De LAN 788 business deal FRA-MAD.

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door AnthonySneek, 30 jul 2015.

  1. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Morgen is het voor mij/ons de tijd om met LAN naar Madrid te gaan voor een weekendje.

    Ik weet dat deze reis een aantal keren geboekt is, ik vroeg mij af, hoe hebben jullie deze reis ervaren in de business van de 788 dreamliner.
     
  2. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Ik hoop stiekem dat dit wederom een soort Livetrip report gaat worden, vond die van Alitalia's mistake fare naar Seoul erg vermakelijk om te volgen!
     
  3. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    137
    Trofeepunten:
    43
    Ik ga over precies een week. Ik zal sowieso een tripreport maken (over alle vluchten en hotels) maar ik denk niet live. Ik ben denk ik de enige ICT-er die geen tablet heeft :p en op mijn telefoon wordt een lastig verhaal
     
  4. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Dan zal ik een report schrijven ;)

    Hou jullie op de hoogte ;)
     
  5. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist vertrokken vanuit het zonnige Sneek. De reis naar Frankfurt zal circa 4 uren in beslag nemen als de weg omstandigheden normaal zijn, gezien het feit dat het vakantie is, veel mensen vaak op vrijdag op vakantie gaan, maar ruim op tijd vertrokken.

    Half 8 is de geplande vertrektijd vanuit Terminal 1, de internationale terminal.

    Als de tijd het toelaat, maar even lekker opfrissen in de aircanada lounge.

    Will be continue
     
  6. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    De AirCanada lounge is mijn favoriet, nu al.

    Zit tegenover de startbaan, prachtig!
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  7. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    Have fun en zit je al aan een pisco sour in het vliegtuig?
     
  8. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    137
    Trofeepunten:
    43
    Kan je in de Air Canada lounge als LAN Business passagier?o_O
     
  9. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Ja, dat kan
     
  10. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Nee, niet gehad. Heb jij die gehad? Zoja, hoe smaakt het en waar smaakt het naar?
     
  11. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Na een reistijd van circa 5,5 uur, door wegwerkzaamheden en vakantie drukte aangekomen op de luchthaven in Frankfurt.

    Snel naar de check-in balie om onze boardingspass op te halen. Wat was ik blij dat ik businessclass vloog en direct aan de beurt was.. De economy line stond ver, maar dan ook ver buiten de lijnen die opgezet waren. De vlucht zat ook vol.

    Nadat wij onze boardingpassen opgehaald hadden, wachtte het volgend station, de Douane. Ze hebben op Frankfurt businessclass en first class douane lines, waardoor je daar ook snel door heen bent. Uiteraard werdt ik door de bodyscan uitgekozen en moest ik een full body search ondergaan, deze man ging verder dan ik ooit heb meegemaakt, hij ging met zijn hand mijn boxer in - Nee, hij pakte hem niet beet - beetje vreemd vond ik het wel.

    Nu is het tijd om de Air canada lounge op te zoeken. Deze bevond zich vlak naast de gate waarvan wij vertrekte (B42). De lounge heeft uitzicht op de startbaan en is erg ruim en rustig. Het eten is er prima, beschikt over ren grote fruitbar en groot assortiment aan dranken.
    image.jpg image.jpg
    Uiteraard wilde ik mij even opfrissen na een reis van 5,5 uur in de auto. De badkamers zijn ook erg luxe en voorzien van alle gemakken, alleen de hairstyling ontbrak.
    image.jpg image.jpg image.jpg
    19:00 uur, tijd om de lounge te verlaten en naar de gate te gaan. Hoewel boarden om 18:30 begon, stond er een hele lange rij, deze konden wij gelukkig omzeilen doordat je priority boarding hebt.
    image.jpg
    Aan boord van de TAN 787-8, de businessclass was vol. Het serveren van een welkomstdrankje ging vrij vlot en vlak daarna kregen wij de welbekende krant aangeboden.

    Het vliegtuig vertrok op tijd. Nadat we de take-off hadden gehad konden we gebruik maken van het inflight system. Echter, viel deze na korte tijd al uit en duurde het zon 20minuten voordat wij er weer gebruik van konden gaan maken. Op het moment van storing, had ik mijn stoel in een onmogelijke positie voor een foto, geloof me, die 20 minuten waren niet fijn.
    image.jpg
    Het duurde ruim een uur, voordat we weer wat te drinken aangeboden kregen en kregen daarbij ook ons eten. Geen keuzes, eten wat er geserveerd wordt.
    image.jpg

    Na ruim 1u 45m vliegen werdt er nog koffie geserveerd, om daarna de cabine voor te bereiden op de landing.

    De landing verliep niet geheel normaal, doordat wij door onweersbuien heen moesten landen, dit zorgde voor enige turbelentie en een harde landing. Het taxien naar de gate duurde ongeveer 5 minuten.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      1,3 MB
      Weergaven:
      19
    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      1,8 MB
      Weergaven:
      20
    stijnec, Lionell, WorldTraveller en 9 anderen vinden dit leuk.
  12. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    137
    Trofeepunten:
    43
    Oke had ik niet verwacht aangezien Air Canada Star Alliance is en Lan OneWorld.... Maar goed om te horen!

    Leuk verslag trouwens, krijg al helemaal zin in volgende week :)
     
    AnthonySneek vindt dit leuk.
  13. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    De Pisco sour als welkomstdrankje gekregen(zie foto) Een van de ingredienten is limoen, dus dat proef je voornamelijk.
     
    Valentijn en AnthonySneek vinden dit leuk.
  14. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Leuk verslag :)! Ik vlieg hem over 2 weken - ik ben benieuwd! Ik heb een aantal keer LAN binnen Zuid-Amerika gevlogen (review vind je hier) en één keer op de SCL-MAD route, maar nog nooit op deze 5th freedom. Heel benieuwd hoe het is in vergelijking met de 'lokale routes' en de longhaul. Heb vooral zin om de mooie Dreamliner te vliegen in plaats van een oude 767 waarmee ze voornamelijk in Zuid-Amerika vliegen :).

    Waren het voornamelijk passagiers die er in Madrid uitgingen, of gingen de meeste mensen door naar Santiago?

    Eén van mijn favoriete drankjes! Pisco (een soort Peruaanse/Chileense brandy) met eiwit, limoensap en angosturabitter. Als ik in Chili of Peru ben, drink ik ze de hele dag, dus kan niet wachten om ze op de LAN-vlucht weer te drinken :D. Ik meen dat LAN op de SCL-MAD-FRA-route pisco van Capel gebruikt, dus de Chileense variant. LAN Perú (intra-Zuid-Amerika, routes tussen Lima en Noord-Amerika en LIM-MAD) schenkt Acholado van Viñas de Oro, een Peruaanse pisco.
     
  15. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Ja, de meeste mensen stappen er in madrid uit, een enkeling vliegt door.

    Ik ben benieuwd naar het drankje nog even wachten
     
  16. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Leuk verslag. Jammer van die 20 minuten.
     
  17. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Leuk verslag! Krijg al helemaal zin om hem morgen zelf te doen !
     
    AnthonySneek vindt dit leuk.
  18. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    De ervaring op de terugreis was overigens vele malen beter!

    LAN is niet erg consistent voor wat service betreft, de terugvlucht was veel beter en werden goed bediend!

    Het personeel is vriendelijk en de piloot is een topper!

    Ik vroeg of ik even een foto'tje mocht maken van de cockpit, dat mocht wel. Daarna mocht ik op zijn stoel zitten en heb ik zeker nog 5 min daar gezeten te praten met de co-piloot en piloot.

    Totdat hij zijn magische woorden uitsprak: now get out, i have to work haha!
     
    FlyRicky, SVDH, Skywalker88 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    137
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb net online ingecheckt voor morgen. Ik zal ook een mooi verslagje maken :)
     
    AnthonySneek en Valentijn vinden dit leuk.
  20. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    Leuk verslag, bedankt!
    Ik vlieg hem 17-18 augustus, nog andere ivv'ers aan boord dezelfde dag?
     

Deel Deze Pagina