Digital boarding pass Ryanair

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Jan van Putten, 15 sep 2014.

  1. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ryanair biedt de mogelijkheid om je boardingpass op je smartphone weer te geven en hiermee aan boord te stappen. Leuk idee! Echter als ik de boardingpass (op m'n iPhone 4s) weergeef, past ie er niet helemaal op :confused:

    Schermresolutie aanpassen is niet mogelijk ;)

    Iemand ervaring met de digitale boardingpass en de iPhone 4s?
     
  2. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    iPhone 4s? Wat is dat? :p Die boardingpassen van Ryanair zijn vast al aan de iPhone 6 en 6 Plus aangepast :cool:.

    Lijkt me dat als ze de code kunnen scannen dat het in orde is? Is die wel helemaal zichtbaar?
     
  3. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Hahaha.. ja sorry stenen tijdperk hè.. Dat is het punt ze zijn net niet helemaal zichtbaar maar je kan het wel scrollen. Beetje vaag, moet je zien..
    Print iig de tickets en dan maar eens eerst proberen met de iPhone.
     
  4. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ryanair zelf zegt er dit over:

    Mobile boarding pass not displaying properly on my mobile phone?

    If the mobile boarding pass does not display properly on your phone, this is probably due to hte configuration settings. Please contact the phone manufacturer's technical support service. If the problem persists, please visit online check-in and print off a paprt boarding pass .You can do this up to 2 hours before each flight.
    http://www.ryanair.com/en/questions...s-not-displaying-properly-on-my-mobile-phone/

    Inclusief de spelfouten.....


    Maar bij een maatschappij als Ryanair zou ik altijd zorgen voor 1 á 2 uitgeprinte boardingpassen. Sta je op het vliegveld en heb je geen boardingpass dan vragen ze € 70,- per persoon per vlucht :eek:. Dus ook als je iPhone er plots mee op zou houden.
     
    Flying doc en Jan van Putten vinden dit leuk.
  5. Luda

    Luda Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Of gewoon niet met Ryanair vliegen. Ongeveer 10 jaar geleden was ik helemaal dol op ze doordat ze de 2 euro aanbiedingen hadden van EHV naar Stansted. Maar sinds ze "duurder", bekender en onbeschofter zijn geworden ben ik er redelijk op afgeknapt. Ik betaal liever iets meer dan dat ik nog met ze vlieg. Zeker nu reguliere maatschappijen tegen Ryanair zijn tarieven komen.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ja die 2 euro aanbiedingen gaan niet meer terugkomen.. Het onbeschofte vind ik (iets) minder geworden het laatste jaar.
     
  7. Luda

    Luda Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Of gewoon niet met Ryanair vliegen. Ongeveer 10 jaar geleden was ik helemaal dol op ze doordat ze de 2 euro aanbiedingen hadden van EHV naar Stansted. Maar sinds ze "duurder" en bekender zijn geworden ben ik er redelijk op afgeknapt. Ik betaal liever iets meer dan dat ik nog met ze vlieg. Zeker nu reguliere maatschapijen soms tegen Ryanair zijn t
    Die deals waren geweldig! Volgens mij had ik in een jaar bijna 25 keer met ze gevlogen en was maar 120 euro kwijt voor al deze vluchten! Ik heb 2 jaar geleden nog met ze gevlogen, EHV - GRO, was wel redelijk maar echt vriendelijk was het personeel niet. Eerder erg gehaast, toen besloten om voortaan niet meer met ze te vliegen ondanks de prijzen.
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  8. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    App heeft trouwens een update gehad en QR code past dr in z'n geheel op.
     
    Flying doc en kevin990 vinden dit leuk.
  9. erictravels

    erictravels Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Een korte review over een recente Ryanair vlucht.

    Over de service : door snel te willen zijn maakte ik een foutje bij het inchecken (vervaldatum paspoort). Tegenwoordig geen dure helpdesk meer, maar een (gratis) online chat. De fout die ik maakte werd direct en gratis rechtgezet!

    Over de app : werkt tegenwoordig perfect (ik gebruik de Android versie), ik begrijp ook niet dat niet meerdere mensen die gebruiken ( bijna iedereen staat in de ene hand met zijn afgeprinte boarding pass en in de andere hand met een smartphone te whatsappen ;-) ). Ik had geen problemen om de QR code te laten inscannen. Enige minpuntje, je kan niet meerdere boarding passes tegelijkertijd downloaden, zou handig zijn dat je op voorhand reeds al je boarding passes op je toestel zou hebben, maar sowieso kan je natuurlijk vanaf overal de boarding pass voor je volgende vlucht downloaden...
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  10. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ik ben gek op online (gratis) chats bij airlines en OTA's. Ideaal en je hebt gelijk het gesprek vastliggen!
     
  11. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    @erictravels naar welk land vloog je? Want bij bijvoorbeeld KLM of de meeste andere airlines hoef je niet de vervaldatum van je paspoort te geven als je binnen Europa vliegt. Of is dat sinds dit jaar verplicht voor bijvoorbeeld het VK?
     
  12. erictravels

    erictravels Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    @Stormbreaker: Ik vloog naar Ierland (dus buiten Shengen). Maar voor zover ik me herinner dacht ik dat ik steeds de vervaldatum van mijn paspoort heb moeten invullen bij Ryanair, ook voor vluchten binnen Shengen. Maar ik kan me vergissen, het was al meer een jaar geleden dat ik nog eens met Ryanair vloog.
     
  13. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Ik vloog naar Ierland mer Aer Lingus (2013) maar daar hoefde ik geen vervaldatum paspoort in te vullen. Gek. Hoe streng was immigratie bij jou in Dublin? Bij mij stelde het geen ene zak voor vergeleken bij landen als Engeland, Canada of de VS. Ze typten zelfs niets in, die man bralde maar wat in de zin van 'eeuwh' en gaf toen het paspoort weer terug waarna het poortje (wat ze daar hebben) open ging.
     
  14. erictravels

    erictravels Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Klopt, bijna geen controle. Ik heb zelfs gewoon mijn Belgische identiteitskaart laten zien eigenlijk.
     
  15. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik gebruikte twee weken geleden mijn paspoort bij een e-gate op DUB. Praktisch gelijk doorlopen.
     
  16. Ilsevdb

    Ilsevdb Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Slechte ervaring met mobiele app Rynair. Heenreis alles perfect. Terugreis waren mijn boarding passes ineens verdwenen uit de app. De avond voor vertrek nog gecontroleerd, stonden ze er nog keurig in.
    Kosten 75 euro om alsnog boarding passes uit te laten printen bij de balie. Daar was in de computer duidelijk zichtbaar dat we online ingecheckt hadden.
    Kreeg van iemand de tip om een foto te maken van je boarding passes met qr code op het scherm. Heb je wel een tweede toestel of een ipad nodig. Blijven toch geldkloppers!!
     
  17. fbruno

    fbruno Blue Tier

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Ik dacht dat ze de kosten voor het opnieuw afprinten van een boarding pass (als je dus wel al bent ingecheckt) hebben verlaagd naar 15 euro.

    Ik heb nog nooit problemen gehad met de Ryanair app en mobile boarding passes trouwens, werkt altijd perfect. Heb wel al gehoord van mensen met een android telefoon dat zij er soms wel problemen mee hebben.
     
  18. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    De app is nogal onstabiel te noemen. Tweede toestel? Kan toch een printscreen maken?
     
  19. fbruno

    fbruno Blue Tier

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Bij een iPhone kun je je boarding pass ook gewoon in passbook opslaan, kan hij onmogelijk verdwijnen.
     
  20. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Je kan je boarding pass vanuit de app ook toevoegen aan passbook, dan heb je de app helemaal niet nodig bij het boarden. Dus dan maakt het niet uit of de app wel of niet werkt. Ikzelf heb er nooit problemen mee gehad.

    Bewerkt:
    @fbruno je was me net een paar seconden voor :p
     

Deel Deze Pagina