Economy comfort KL en Economy + Delta

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Goldfly, 18 okt 2016.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb net eea gechecked bij KLM en Delta, en het is dus zo dat als Delta Medallion Diamond of Platinum je vanaf het moment van boeking gratis een economy comfort op KL metal mag reserveren.
    Als KLM FB Platinum die op DL metal vliegt wordt je op een lijst geplaats en krijg je als je geluk hebt op de dag van vertrek een middle seat economy + als er dan nog plek is, hoewel er vaak niets meer beschikbaar is.
    Wat vinden wij hiervan? Is dat geen oneerlijke deal, en zou KLM niet gewoon moeten eisen dat FB Plats dezelfde voordelen hebben bij DL, als de DL elites hebben op KLM?
     
  2. Maan

    Maan Guest

    Delta Comfort+ op Delta Air Lines-vluchten⁶ Gratis Comfort+-stoel op het moment van boeken⁷

    ⁷ Met ingang van 2 juni 2016 kunt u een gratis upgrade naar een Delta Comfort+-stoel boeken op directe Delta-vluchten tussen Europa en Noord-Amerika via de stoelplattegrond. Voor alle andere vluchten dienen Flying Blue Elite- en Elite Plus-deelnemers hun Comfort+-upgrade tijdens het boeken als extra optie (en niet als betaalde stoel) aan te vragen. Dit is mogelijk bij de Delta-balie of via delta.com, de Fly Delta-app, Delta Reservations of verschillende andere kanalen zoals reisbureaus. Op de dag van vertrek worden alle Delta Comfort+-stoelen toegewezen aan in aanmerking komende Flying Blue-deelnemers op basis van beschikbaarheid. Ongeacht de Flying Blue Elite-status kunnen Delta Comfort+-stoelen niet worden gereserveerd op een Basic Economy-ticket (E).

    Heb nog nooit problemen gehad met delta. Laatst nog een comfort stoel geselecteerd voor JFK-AMS op delta in april pas.
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Ja. KLM (en zeker de Plat lijn) weet er ook van. Delta was eerst erg genereus met EC/preferred seats maar probeert nu alles uit te melken. Benieuwd wanneer KLM volgt...
     
  4. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik vind het vreemd dat ik op een eenvoudige domestic in the US tussen DTW en LAX pas op de dag zelf een stoel kan krijgen. Dan heb je als je geluk hebt nog een middle Seat ergens, dan zit ik liever gewoon economy. DL elites mogen op KL alles kiezen vanaf boeking. Ik denk dat KLM betere afspraken moet maken. Als KL elites niet mogen bij DL dan moet KL dat gelijk trekken...
     
  5. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Als FB plat is het nog steeds mogelijk om een gratis Comfort+ stoel te selecteren voor TATL Delta operated vluchten. KLM (plat) lijn moet je gewoon alles voorkauwen.

    Delta Platinum Medallion is niet gelijk aan Flying Blue Platinum, omdat het nu eenmaal niet de hoogste tier is.

    Je vindt dus dat KLM moet gaan eisen dat alle KLM Platinums gratis upgrades moeten krijgen voor alle Delta Gold en Silver Medallions op Delta vluchten?
     
  6. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Volgens mij is dat vergelijkbaar. En nee, dat vind ik niet. Ik vind dat als DL plat of Diamond ( een van deze 2 is toch vergelijkbaar aan plat) gratis e+ bij KL krijg, dat voor de Hoogste ( reguliere ) tier bij KL dat bij DL ook moet krijgen.. gewoon gelijkheid bij beiden. Lagere tier 50% kortingen etc..
     
  7. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Wat is TATL by the way ;-)
     
  8. Maan

    Maan Guest

    Trans Atlantic
     
  9. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Grazie..:)
     
  10. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Daar denken de KLM en Delta er al jaren anders over met hun verschillende qualificatie eisen en benefits.
    Gewoon gelijkheid? Was al jaren nogal eenrichtingsverkeer qua benefits vanuit NWA/Delta richting KLM en het is nog steeds zo (wel in mindere mate).

    *cough*
    Gratis upgrades vs geen gratis upgrades beschikbaar
    Exit rows & preferred seats voor niks voor FB goud en zilver. EC zelfde verhaal, binnen een bepaalde tijd voor vertrek vs niks gratis -> alles tegen betaling voor Delta Gold en Silver Medallions.
    Geen blokkages van EC rijen op Delta voor KL FB leden vs blokkeren van EC rijen op KL vluchten voor Delta Medallions terwijl ze wel beschikbaar zijn voor FB plats. (Ja, misschien is er nog wel plaats op de rij op de dag van vertrek.)

    Om een of andere reden hoor(de) je daar de FB leden nooit over.
    Laat eerst de KLM zelf maar eens een keer over de brug komen in plaats van eisen stel
     
  11. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Het zal ongetwijfeld zijn dat er meer ongelijkheid is, en dat mag van mij zeker aangepakt worden. Echter, ik zou graag zien dat op het punt waarvoor ik dit topic begonnen ben een wijziging komt.
     
  12. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Voor TATL vluchten kan je nog steeds nadat je ticket geissued is gratis je comfort+ bij Delta selecteren.
    Voor de binnenlandse DTW-LAX vlucht waar je een wijziging voor wenst is het niet realistisch om dat te verwachten omdat:

    1. AF/KLM bied geen EC/premium economy/comfort+ aan op binnenlandse vluchten.

    2. Voor DTW-LAX mag je ook als Delta DM, PM, Gold en FO ook gewoon het upgrade vakje voor Comfort+ en FC aanvinken.

    3. Aan de ene kant heb je AF die haar premium economy op vergelijkbare afstanden afgeschaft heeft, voor de langere afstanden moet je er gewoon voor betalen.
    Een KLM die alles uit aan kleden is en high density configs en 10 rijen breed geintroduceerd heeft en de EC stoelen ziet als normale economy met extra beenruimte.
    In het kort ziet je huidige flight experience bij KLM voor bijvoorbeeld AMS-WAW in EC eruit als: hier heb je een snackbox met een cake en een plastic cup met water...de rest of de vlucht; toedeledoekie.

    Aan de andere kant heb je Delta die een (int'l) premium economy product uit aan het rollen is en ook de flight experience voor de kortere vluchten up aan graden is (comfort+).
    Sky Priority, aparte overhead bins voor je baggage, ear buds, gratis premium snacks & drank, in flight entertainment wanneer beschikbaar, Amenity/slaap kit op de wat langere vluchten enz. WiFi beschikbaar tegen betaling.
     
  13. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik snap t, maar het ging mij alleen om US domestic die je imo prima kan vergelijken met de Europese vluchten van KLM..
     
  14. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Overigens heb ik bij het kopje upgrade requested zowel business/first als Delta comfort+ aangevinkt staan, blijkbaar maak je ( theoretisch) ook een kans op upgrade naar Business. is me overigens 1x ooit overkomen toen ik nog FB Gold was op een vlucht van Atlanta naar New York.
     
  15. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Verschil van mening hierzo...
    De meeste punten en (gebrek aan) benefits voor Delta medallions in bovenstaande posts zijn van toepassing op domestic Delta comfort+ & KL EU EC vluchten.

    Zal de volgende keer eens als Delta Diamond om een complimentary upgrade vragen of een gratis EER seat voor een Delta gold maat van me op een EU KL vlucht. Graag ook de EC baggage bins leeg houden en alleen voor EC pax beschikbaar stellen zodat we lekker laat kunnen boarden.
    En dan tijdens de EU vlucht één van de KLM FA's om wat ear buds & een Woodford Reserve bourbon vragen tesamen met een banaan en wat chocolades of wat chips terwijl ik een film kijk in EC of wat aan het internetten ben....oooh wacht
     
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Beetje overdreven vergelijking met complimentary upgrades of bourbon. Wat er voor niemand is, kan niet aangeboden worden. Of gaan we dan ook een Delfts huisje vragen in Delta One? Ik vind best dat Flying Blue Platinum leden op domestic vluchten, net als Diamond Medaillion, gelijk een C+ stoel confirmed moet krijgen als die beschikbaar zijn in plaats van de dag van vertrek. Bij KLM krijgen zij het immers ook gelijk op basis van beschikbaarheid. Wederzijdse, gelijke erkenning van top tier klanten zou binnen de joint venture gewoon een gegeven moeten zijn. Met de andere elite niveaus ligt het anders. KLM Gold krijgt niet eens gratis Economy Comfort, dus dan kan je het moeilijk aan partner elites wel geven. Daarmee ontken ik niet dat KLM gewoon verschrikkelijk gierig is voor Elites.
     
    Goldfly en high_class vinden dit leuk.
  17. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Nu wordt er wel heel erg op KLM (en Delta) ingezoomd (NL forum, Delta-KLM afspraak en openingspost was geschreven door een KLM FB plat member, antwoord van FB Plat/Delta Medallion Diamond :) )
    Echter d'r is niet zoiets als een 'KLM' Flying Blue Platinum. Alle 'KLM, AF, Tarom, Kenya airways' Flying Blue Platinums maken er gebruik van.
    Dat er niks/minder wordt aangeboden voor Medallions dan voor FB leden vind ik juist het probleem. Het is naar mijn mening een totaal plaatje en niet alleen beperkt tot KLM/Delta EC/C+. Als je voor 'wat er niemand is, kan niet aangeboden worden' maak je er heel makkelijk vanaf, beetje voor de lusten gaan en niet voor de lasten als airline.

    UM...boek eens KLM operated vlucht als FB Plat op een vlucht met veel EC stoelen...een 777, 787 ofzo en kijk naar de beschikbaarheid van de EC stoelen. Boek vervolgens dezelfde vlucht als Delta Plat or Diamond en kijk naar de beschikbaarheid van EC.
    Das ook geen gelijke erkenning, ja op de dag van vetrek.

    Een FB Gold of Silver krijgt wel een gratis pref. seat/exit row seat bij Delta. Zie m'n 1e punt
     
  18. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    wb punt beschikbaarheid EC voor medallionplat/diamond en FB plat, voor Delta klanten op KL EC is er tenminste gratis beschikbaarheid, als is het maar 1 stoel. Voor FB op DL-metal 0.0000
     

Deel Deze Pagina