[Delta SkyMiles] Wat is het beste alternatief (vanaf 2015)?

Discussie in 'SkyTeam' gestart door Sjors, 18 aug 2014.

  1. Sjors

    Sjors Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Hi all, ik ben nu twee jaar Silver Medallion member van Delta's SkyMiles (aka SkyPesos). Met veel tripjes naar Zuid- en Midden Amerika (via USA) de ideale optie voor mij. Delta is vaak de goedkoopste en door het om vliegen (soms zelfs via de westkust) veel miles. Met een status wordt je eigenlijk standaard gratis op binnenlandse vluchten geupgrade naar Business of First, heel fijn. Daarnaast doen ze daar nog niet aan de belachelijke FB 25% regel op intercontinentale discount economy tickets.

    Echter zijn ze begin dit jaar overgestapt op Qualifying Dollars, die gelukkig nog niet van toepassing zijn op leden buiten de US. Maar vanaf 2015 gaan ze volledig over op het revenue based Medallion Dollar systeem.

    Dit is natuurlijk een doorn in het oog van 'ons'. Hier hebben wij helemaal niks aan (goedkope vluchten via via via laten vliegen voor XXXX miles zit er dan helaas niet meer in). Mijn plan is dus om dit jaar wederom silver te halen en dan een andere alliantie uit te zoeken. Ik vind de SkyTeam Elite voordelen vrij groot maar overweeg nu toch te swichen.

    Welke alliantie heeft naar jullie mening de beste betaalbare tickets uit AMS/DUS/BRU die nog wel veel miles uitkeren en waarmee je lange afstanden kan vliegen?

    Thanks!
     
  2. Elve

    Elve Newbie

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    18
    Ik zou eens gaan kijken bij Oneworld, Ik zie laatste tijd veel redelijk geprijsde tickets voorbij komen met BA, US airways en Finnair richting de VS.
     
  3. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Kan je ons wat meer vertellen over wat jou doelstellingen zijn? Bijvoorbeeld veel miles sparen voor award vluchten of lounge toegang.
    Welke klasse vlieg je normaal en hoeveel miles vlieg je ongeveer per jaar?
     
  4. Sjors

    Sjors Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Sure! Ik vlieg voornamelijk leisure. Nu zo'n 50k per jaar, maar van plan meer te gaan vliegen. Doelstelling is om zoveel mogelijk miles voor een zo min mogelijke investering te vergaren ;-) mogelijkheid tot complementary upgrades naar Business en First zijn zeker een pre.
     
  5. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Delta - wil je weg
    United - wil niemand in 2015
    Blijven US/AA over als domestic upgrades super belangrijk voor je is..

    Ik zou:
    AA Plat challenge doen aan het begin van je 1e trip in 2015 en dan lekker met US/AA/BA/IB en co gaan vliegen... met 50K per jaar kun je je plat ook houden bij AA
     
  6. Sjors

    Sjors Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Top, dank! Dan ga ik me daar in verdiepen. Wat betreft Delta/SkyTeam, overdrijf ik? Het hele loyalty per dollar verhaal vind ik erg jammer aangezien het niks meer met je vlieguren te maken heeft maar met je baas die er (wellicht) voor kiest om belachelijke bedragen te betalen voor Business/First tickets. Zijn er bij andere airlines ook plannen een dergelijk revenue based systeem te introduceren?
     
  7. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Het is een trend.. kwestie van tijd dat het bij american ook gaat komen en dan zal t heus wel naar europa komen...(duurt misschien nog een aantal jaar)

    Kijk maar naar t baggage verhaal: USA airlines kwamen t eerst met betalen voor je koffer... en inmiddels is het normaal..
     
  8. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    AAdvantage gaat voorlopig nog niet overstappen op revenue based. Ik zelf vermoed dat ze het ergens in 2016 gaan introduceren.
     
  9. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    en dat betekend dat ze in 2015 die aankondiging gaan maken... .. (en dat is al over een paar maandjes haha)
     
  10. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ze kunnen er voor kiezen dat ze het pas lanceren in 2016 Q2 of Q3. Ze hebben het voordeel dat ze kunnen zien hoe de klanten reageren op een revenue-based model.
     
  11. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    dan hoeven ze alleen maar naar united te kijken.. dat ging niet bepaald lekker...

    als aa slim is blijven ze nog ff zo door gaan
     
  12. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Toen United het nieuws bracht over een revenue-based FFP ontplofte de hele frequent flyer community. We moeten nog maar zien wat de impact is.
    Facebook nam Whatsapp over, (bijna) iedereen schreeuwde dat ze gingen overstappen... Merendeels zit nog waar ze zaten.

    Persoonlijk denk is dat de reden dat AA nog geen revenue based FFP heeft aangekondigd is i.v.m. de fusie met US Airways.
     
    chawa vindt dit leuk.
  13. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    interesante vergelijking... whatsapp & united
     
  14. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Haha ja.
    Maar volgens mij was de woede over United MP meer over hun Star Alliance Award chart i.p.v. de invoering van een revenue based model.
     
  15. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, dat geloof ik ook. De eerste die er mee komt krijgt alles over zich heen, en het zal misschien een paar klanten kosten.
    Daarentegen zijn ze ook als eerste een stap voor op de concurrenten, die de stap nog moeten zetten.
     
  16. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Om weer een beetje on-topic te gaan.
    BAEC is ook een optie. Verdien 100% van de gevlogen miles op zowel AA als BA. BAEC werkt met tier points en niet met X aantal miles gevlogen om elite status te halen. Elite status kan dus vrij lastig te halen zijn als je economy vliegt i.v.m. de lage tier points die je ontvangt per vlucht. Upgrades op binnenlandse vluchten is zo goed als uitgesloten.
     
  17. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Revenue-based FFP wil dat zeggen dat je beloont wordt naar hoeveel je betaald in plaats van naar hoeveel je vliegt? :rolleyes:
     
  18. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Als je doel Silver bij Delta is zou ik me trouwens niet zoveel zorgen maken over de benodigde MQD's - 2500 USD is zeker haalbaar als je een paar intercontinentale vluchten met ze maakt?
     
  19. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ...sort of.
    Om je elite status te verdienen moet je naast miles of segments ook een min. bedrag aan spend bij de airline hebben.
     
  20. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    MQD is niet van toepassing voor mensen buiten de VS.
    Stel @Sjors vliegt alleen maar Delta richting Zuid-Amerika via de VS, dan moet hij in totaal $5000 uitgeven om Silver Medallion te worden. Als hij bijvoorbeeld bij KLM een ticket naar SCL via EZE boekt, dan krijgt hij het x aantal miles van de gevlogen afstand.
     

Deel Deze Pagina