Embraer long range

Discussie in 'Nieuws' gestart door Maan, 20 feb 2016.

1. Maan

Maan Silver Member

Leuk Bevonden:
    420
    Trofeepunten:
    63
    Sprak net met de marketing director van Embraer op een vlucht naar New York. Eind deze maand presenteren ze een long haul product.

Zeer benieuwd!
    Iemand speculaties over grootte, etc?

2. WorldTraveller

WorldTraveller Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    113
    Gezien hun overige vliegtuigen, denk ik dat hun long-haul vliegtuig een mix van een B757 en B762 zal zijn. Qua stoelen zit je dan onder de populaire B787. American en United zetten de B757 onder andere in naar secundaire Europese steden waaronder Amsterdam. Ik weet niet het brandstofverbruik van de B757, maar het zal niet mild zijn.

Daarnaast willen ze ook inspelen op de Aziatische markt. De meeste luchtvaartmaatschappijen in Azië hebben de A330 als kleinste vliegtuig met een medium range. Met de introductie van Embraer's long-haul vliegtuig, kunnen luchtvaartmaatschappijen 'makkelijker' verbindingen openen naar secundaire steden waar een A330 te groot voor is.

Ondanks dat Embraer nog niet zo groot is in Azïe, zien ze kansen in India, Iran en China. Iran spreekt voor zich, de vliegtuigen daar zijn wel toe aan vernieuwing. In China komen er steeds meer luchtvaartmaatschappijen bij, vaak als dochteronderneming. Met de nieuwe E-2 serie hopen zij daar de markt te penetreren. De E-2 serie heeft net wat meer stoelen dan de vorige generatie E-175/190/195.

FlyingIvo en jongesander vinden dit leuk.
  3. jongesander

jongesander Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    113
    Mogelijk dat ze zullen inspelen op het gat tussen de huidige vliegtuigen en de Boeing 757. De 757 is een overpowered toestel met een te hoog brandstofverbruik. Echter qua vliegbereik zit er een groot gat tussen bijv. de A321 (ook de neo) en de 757 (ETOPS). American heeft bijvoorbeeld niet echt een goede opvolger voor de 757's tussen Phoenix en Honolulu.

Ik denk dat de grootte overeen zal komen met de E190/E195.

FlyingIvo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina