Eerste KLM Dreamliner Vlucht naar Bahrein via Abu Dhabi

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 17 jan 2015.

  1. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    via onze vrienden van Luchtvaarnieuws:

    SCHIPHOL – KLM voert de eerste vlucht met de nieuwe Boeing 787-9 uit naar Bahrein, het eilandstaatje in de Perzische Golf. KLM-CEO Pieter Elbers bevestigt in een persoonlijk gesprek met Reismedia dat dit "inderdaad" de planning is. De eerste vlucht zal op 26 oktober plaatsvinden en een tussenstop maken in Abu Dhabi.

    Als andere bestemmingen waarop de 787-9 Dreamliner gaat vliegen worden genoemd: Cairo, Xiamen, Hong Kong, Quito-Guayaquil, Vancouver, Havana, Chengdu, Tokio Narita, Rio de Janeiro en Fukuoka.

    Verbetering stoelen en comfort
    De nieuwe 787’s van KLM krijgen een vergelijkbaar World Business Class-produkt als de Air France Business Class. Dit betekent opnieuw een verbetering van stoelen en comfort ten opzichte van het Business Class produkt dat op dit moment is en wordt uitgerold in KLM’s long haul vloot.

    Air France en KLM hebben begin 2014 samen een order geplaatst voor de Economy en Business Class-stoelen van zowel de Boeing 787's als A350's. De 787 Business Class wordt afgeleverd met 1-2-1 opstelling. "De Air France en KLM-stoelen zien er het zelfde uit, maar zijn aangepast aan de uitstraling van de maatschappijen", legde Air France-KLM-topman Alexandre de Juniac vrijdag uit aan dit medium.

    KLM ontvangt de eerste 787-9 in oktober 2015. De toestellen worden voorzien van General Electric GEnx-1B motoren.

    Bloemsoorten
    Afgelopen week werd bekend gemaakt dat de vloot van Boeing 787-9 Dreamliners de namen van bloemsoorten krijgen. KLM-personeel wordt als eerste uitgenodigd om de naam van een bloemsoort te kiezen voor de eerste 787-simulator. Deze verwacht KLM op 29 januari in gebruik te kunnen nemen op Schiphol-Oost.
     
    Basjep vindt dit leuk.
  2. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Nice. Moet maar even in de gaten houden wanneer de inaugural flight in de verkoop gaat.

    Ben ook erg benieuwd naar de C stoelen.
     
  3. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Me too, als het me lukt om een ticket te bemachtigen ben ik er zeker bij!
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Het is toch gewoon een lijndienst-vlucht die op/vanaf die dag 'toevallig' met een Dreamliner uitgevoerd wordt? Volgens mij kun je nu al boeken... Ik zou dan wel een wijzigbaar ticket nemen, voor het geval de planning wijzigt...
     
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Same here!
     
  6. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Hij geeft op 26/10 nog een 772 aan naar Bahrein, prijs voor C retour ligt nu op 1800EU (vertrek vanaf MUC Schermafbeelding 2015-01-19 om 10.34.55.png Schermafbeelding 2015-01-19 om 10.34.55.png )
     
  7. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik denk dat 't nog wel even duurt voor ze officieel de config. change doorvoeren...
    (maar ik houd 't ook in de gaten ;))
     
    FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  8. spinning_around

    spinning_around Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Award tickets in C voor 26OCT AMS-AUH zitten nu al op 60.000 FB miles, gisteren nog voor de normale 50.000... To book or not to book? :p
     
  9. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ik heb van KLM een groepsprijs van max 20 stoelen voor: 624 gekregen ... 26e heen en 28e terug

    Ik heb nu ook nog ff ex dus aangevraagd om te checken met hoeveel de prijs gaat zakken

    hebben wij hier interesse in?
     
  10. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    In C?! Zal wel niet, lijkt te mooi om waar te zijn? ;)
     
  11. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    624 is niet een hele bijzondere prijs op zich. Als je nu op KLM.com kijkt vind je AMS-AUH rtn 26-29/10 voor 594
     
  12. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    zonder te checken weet ik wel zeker dat dat niet in C is :p
     
  13. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    award space is filling up fast! volgens mij zit 6/8 vol
     
  14. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Geen logische gedachte... online mag je 8 tickets boeken voor die prijs en de rest mag meer betalen.. hier heb je 20 stoelen voor de zelfde prijs naar Bahrein

    Daarnaast hoef je maar 5% aan te betalen en 100 dagen voor vertrek de rest... : online moet je gelijk 100% betalen..
     
  15. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, dat scheelt
     
  16. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Whoop bin dabei :D:D:D Waren al best veel plekken bezet in C (seatmap toonde 772 met nieuwe C)

    Schermafbeelding 2015-01-22 om 11.53.10.png
     
    SVDH vindt dit leuk.
  17. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    nice, inderdaad al (relatief) veel bezet in C.
    heb je revenue of award ticket?
     
    FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  18. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Availability voor de heenvlucht op 26-10 is vandaag: 28 open in Business en 282 open in Economy;
    Availability voor de heenvlucht op 27-10 is vandaag: 33 open in Business en 282 open in Economy.

    Nog genoeg plek dus :)
     
  19. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, maar award availability in C loopt al wel behoorlijk vol :)
     
  20. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Ik verwacht toch wel dat je er ook bij bent @Mike :D

    Revenue, had nog een EMD voucher en heb fully flexible mochten ze met de datum gaan schuiven..

    Waar haal je deze aantallen vandaan? Expertflyer geeft namelijk maar 4 bezet in C en de seatmap van KLM zegt dat er op dit moment 25 open zijn in Business. Dit is echter wel de seat map van de 772.

    Overigens, visum voor Bahrein kan je hier regelen (eVisa) http://www.bahrainembassy.co.uk/ :)
     
    SVDH vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina