Elite status doelen 2020

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door MVA20, 1 jan 2020.

  1. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Met de naweeën van de beste champagne van 2019 nog in ons achterhoofd is het tijd om de begroting voor 2020 op te stellen.

    Voor welke elitestatussen zijn jullie afgelopen jaar gekwalificeerd, en voor welke elitestatussen gaan jullie in 2020 (her)kwalificeren?

    De mijne zijn:

    Airlines:
    * Flying Blue Platinum status verlengen voor juni 2020;
    * British Airways Executive Club Silver, vanaf september gaat mijn nieuwe Tier Point kwalificatiejaar in en ga ik me voor deze status herkwalificeren.

    Hotels:
    * Marriott Bonvoy Gold Elite. Herkwaliferen en misschien een gooi naar Platinum Elite doen;
    * Le Club Accorhotels Gold. Vorig jaar met 31 nachten gekwalificeerd. In 2020 ga ik me hiervoor niet opnieuw kwalificeren, maar de focus naar Marriott verleggen.
     
    lloydje33, Nordic75, beuse242 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Hier:
    Airlines: Flying blue Platinum voor 2021 behalen, op dit moment heb ik die van 2020 al behaald.

    Hotels:
    Hilton Gold
    IHG Platinum behalen, wel helaas downgrade van Spire op dit moment.
     
    lloydje33, Nordic75, beuse242 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Flying Blue plat zal er zeker weer in zitten. Qua hotels ben ik op dit moment liever een free-agent.

    Het zou leuk zijn Alaska MVP Gold te verlengen, omdat die heel lucratief is qua punten. Grote kans dat ik deze echter laat varen, behalve als er nog wat hele goede fares langskomen.
     
    lloydje33, Nordic75, beuse242 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Airlines:
    Flying Blue: Platinum voor 2020 al behaald
    British Airways Executive Club: heb al tier points genoeg voor Silver, moet alleen nog 4 vluchten maken voor 08-10-2020. Moet gaan lukken. (hoe lang blijft silver dan geldig, vanaf het moment van bereiken van de nieuwe status?)

    Hotels:
    geen aspiraties
     
  5. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Voor mij, net als voor veel mede forum leden FB Platinum behouden, wat geen probleem moet worden door Roll over XP van 2019.
    Hotel status alleen Accor platinum blijven houden (nu diamond geworden).
     
    lloydje33, Nordic75, Fripsmaster en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Leuke topic! Ben erg benieuwd wat jullie plannen zijn voor 2020. Niet alleen als het gaat om status maar ook reizen en ervaringen.

    Airlines:
    Heb afgelopen jaar genoeg XP binnen geharkt met KLM om komende jaren niet te hoeven vliegen en toch platinum te behouden. Kan dit jaar wat rustiger aandoen en vooral proberen te genieten. Maar wil ook zien wat andere airlines te bieden hebben. Zit momenteel vooral naar OW en Alaska te kijken.

    Hotels:
    In 2019 heb ik Best Western Diamond Select gehaald op nachten (Zit er een naast ons kantoor). Behalve punten, stelt het echter niets voor. Vind het "hard product" van Hilton een stuk beter en ben met veel plezier me Diamond planning aan het samenstellen voor 2020.

    Verder heb ik ook Le Club Accor gold (via Business card), naast de andere statussen die je krijgt van Amex, maar moet de meerwaarde daarvan nog ontdekken.
     
    lloydje33, Nordic75, Pictor en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Tot de einddatum die je nu op je kaart hebt staan +1 jaar. 30 november 2021 denk ik in jouw geval.
     
    lloydje33, Fripsmaster en westi vinden dit leuk.
  8. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Airlines:
    Afgelopen jaar van FB Explorer naar Gold geëvolueerd (zonder challenge). Hoop halverwege 2020 Platinum te halen en dat dan 10 jaar te kunnen aanhouden.

    Hotels:
    Verlengen Hilton Diamond en Radisson Gold status
     
    Pedro1989, lloydje33, Nordic75 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Airlines:
    FB platinum, maar die heb ik al binnen als mijn kwalificatieperiode verloopt in Maart.
    Daarnaast BA Exec Silver wil ik wel weer verlengen voor october. maar dat moet prima kunnen. Ben al op de helft en heb voor volgende maand long haul met Qatar air geboekt staan.
    Ik zou wel graag Star alliance status willen behalen, maar is volledig afhankelijk naar waar ik naartoe moet. Blijft lastig.

