Einde van het jaar: Gaat er nog iemand op statusrun?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Sanne von Kriegenbergh, 11 okt 2016.

  1. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Met nog 2,5 maand te gaan komt het eind van het jaar in zicht. Daarmee lopen bij de meeste mensen de frequent flyer statussen weer af. Ga jij je status prolongeren? Is het al gelukt? Ben je er bijna? Ga je wellicht nog op statusrun om toch nog een bepaalde status te verdienen?

    Zelf zit ik 35 k van het verlengen van mijn Aadvantage executive platinum status vandaan en ben druk aan het doorrekenen of het loont om 2 a 3 status runs in te plannen. 35 k status miles gaat ongeveer 3 retourtripjes naar de west kust van Amerika kosten .. is dat het waard om 4 system wide upgrades + first class lounge toegang te krijgen :) Een mooie rekensom waar ik momenteel mee bezig ben ...

    Ben jij ook aan het denken om een status run (airline of hotel) te doen aan het eind van het jaar?
     
    FlyRicky, Arjan69, Lionell en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Al geboekt. Combinatie van een tweetal SWU's die ik wilde gebruiken en Platinum status. Aan Platinum hecht ik niet heel veel waarde maar komt toch mooi van pas soms.

    Route: Ams-lhr-phl-mco-mia-dfw-clt-mia-gru-mia-jfk-lhr-ams.
     
  3. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    SWU's al gecleared?
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Mid november ga ik nog voor AA Platinum: BRU-MAD-DFW-GRU-DFW-MAD-BRU. Met Iberia van/naar Brussel, de rest met AA in premium economy, heb nog bijna 14k EQM nodig voor platinum.
     
    Fripsmaster, Grouchy en jongesander vinden dit leuk.
  5. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik probeer m'n FB Gold te behouden en nog even Accor Platinum binnen te slepen voordat hun programma op de schop gaat.
     
    jongesander en Lionell vinden dit leuk.
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    AMS-LHR: N/A;

    LHR-PHL: Cleared;

    PHL-MCO: Cleared;

    MCO-MIA: Requested (500 mile upgrade);

    MIA-DFW: Requested (500 mile upgrade);

    DFW-CLT: Requested (500 mile upgrade);

    CLT-MCO: Requested (500 mile upgrade);

    MCO-MIA: Cleared (foutje van AA, was nummer 4 op de heenreis);

    MIA-GRU: Cleared;

    GRU-MIA: Waitlisted. Lastige, is vrijdagnacht. Het leek steeds vrij rustig maar nu de datum dichterbij komt... ben wel no. 1 of 2 op de lijst. Mijn indruk is dat deze pas aan de gate gecleared zal worden (of niet).

    MIA-JFK: Cleared;

    JFK-LHR: Cleared;

    LHR-AMS: N/A.

    De 500 mile vluchten heb ik vroeg geboekt, zullen dus ook nog wel een paar van gecleared worden. MIA-DFW is met een 772, oorspronkelijk kon ik daar in de "oude" J cabine boeken. Nu is het MCE geworden, maar zitten 37 F stoelen in, goede kans dus.
     
    FlyRicky, SVDH, Grouchy en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    O ja, qua hotels: dit jaar nog wat zakelijke overnachtingen geboekt om IHG Spire te halen, over 2 weken heb ik Le Club Accor Gold en na bovengenoemde milesrun Marriott Gold. Het was een doel van me om in 2016 wat meer met hotel programma's te doen :cool:
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2016
    Ready2Board en Arjan69 vinden dit leuk.
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Qua hotels heb ik nog een aantal nachten gepland bij IHG, precies genoeg om weer Platinum te behalen.
     
    Arjan69 en jongesander vinden dit leuk.
  9. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Gelukkig geen status runs nodig hierzo.
    Heb 125K miles of 140 segments nodig voor Delta Diamond Medallion level. Zit nu op de 397K en heb op dit moment zoiezo nog circa 50K MQM nog te vliegen miles geboekt.

    Heb wel nog 2 GUC's in mijn SkyMiles account die eind Januari 2017 verlopen. Dat wordt waarschijnlijk een el cheapo Delta vlucht ergens tussen half December - Januari waar upgrade availability is :)
     
    MartinR, Lionell en Sanne von Kriegenbergh vinden dit leuk.
  10. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    22 SWU's .. die dingen verlopen toch na een jaar, hoe krijg je het voor elkaar om er 22 te verzamelen in 1 jaar :O
     
  11. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Ik ga in Nov en Dec nog de "Ibiza" run doen vanaf DUS, lekker een avondje stappen op Ibiza. Door deze runs ga ik FB Gold halen.
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Hier een zachte landing dit jaar naar Silver :( Teveel andere dingen afgelopen jaar, maar we starten wel gelijk in januari met een aantal vluchten. Met een beetje mazzel, als de zakelijke reizen meezitten, kan dan na april weer snel van gold gebruik gemaakt worden.
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  13. Ein_Kessel_Buntes

    Ein_Kessel_Buntes Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Moet nog wat KLM-vluchten om FB Gold te behouden, en nog een paar extra overnachtingen om weer 30 stays bij Hilton te hebben voor Diamond. Weet nog niet of het een dagje heen en weer vliegen wordt of dat ik echt ergens heen ga.

    Volgend jaar dan (als de regels niet veranderen) gewoon weer 20k omzet op de Duitse DKB HH-kaart en waarschijnlijk naar *A in plaats van SkyTeam. Gelukkig hebben zowel A3 als SK een kwalificatiejaar dat elke maand kan beginnen (kan nog niet echt beslissen welk programma beter voor mij is).
     
    Lionell vindt dit leuk.
  14. cannondalecaad

    cannondalecaad Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik wil dit jaar graag FB Silver worden. Heb nog 5 segmenten nodig dus denk dat ik maar een segment run ga doen.
     
    Lionell, flykoen en jongesander vinden dit leuk.
  15. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Laat eens weten waar je op uit komt, ben wel benieuwd. :)
     
  16. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ik ga dit jaar FB Platinum worden met nu 54 voltooide segmenten en nog minstens 7 in de planning.
     
    Ipponmaster, Lionell, Grouchy en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Het is het in mijn ogen niet waard om een run te doen voor 5 segmenten voor alleen FB Silver, kost meer dan dat het je oplevert. In het FlyingBlue topic kan je hier genoeg discussies over terugvinden.
     
    Flying doc, Lionell en cannondalecaad vinden dit leuk.
  18. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb vorige week mijn FB Plat opnieuw behaald. Mijn *A Gold ga ik zoveel mogelijk proberen uit te melken tot 03/2017 en zal de meeste miles of bij TP of SK plaatsen.

    Wat betreft hotels: begin dit jaar werd ik Plat LCAH en die is geldig tot 12/2017. Nu ben ik HHonors aan het uitproberen, de Gold Status bevalt me wel, helaas vervalt deze status op 03/2017.

    Succes aan iedereen!!
     
    Lionell, FlyingFonz en jongesander vinden dit leuk.
  19. Itravelelite

    Itravelelite Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Alles al gepland voor BA, met a.s kerst laatste Tier voor Gold.
    Eigenlijk twijfel ik over de statusruns. Ik vlieg meestal business en dan heb je automatisch lounge acces.
    Hotelstatus natuurlijk Hilton, maar in 2017 wil ik voor een statusmatch of aanbieding gaan bij SPG (mooie combi met Marriott)
     
    Lionell, cannondalecaad, high_class en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Het ziet ernaar uit dat ik 4 vluchten tekort kom voor FB GOLD, maar dat weet ik pas zeker begin November. Dus misschien wil ik nog 4 QF maken op 1 dag...
     
    Lionell en cannondalecaad vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina