Morgen is het voor mij/ons de tijd om met LAN naar Madrid te gaan voor een weekendje. Ik weet dat deze reis een aantal keren geboekt is, ik vroeg mij af, hoe hebben jullie deze reis ervaren in de business van de 788 dreamliner.
Ik hoop stiekem dat dit wederom een soort Livetrip report gaat worden, vond die van Alitalia's mistake fare naar Seoul erg vermakelijk om te volgen!
Ik ga over precies een week. Ik zal sowieso een tripreport maken (over alle vluchten en hotels) maar ik denk niet live. Ik ben denk ik de enige ICT-er die geen tablet heeft en op mijn telefoon wordt een lastig verhaal
Zojuist vertrokken vanuit het zonnige Sneek. De reis naar Frankfurt zal circa 4 uren in beslag nemen als de weg omstandigheden normaal zijn, gezien het feit dat het vakantie is, veel mensen vaak op vrijdag op vakantie gaan, maar ruim op tijd vertrokken. Half 8 is de geplande vertrektijd vanuit Terminal 1, de internationale terminal. Als de tijd het toelaat, maar even lekker opfrissen in de aircanada lounge. Will be continue
Na een reistijd van circa 5,5 uur, door wegwerkzaamheden en vakantie drukte aangekomen op de luchthaven in Frankfurt. Snel naar de check-in balie om onze boardingspass op te halen. Wat was ik blij dat ik businessclass vloog en direct aan de beurt was.. De economy line stond ver, maar dan ook ver buiten de lijnen die opgezet waren. De vlucht zat ook vol. Nadat wij onze boardingpassen opgehaald hadden, wachtte het volgend station, de Douane. Ze hebben op Frankfurt businessclass en first class douane lines, waardoor je daar ook snel door heen bent. Uiteraard werdt ik door de bodyscan uitgekozen en moest ik een full body search ondergaan, deze man ging verder dan ik ooit heb meegemaakt, hij ging met zijn hand mijn boxer in - Nee, hij pakte hem niet beet - beetje vreemd vond ik het wel. Nu is het tijd om de Air canada lounge op te zoeken. Deze bevond zich vlak naast de gate waarvan wij vertrekte (B42). De lounge heeft uitzicht op de startbaan en is erg ruim en rustig. Het eten is er prima, beschikt over ren grote fruitbar en groot assortiment aan dranken. Uiteraard wilde ik mij even opfrissen na een reis van 5,5 uur in de auto. De badkamers zijn ook erg luxe en voorzien van alle gemakken, alleen de hairstyling ontbrak. 19:00 uur, tijd om de lounge te verlaten en naar de gate te gaan. Hoewel boarden om 18:30 begon, stond er een hele lange rij, deze konden wij gelukkig omzeilen doordat je priority boarding hebt. Aan boord van de TAN 787-8, de businessclass was vol. Het serveren van een welkomstdrankje ging vrij vlot en vlak daarna kregen wij de welbekende krant aangeboden. Het vliegtuig vertrok op tijd. Nadat we de take-off hadden gehad konden we gebruik maken van het inflight system. Echter, viel deze na korte tijd al uit en duurde het zon 20minuten voordat wij er weer gebruik van konden gaan maken. Op het moment van storing, had ik mijn stoel in een onmogelijke positie voor een foto, geloof me, die 20 minuten waren niet fijn. Het duurde ruim een uur, voordat we weer wat te drinken aangeboden kregen en kregen daarbij ook ons eten. Geen keuzes, eten wat er geserveerd wordt. Na ruim 1u 45m vliegen werdt er nog koffie geserveerd, om daarna de cabine voor te bereiden op de landing. De landing verliep niet geheel normaal, doordat wij door onweersbuien heen moesten landen, dit zorgde voor enige turbelentie en een harde landing. Het taxien naar de gate duurde ongeveer 5 minuten.
Oke had ik niet verwacht aangezien Air Canada Star Alliance is en Lan OneWorld.... Maar goed om te horen! Leuk verslag trouwens, krijg al helemaal zin in volgende week
De Pisco sour als welkomstdrankje gekregen(zie foto) Een van de ingredienten is limoen, dus dat proef je voornamelijk.
Leuk verslag ! Ik vlieg hem over 2 weken - ik ben benieuwd! Ik heb een aantal keer LAN binnen Zuid-Amerika gevlogen (review vind je hier) en één keer op de SCL-MAD route, maar nog nooit op deze 5th freedom. Heel benieuwd hoe het is in vergelijking met de 'lokale routes' en de longhaul. Heb vooral zin om de mooie Dreamliner te vliegen in plaats van een oude 767 waarmee ze voornamelijk in Zuid-Amerika vliegen . Waren het voornamelijk passagiers die er in Madrid uitgingen, of gingen de meeste mensen door naar Santiago? Eén van mijn favoriete drankjes! Pisco (een soort Peruaanse/Chileense brandy) met eiwit, limoensap en angosturabitter. Als ik in Chili of Peru ben, drink ik ze de hele dag, dus kan niet wachten om ze op de LAN-vlucht weer te drinken . Ik meen dat LAN op de SCL-MAD-FRA-route pisco van Capel gebruikt, dus de Chileense variant. LAN Perú (intra-Zuid-Amerika, routes tussen Lima en Noord-Amerika en LIM-MAD) schenkt Acholado van Viñas de Oro, een Peruaanse pisco.
Ja, de meeste mensen stappen er in madrid uit, een enkeling vliegt door. Ik ben benieuwd naar het drankje nog even wachten
De ervaring op de terugreis was overigens vele malen beter! LAN is niet erg consistent voor wat service betreft, de terugvlucht was veel beter en werden goed bediend! Het personeel is vriendelijk en de piloot is een topper! Ik vroeg of ik even een foto'tje mocht maken van de cockpit, dat mocht wel. Daarna mocht ik op zijn stoel zitten en heb ik zeker nog 5 min daar gezeten te praten met de co-piloot en piloot. Totdat hij zijn magische woorden uitsprak: now get out, i have to work haha!