Dillemma met laatste leg niet vliegen

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Ottorockit, 31 aug 2016.

  1. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb een ticket bij TAP van ORY - LIS - EWR - LIS - ORY

    Nu land ik om 0600 op LIS op mijn terugreis en zou het voor mij handig zijn om de directe vlucht naar AMS te pakken i.p.v. mijn huidige ticket af te vliegen naar ORY en dan naar AMS. Ik reis alleen met handbagage.

    Nu vlieg ik wel vaker niet het laatste leg en boek dan een ander ticket bij een ander maatschappij naar AMS, het probleem in deze is dat ik alleen een ticket direct naar AMS kan vinden met TAP.

    Kort gezegd, ik zou dan ingecheckt zijn op 2 vluchten van TAP.
    0800 LIS - ORY
    08:00 LIS - AMS

    Iemand ervaring dat je dan geweigerd kan worden op de losse vlucht naar AMS omdat ik mijn initiële vlucht niet afmaak of zal dit niet opvallen?
     
  2. Maan

    Maan Guest

    Wat is de datum?

    Ik zie best veel data met heel veel directe vluchten met transavia naar ams of ryanair naar eindhoven.
     
  3. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    21 nov.

    Ik heb zoek een vroege vlucht aangezien ik rond 13:00 uur in Amsterdam terug wil zijn.

    Anders moet ik een extra dagje vrij nemen. Zag inderdaad ook wel diverse andere vluchten, maar die vertrekken allemaal veel later. Dus de TAP vlucht zou ideaal zijn.
     
  4. RdeVlieger

    RdeVlieger Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Vlieg je met ruimbagage ? Zo ja dan zal het lastig worden, omdat je koffer dan naar Orly zal gaan. Ook al vraag je bij de checkin dat je bagage naar Lissabon moet, zullen ze dat in principe niet doen
     
  5. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Nope alleen handbagage
     
  6. RdeVlieger

    RdeVlieger Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    dan kunnen ze je niet verplichten het traject te vliegen, maar heb je inderdaad wel een kans dat er een dupe melding komt als je LIS-AMS ticket bijboekt.
     
  7. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Wij deden dit last met LH vanaf FRA. Een passigier geboekt naar OSL en de andere naar CPH. Ze moesten in London zijn. Dus, ook tickets geboekt met LH, maar FF mileage nummer bijgemeld. Dat ging prima.

    Wat ik moet nu doen, is achter af, een aanvraag doen voor missing mileage....

    Gewoon geen informatie aan ze geven om die informatie te linken...
     
  8. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt Heidi, daar kan ik wat mee, gewoon de gok wagen en geen zelfde FF nummer toevoegen is een goede optie.
     
  9. DHS

    DHS Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb een vergelijkbaar vraagje. Ik heb een KLM ticket naar antwerpen (laatste stuk trein) en terug vanuit ams. Ik moet in ieder geval een treinkaartje ophalen, maar moet ik mij in antwerpen nog ergens melden? Als ik de trein niet neem, loop ik dan het risico dat mijn terugvlucht gecancelled wordt?
     
  10. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb een keer deutchebaan ticket gehad ivm een LH flight, de ticket hebben ze nooit gecheckt. Nu weet ik het niet meer als ik ook nog miles voor hebben gekregen... dat was al 3 jaar geleden.
     
  11. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Neem hier geen risico's. Hoewel het antwoord op deze vraag op verschillende plekken vindbaar is op dit forum, kan je niet genoeg gewaarschuwd worden: houd je aan de spelregels van KLM. Treinticket ophalen is niet genoeg. Je moet aan de check-in balie op Schiphol een DOOR DE THALYS-CONDUCTEUR GESTEMPELD ticket laten zien, als bewijs dat je daadwerkelijk bent ingestapt in de trein in Antwerpen. Als je je niet aan de regeltjes houdt, moet er een nieuw ticket worden uitgegeven en dat is gegarandeerd een dure grap.
     
  12. DHS

    DHS Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik ga alleen niet voor mijn vlucht met de trein, maar na mijn vlucht. Andersom heb ik idd ervaring en houd ik mij netjes aan de regels. (Hoefde nooit een treinkaartje te laten zien trouwens.)

    Nu moet ik de trein pakken naar Antwerpen en vlieg ik een maand later terug vanuit Amsterdam. Of zou ik dan mijn treinkaartje een maand moeten bewaren en laten zien als ik een maand later terugvlieg? De meest ideale optie is om halverwege de treinreis uit te stappen.
     
  13. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik snap het niet... wat is precies je reis?
     
  14. DHS

    DHS Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    GRU-ZWE
    AMS-GRU
     
  15. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Aha. Nou dan denk ik dat je rustig in Rotterdam kunt uitstappen hoor, maar ik zou bij het instappen wel een stempeltje vragen aan de conducteur en het ticket bewaren omdat de voorwaarden van KLM voorschrijven dat 'coupons in de juiste volgorde gebruikt moeten worden'. Je gestempelde ticket is het enige bewijs dat je daar dan voor hebt.
    Je hoeft je in Antwerpen nergens te melden, dus je hoeft geen bewijs te regelen dat je daadwerkelijk in Antwerpen bent aangekomen.
     
  16. DHS

    DHS Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Thanks, ik dacht hetzelfde.
     
  17. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    dat weet ik allemaal niet, ik weet wat ik heb gedaan met Deutchebaan en Lufthansa. Thalys & KLM kan heel anders liggen...
     

Deel Deze Pagina