Easyjet (november 2020-februari 2021) incl kerst en voorjaarsvakantie

Discussie in 'Economy Fares' gestart door Mathijstil, 19 mrt 2020.

  1. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Easyjet heeft een kleine hoeveelheid tickets beschikbaar gesteld tegen lage tarieven voor het winterseizoen 2020-2021. Ondanks de onzekerheid, zijn de tarieven zo gunstig dat het het overwegen waard is.

    O.a. in de kerstvakantie, Tenerife, Lanzarote, Hurghada en Tel aviv voor +- 60 euro retour.
    Dit geldt eveneens voor de voorjaarsvakantie.
    Te boeken via de site van easyjet, en beperkte beschikbaarheid.
    Tarieven en dagen hoeven niet vermeld te worden, sinds de website van Easyjet dit overzichtelijk laat zien op haar website.
     
  2. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Zelf met oud en nieuw geboekt, nu hopen dat Easyjet blijft bestaan.
     
  3. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2020
  4. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    upload_2020-3-19_11-13-5.png

    Op de beurs merkt men het wel...
     
  5. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Zo hallo zeg :eek:
     
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    Tja dat de koers naar beneden gaat, en daarbij ook echt flink naar beneden, is logisch.
    Want de huidige onzekerheid kost geld omdat men niet kan vliegen, ook geen inkomsten heeft en er dus onzekerheid is hoe lang dat duurt, dus ben je niet interessant als aandeel.

    Zodra er duidelijkheid is, de operatie weer opstart en ook bekend is welke luchtvaartmaatschappijen eventueel niet komen waar Easyjet dus kansen zal zien en ook grijpen komt het aandeel weer in trek.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  7. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    upload_2020-3-20_9-13-1.png

    Ondanks het risico is Hurghada met oud en nieuw nog steeds beschikbaar voor +- 64 Euro.
     
  8. Novix

    Novix Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Verdorie, te laat, deze had ik nog willen boeken voor begin van de Kerstvakantie, maar staat nu al op "sold out". Dank voor het delen in elk geval!
     
  9. Novix

    Novix Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ter info: er zijn nieuwe buckets open gesteld, dus wij konden nog boeken in de Kerstvakantie voor dezelfde prijs. Bedankt voor het delen van deze tip!
     
  10. Sandeo

    Sandeo Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Na het aanpassen van het reisadvies richting Canarische Eilanden, heeft EasyJet haar reisschema uitgebreid.

    Terwijl HV haar vliegtuigen rond de kerstvakantie al aardig vol heeft, is dat nog niet het geval bij U2. Retourtjes beginnen nu bij zo'n €50. Beschikbaarheid en prijzen kun je het beste bekijken via Google Flights of de website van EasyJet.


    Wellicht handig om te weten, toen Easyjet mijn vlucht van GLA naar AMS annuleerde, kon ik omboeken naar een willekeurige bestemming binnen Europa.
     
  11. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik had een ticket gekocht bij Easyjet, en daarna hebben ze de voorwaarden voor bagage aangepast. Als doekje voor het bloeden heb ik een Hands-free service toegevoegt gekregen. Als ik dit niet accepteer, en omdat ze de spelregels veranderd hebben tijdens het spelen, zou ik dan mijn vlucht gewoon mogen annuleren? Wat denken jullie?
     
  12. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Easyjet is volgens mij vrij gemakkelijk qua het annuleren van tickets, ik kreeg voor mijn oude tickets de volgende opties:

    Optie 1 — je kunt je vlucht kosteloos wijzigen naar een andere datum.
    Optie 2 — je kunt een voucher aanvragen voor het volledige bedrag van de boeking.
    Optie 3 — je kunt een volledige terugbetaling aanvragen voor het bedrag van de boeking.

    De wijziging van optie 1 werd later gespecificeerd als:
    aangezien je vlucht niet is geannuleerd, maar je onder het Feb-beleid valt, betekent de gratis vluchtwijziging dat we je vlucht kunnen wijzigen zonder wijzigingskosten, maar als er een tariefverschil is, moet je het betalen. Je kunt contact opnemen met onze toegewijde klantenservice om een wijziging door te voeren en te betalen.
     
  13. Sandeo

    Sandeo Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Ik moet zeggen dat hun omboekingsbeleid iets minder gul is geworden. Kon ik eerst nog omboeken naar een willekeurige Europese vlucht, is het nu alleen mogelijk om je vlucht aan te passen naar een vliegveld in het land van de originele bestemming.
     
  14. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Had je tevens dat je het tariefverschil moet betalen?
     
  15. Sandeo

    Sandeo Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Eind vorig jaar heb ik EDI - AMS na annulering zonder bijbetaling kunnen omboeken naar ACE - AMS. Ook AMS - TLV was bijvoorbeeld mogelijk. Nu is ACE - AMS geannuleerd en kan ik zonder bijbetaling omboeken naar een andere datum of een ander vliegveld in Spanje.

    Ik kan ook een voucher aanvragen, maar aangezien ik mijn vlucht bij CheapTickets.nl heb geboekt en dus niet met mijn eigen email adres, ga ik dat maar niet proberen.
     

Deel Deze Pagina