    Hotels:
    Heb eigenlijk alle gewenste statussen bij mijn amex platinum. Maar wil gold ook van Hilton op eigen kracht behouden. Verder eigenlijk niet. Ik gebruik liever hotels.com, dat is veel lucratiever.
     
    lloydje33, Nordic75, MVA20 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Airlines:
    FB platinum aanhouden, maar dat is niet zo moeilijk, heb voor de komende 3 jaar genoeg XP's ;).
    FB Ultimate, moet lukken dit jaar
    Hopelijk BAEC Silver, ben nog aan het puzzelen met vluchten, want heb eigenlijk geen zin om een mileage run te doen voor enkel de status. Paar weekendjes weg (Sofia, Tirana, Helsinki) zou eigenlijk voldoende moeten zijn. Nieuwe periode gaat in Mei in, dus vanaf dat moment probeer ik de kwalificatie te halen.
    Heel misschien SAS Eurobonus. Was eigenlijk van plan om UA MP 1K te halen, maar die hebben het programma helemaal omgegooid (van mileage based naar revenue based), waardoor het niet interessant meer is. Anders was ik 5x naar Zuid-Amerika gevlogen om mijn 100,000PQM te halen. Dat jaar nog wel UA Premier Platinum, vanwege de statusmatch van 2019 (run van BRU-SCL en terug), maar na dit jaar waarschijnlijk geen status meer bij *A.


    Hotels:
    Hilton Diamond wederom halen. Moet lukken met 30 stays, dankzij minimaal 1 roadtrip US (waardoor ik al 20 stays bijelkaar verzamel).
    Helaas werken alle andere hotels met nights ipv stays, waarbij het voor Marriott (50 nachten) en Hyatt (60 nachten) vrijwel onmogelijk is voor mij om dit te behalen.
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2020
    lloydje33, MVA20, beuse242 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.305
    Trofeepunten:
    558
    Airlines:
    * 5XP rollover na het behalen van FB Plat, 30 november eindigt de kwalificatieperiode en ik heb nu al 100XP aan vluchten staan. Daarbij komen nog de 30XP bij van AMEX Gold (misschien upgraden naar Plat?) en ik moet nog sowieso 2 reizen boeken, misschien boek ik die wel in BC met overstap op CDG.
    * Voor de rest heb punten staan bij SK en BA maar daar doe ik niets mee.

    Hotels:
    * In 2019 een challenge gedaan bij Hilton, tot maart 2021 Diamond. Ik ga herkwalificatie voor Diamond niet halen, we gaan zien hoe ver ik kom in 2020.
    * Bij ALL ben ik weer Classic maar aangezien ik een paar boekingen heb bij ALL ga ik de Gold Status kopen. Dit vanwege de Miles+Points en dat ik bij een Sofitel in februari 2021, dus alle beetjes helpen.
    * Ik zit te overwegen om een status match te doen met mij HH Diamond. Bij BW is dat gemakkelijk, maar ik sta open voor andere ketens.
     
    lloydje33, MVA20 en beuse242 vinden dit leuk.
  12. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    De teller qua XP staat bij mij op 222, dus kwalificatie in november KLM platinum gaat makkelijk lukken gezien de trips die in Q1 gepland staan (waaronder EZE voor 117 XP). Bij Hilton ben ik blijven hangen bij Silver. Eens kijken of ik dat dit jaar kan opschroeven met een challenge.
     
    lloydje33 en MVA20 vinden dit leuk.
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.312
    Leuk Bevonden:
    3.203
    Trofeepunten:
    483
    Airlines
    - Alaska MVP status. Leuk voor extra miles. Herkwalificeren zal wel niet lukken, was nu een toevalstreffer omdat ik mijn CX F vluchten daar heb gecrediteerd.

    Elite status is prettig, maar ik ga hier niet onnodig geld voor uitgeven. Ja, ik mis status wel eens als ik moet betalen voor een koffer of een stoel. Maar lounges voor status pax worden eigenlijk steeds voller.

    Het zou kunnen dat ik bijv. BAEC Silver status zal halen omdat dit gewoon heel makkelijk is. Ook Silverkris Gold is een optie, maar dus alleen als ik die vluchten daadwerkelijk nodig heb.

