen
    goedkoper is dan via de KLM site voor dezelfde route met dezelfde vliegtuigen. Via Tarom kan ik een zelfde vluchtschema uitkiezen waarvan het AMS-OTP segment wordt uitgevoerd met KLM. Het enige verschil is een RO vluchtnummer ipv een KL nummer. Ik zie de route AMS-OTP-IAS business op TAROM meestal voor ongeveer 350 E en via KLM 800/900 euro per enkele reis. Raar.

    (ook economy is op die manier véél goedkoper en KLM via Tarom koffers incluus)
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2017
  2. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Inderdaad een enorm verschil!
    Heb je geprobeerd om via een aggregator boekingssite zoals www.momondo.nl te kijken wat voor tarieven er komen? In theorie zou dan ook het Tarom tarief moeten tevoorschijn moeten komen. Of misschien zelfs nog iets goedkoper...??

    Inderdaad een merkwaardig verschijnsel dat je voor dezelfde stoel een totaal andere prijs betaalt als je alleen maar een ander vluchtnummer hebt.
     
  3. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Is dit verschil niet te verklaren door de valuta verschillen en/of dat de cost of living in Roemenie lager ligt?
     
  4. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Iedere airline kan zelf tarieven bepalen, ook al gaat het om stoelen die bijvoorbeeld bij KLM zijn ingekocht, al zullen ze daar onderling wel afspraken over maken. Precies weet ik ook niet hoe het zit hoor. Maar je ziet het bijvoorbeeld ook vaak bij vluchten tussen Londen en New York. Zelfde toestel, maar afhankelijk van het vluchtnummer (AA, BA, IB, AY) kan de prijs anders zijn...
     
    vlieggraagverweg vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina