Efficient Flying Blue uitgeven

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Robert1987, 5 mrt 2015.

  1. Robert1987

    Robert1987 Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Hallo,

    Door wat zakelijke Amex uitgaven kan ik vrij veel Flying Blue punten kopen. Dit doe ik geregeld en koop ook regelmatig Business Class tickets van deze punten. Ik vraag me nu af hoe ik deze tickets efficiënter uit kan geven. ik zoek dus een website waar ik kan checken hoe ik zo efficiënt mogelijk de Flying Blue punten uit kan geven. Natuurlijk ken ik de promo award maar volgens mij zijn er veel meer trucs die ik niet ken (misschien iets met andere Skyteam members ofzo)?

    Ik hoor het graag,
     
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
  3. ph-mkk

    ph-mkk Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
  5. FrequentLiar

    FrequentLiar Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Waar je veel mee kan pakken bij het uitgeven van je FB miles aan Awards is de fuel surcharge. In het artikel dat @SVDH aanhaalt staat het ook duidelijk in een tabelletje. Delta rekent bijvoorbeeld geen fuel surcharge over de award tickets. KLM en AF wel en afhankelijk van je economy/business kan dit tot wel 500 a 600 euro aan 'onnodige' kosten opleveren. Wat heel sneaky is, is dat zelfs als je een DL vlucht neemt vanuit AMS je wel de surcharge moet betalen. Zou je vanuit de VS vliegen naar bijv AMS dan is dat niet het geval. Het FB programma is daarom voor mensen uit de VS echt extreem interessant omdat Delta enorm veel bestemmingen heeft en je dus letterlijk op alleen je miles enorm mooie reizen kan maken.

    PS: FB is wel extreem goed in de beschikbaarheid van award seats. Zelfs Promo Awards zijn over het algemeen extreem goed beschikbaar, ook kort van te voren.
     
  6. FrequentLiar

    FrequentLiar Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Weet iemand of bij het boeken van een Award ticket via KLM de 10 euro boekingskosten en 15 euro CC kosten gelden? Of is het echt alleen miles + surcharges/tax?
     
  7. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    volgens mij geen boekingskosten en CC fees.
     
  8. FrequentLiar

    FrequentLiar Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb net een nieuw topic geopend over het verdienen, maar vooral ook uitgeven je miles. Zitten extreme verschillen in, en vooral bij je uitgave kant valt veel te winnen/verliezen:

    Flying Blue: waar doen we het voor?
     
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Klopt, ik ben net een week terug van een award trip naar Helsinki.
     

Deel Deze Pagina