    Hotels
    - Hilton Diamond. Ga dit jaar minder zakelijk overnachten, dus kleine kans dat ik opnieuw diamond haal. Denk niet dat ik speciaal moeite zal doen om Diamond te verlengen. De paar keer per jaar dat ik privé van een lounge kan genieten moet ik dan maar bijbetalen.

    - IHG Spire Ambassador. Ga Ambassador wel verlengen en dan verlengen ze waarschijnlijk mijn spire elite status ook. Zo niet, dan zal ik het niet erg missen.

    - Marriott Gold. Ga ik niet verlengen. Had ik nu bij AMEX Plat, maar onvoldoende voordelen.

    - Radisson Gold. Nee. Nu bij AMEX Plat maar nog nooit gebruik van gemaakt.
     
    beuse242, lloydje33 en MVA20 vinden dit leuk.
  14. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Airlines:
    Flying Blue: al genoeg vluchten op de planning staan om FB platinum weer een jaar te verlengen. Hoop dit kwalificatiejaar met een dusdanige XP buffer af te sluiten dat ik in 2021 eens wat miles kan gaan inzetten voor een leuke BC award vlucht.

    Hotels:
    Verblijf niet genoeg nachten in hotels van dezelfde keten, dus geen plannen om status te halen.
     
    beuse242, lloydje33 en MVA20 vinden dit leuk.
  15. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Airlines:
    * Flying Blue Platinum status verlengd voor 2020 ivm roll-over, nu 2021 en 2022 securen. Staan al twee XP runs naar NY geboekt in business.
    * SAS Silver verlengen voor Maart 2020, wat zou moeten lukken. Gold helaas een brug te ver

    Hotels:
    Hilton: waarschijnlijk downgrade naar Zilver, tenzij een statusmatch gaat lukken
    Marriott: Zilver gehaald, dit jaar proberen te verlengen.
    Twijfel om de AMEX Platinum te nemen, zodoende Gold bij Hilton en Marriott.
    Small Luxury Hotels: Indulged-level
     
    beuse242, lloydje33 en MVA20 vinden dit leuk.
  16. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    FB gold status.. Deze behouden wat gaat lukken.

    Qua hotels gaat mijn voorkeur niet uit naar grote ketens.
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  17. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    FB plat behouden, aangezien mijn partner de frequent flyer is, is dat dit jaar gelukt doordat bepaalde deals goed uitkwamen. 1 van de kinderen nu dus blij met Pfor2. We zullen zien wat komende jaar brengt.

    Hotelstatus lastig, had meer verwacht van Hilton gold. Of Hilton zit niet waar wij naar toegaan of is duur. En ervaring met gratis ontbijt is dan alleen zonder buffet... ben iig niet onder de indruk. Accor heeft wmb goede deal gedaan met FB samenwerking.
     
    beuse242, lloydje33 en MVA20 vinden dit leuk.
  18. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Gold behouden gaat sowieso lukken, als ik nog een mooie BC-deal tegenkom zou Plat ook moeten lukken, maar dat is zeker geen doel voor mij.

    Qua hotels niks, al zou ik wellicht eens kunnen kijken of ik Accor Silver kan halen.
     
    beuse242, lloydje33 en MVA20 vinden dit leuk.
  19. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Flying blue platinum. Ga ik zeker behouden. Eenvoudig te behalen en fijne voordelen.
    Miles en smiles from Turkish airlines. Nu gold maar lukt me niet om te verlengen. Qua upgrades mijn favoriete airline/status.

    Qua hotels heb ik nu Hilton zilver, maar ik heb geen enkele interesse in hotel loyalty programma’s. Ik ga namelijk op vakantie niet in een corporate hotel slapen. Daardoor zijn de voordelen veel minder.
     
    beuse242, lloydje33 en MVA20 vinden dit leuk.
  20. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Flying Blue platinum behaald tot in ieder geval 2021.

    Afhankelijk waar het werk me brengt behaald ik vaak ook mid tier status bij andere allianties zoals Emirates, British Airways. So, lets see:)

    En momenteel Marriott Bonvoy platinum, maar afh. van het werk misschien een status match/challenge met andere hotel ketens.
     
    MVA20, lloydje33 en beuse242 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina