Delta boeken met FB miles

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door RuudHier, 2 okt 2018.

  1. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    Volgens de FB website zou het mogelijk moeten zijn, maar ik kan niet vinden hoe ik nou Delta tickets kan boeken met FB miles. Dan heb ik het over binnenlandse vluchten dus.

    De hoeveelheid miles die je nodig hebt voor een vlucht plus de bijbetaling zijn allebei best laag, kan ik best wat mee!

    Iemand tips/aanwijzingen? Zie ik iets heel simpels over het hoofd? Op de AirFrance en de KLM-website zegt hij telkens dat er geen availability is, welke datum ik ook selecteer en welke binnenlandse route ik ook selecteer (zie bijv. LAX - SFO enkele reis).
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2018
  2. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik zie het ook niet hier, zelfde melding als bij jou. Al heb ik zelf het idee dat veel binnenlandse bestemmingen daar beter gewoon los te boeken zijn. LAX-SFO uit je voorbeeld is echt zo'n route waar je 50x per dag kan vliegen vanaf 50€. Met miles was dat volgens mij 12.5000 en na de veranderingen deze zomer nog steeds boven de 10.000.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2018
  3. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    Klopt, het is een goedkope vlucht. Bij Delta zelf kun je hem voor iets van 4500 miles boeken dacht ik, business rond de 12500 (kost 150 euro ongeveer als losse ticket, weer eens wat anders dan business AMS-TXL voor 450 euro). Uit m'n hoofd he.. Dus niet verkeerd om met miles te doen vind ik.

    Bij KLM betaal je eigenlijk zelf uiteindelijk alsnog ongeveer kostprijs om mee te vliegen, alleen lever je miles in in ruil voor dat zij geen marge maken. Dat heeft Delta beter voor elkaar vind ik.

    Als ik even verder rondkijk zie ik dat er wel nog andere deals mogelijk zijn, maar de availability bij Delta is echt heel laag, alsof ze een aparte boekingsklasse hebben met maar 1 stoel per vliegtuig ofzo. Je kunt echt maar 3 dagen per maand Delta-vluchten boeken op allerlei routes. Heb je niet veel aan zo... En business is echt heel zeldzaam (maar wel goeie deal vaak, ruim minder dan de helft aan miles van wat je er bij KLM voor betaalt).

    Wel gevonden van Delta:
    29.000 miles + 9 euro van LAX naar RIO met 1 overstap economy enkele reis
    72.000 miles + 15 euro van LAX naar RIO met 2 overstaps business enkele reis

    Dit kan op 2 dagen in november om maar wat te noemen. Voor de rest is het hele overzicht vervuild met vluchten die een tussenstop hebben in AMS. Wat leuk is als je graag meer dan 24 uur onderweg wil zijn en ook bijna 24 uur in een vliegtuig wil zitten... én veel meer toeslagen wil betalen.

    Heb even verder gekeken en hetzelfde lijkt het geval voor Aeromexico. Wel betere availability. En goede prijzen qua business class, hoewel ik niet weet wat dat voorstelt bij hen, meeste vluchten zijn met 737-800 ook. Hoe dan ook:
    14.500 miles + 33 euro van LAX naar MEX directe vlucht economy enkele reis
    Voor een vlucht van 4 uur goed te doen. Business kost evenveel euro's en 36.000 miles. Verder nog snel/kort gekeken maar bijv.

    Het lijkt er iig sterk op dat je in de praktijk gewoon alleen AF+KLM kunt boeken als het op de Americas aankomt. De rest bijna nul availability. Wellicht is het andersom ook zo, dat je bij Delta Skymiles ook bijna alleen bij Delta zelf kan boeken, maar ik heb geen idee eigenlijk.

    Azië ziet er wel een stuk beter uit qua miles besteden trouwens, ook binnen Azië zelf. Jammer dat het eigenlijk niet waar is dat je je FB miles goed kunt besteden bij Delta. Ik vind het nogal misleidend eigenlijk als je maar 1% van het aanbod van een airline met FB miles kunt boeken...
     
  4. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Als je de optie "U zoekt een vlucht rond deze data'' uitzet, doet ie het wel:

    fbmiles.jpg
    Het lijkt erop dat de awards starten bij 11500. Voor bv BOS-LGA of SFO-SEA etc kom ik steeds daarop uit. Lijkt me voordeliger om gewoon los te boeken. Welke route en datum heb je op het oog?
     
  5. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    En over LAX-RIO, zo te zien vliegt Delta dat niet rechtstreeks, en is de meest voor de hand liggende route via ATL. Afhankelijk van de dag heb je daar een stop van ruim een uur tot 4u54. Voor 29.000+8,71€ zie ik hem in november bijna dagelijks boekbaar.
     
  6. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    Hey, da's een goeie tip! Dat aantal miles is inderdaad aan de hoge kant. Je kunt ook gewoon 45 euro betalen en een kleine hoeveelheid miles ontvangen, ipv 11.500 betalen en er weinig voor terugkrijgen.

    Het bijbetalen is met 15 euro ook een stuk meer dan wanneer je met Delta Skymiles boekt, dan betaal je $4-5 bij. Beetje jammer dit...

    Al interessanter: LAX-JFK. Da's 14.500 miles + 19 euro. Los kopen kost dat je 129 euro ongeveer. Aangezien je met domestic ondanks de lange duur maar 2 XP ontvangt is die route interessanter om met miles te betalen als je net zoals ik telkens maar net genoeg XP hebt maar wel graag zo nu en dan wat miles wil gebruiken omdat je er toch genoeg hebt. Wel maar een fractie van een cent per mile zo, maar goed..
     

Deel Deze Pagina