De wereld rond met Skyteam

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Elise, 22 aug 2016.

  1. Elise

    Elise Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Hallo allemaal!

    Ik wil eind september de wereld rondvliegen in een paar dagen tijd. Ik wil hierbij graag punten sparen met Flying Blue, dus mijn voorkeur gaat uit naar het Skyteam. Ook zou het mooi zijn, als ik dit jaar nog de Silver status kan behalen. :)

    Hebben jullie tips voor mij? Ik heb geen specifieke voorkeur voor een reisroute, maar ik zou het leuk vinden om de Stille Oceaan over te vliegen.

    Groeten,
    Elise
     
    Lionell vindt dit leuk.
  2. Maan

    Maan Guest

    Wat is je budget
     
  3. Elise

    Elise Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Goede vraag. :) Ik wil graag qua tickets in totaal onder de 1500 blijven. Ook al betekent dat dat ik niet altijd voor 100% van de punten kan gaan.
     
  4. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Heb je al wat mogelijkheden bekeken om een idee te krijgen van de mogelijkheden en welke stops interessant zijn?
     
  5. Elise

    Elise Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Hallo Dirk, ik heb al veel goedkope Skyteam tickets gezien (zoals AMS - HKG, YVR - DEL via SHA of PVG), maar deze leveren weinig of geen punten op.
    Vliegen vanaf CPH is trouwens voor mij ook een goede optie.
     
  6. Maan

    Maan Guest

    Ik vind je plan te vaag om er wat mee te doen.
    Wereldreis met hoeveel stops?
    Gaat het je om de punten of om de plaatsen??
    Geef eerst maar een plan, dan kunnen we vanuit daar verder kijken.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  7. Elise

    Elise Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Hallo Maan, bedankt voor je reactie. Het gaat mij er in de eerste plaats om in een aantal dagen de wereld rond te vliegen en daarbij de Stille Oceaan over te steken (dus geen route die stiekem over Alaska gaat). Het aantal stops en de plaatsen maken mij niet uit. Het zou mooi meegenomen zijn als het qua FB-punten wat oplevert.
     
  8. Maan

    Maan Guest

    Alle routes vanuit azie gaan praktisch gezien over alaska.

    Anyhow ik heb hier een schema voor je, omdat je perse skyteam wilt is het niet het goedkoopste wat er is maarja, wel onder de 1500 euro.

    AMS-BKK-TPE op CI
    https://www.google.nl/flights/#sear...AMSBKK0CI66-BKKTPE1CI66;a=SKYTEAM;q=ams+-+gum

    TPE-CAN-LAX op CZ
    https://www.google.nl/flights/#sear...CAN0CZ3098-CANLAX0CZ327;a=SKYTEAM;q=tpe+-+lax

    LAX-SVO-AMS op SU/KL
    https://www.google.nl/flights/#sear...XSVO0SU107-SVOAMS1KL904;a=SKYTEAM;q=gum+-+hnl

    Totaal 475+474+345 = 1294 euro.
     
    petercs, Denzi, Alias en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Maan

    Maan Guest

  10. Elise

    Elise Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor deze mooie suggesties @Maan! Heel leuk! Ik ga er morgen rustig naar kijken! Ik kan ook altijd even kijken of ik een deel van het traject kan doen met een award ticket. Wellicht is dat nog interessant.
    Kan je het beste vliegtickets zoeken met Google Flights?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  11. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Ik vind zelf google flights heel fijn maar je kan ook ita matrix gebruiken of evt. momondo of kayak.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  12. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Ik vind de handelswijze van Maan, d.w.z. een reeks enkele reizen, erg interessant. Zo op het eerste gezicht ben je op deze manier zelfs flexibeler en goedkoper uit.
    Ik moet zelfs nog wel eens in Azië zijn en ik ga de volgende keer zeker kijken of ik vanuit bijv. TPE of NRT niet gewoon via de USA naar AMS kan terugvliegen.
     
  13. Vincent

    Vincent Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Hoi iedereen,

    ik sluit mij hier gelijk aan met mijn vraag.
    Om mijn FB Silver (ben een beginneling he ;-)) te behouden moet ik nog 6 kwalificerende vluchten maken. Nou is het voor mij het handigst qua budget om dat in Europa te doen. Ik maak al gebruik van de AMEX Silver kaart, dus die twee vluchten heb ik al op de teller staan.
    Hoe zouden jullie het zoeken van de tickets aanpakken?
    het liefst wil ik alles in 1 weekend doen. Uiteraard moeten de airlines dus Skyteam zijn..

    Ben benieuwd, thanks alvast!

    Vincent
     
  14. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    ik zou hier gaan kijken of de vraag daar stellen https://insideflyer.nl/forums/threads/fb-mileage-runs-segmenten-dan-vooral.288/

    jouw vraag vind ik eerlijk gezegd niet relevant voor dit topic. hier ging het meer over een reis rond de wereld.
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  15. Vincent

    Vincent Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    jouw vraag vind ik eerlijk gezegd niet relevant voor dit topic. hier ging het meer over een reis rond de wereld.[/QUOTE]

    Thanks! Ik probeerde een relevant forum te vinden maar zag niet echt een geschikte kandidaat. Bedankt voor je hulp!
     

Deel Deze Pagina