Crowne Plaza Tequendama Suites Bogotá

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Valentijn, 4 aug 2015.

  1. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Afgelopen week werd er op de frontpage een recensie van de longhaul business class van Avianca geplaatst (artikel vind je hier) en daaronder werd door in de reacties gevraagd naar een review van het Crowne Plaza Tequendama, waar ik daarna verbleef. Omdat ik een overstap van ongeveer 23 uur had, veel van de stad wilde zien en ook nog even wat slaap in wilde halen na een paar nachtvluchten, heb ik maar weinig van het hotel gezien en al helemaal niet van de faciliteiten gebruik kunnen maken. Een 'goedgevulde review' voor de frontpage kan ik dus niet schrijven, maar een korte review hier op het forum kan natuurlijk wel!

    Alvast een waarschuwing: ik ben extreem onhandig met computers, dus de opmaak en de grote foto's zijn waarschijnlijk niet helemaal zoals het hoort...

    Boeking
    Het Crowne Plaza Tequendama Suites viel onder de vorige IHG Pointbreaks en omdat ik op het moment van de Pointbreaks met 100% bonus punten kon kopen bij IHG (targeted offer meen ik), kon ik voor $32,50 een overnachting boeken. Een goede deal! Het Crowne Plaza Tequendama bestaat uit het 'hoofdhotel' (wat -ondanks dat het wat verouderd is- bekend staat als 'hét hotel van Bogotá') en meteen er naast een grote toren met alleen maar suites. Kennelijk gold de IHG-boeking voor die laatste: een goede deal dus! Ook als je in het Suites-hotel verblijft, mag je van alle faciliteiten van het 'gewone' Crowne Plaza gebruik maken, maar dat heb ik dus niet gedaan door mijn korte verblijf.

    DSCN6242.JPG
    (Buitenkant van het hotel)

    DSCN6235.JPG
    (De lobby van het hotel)

    Kamer
    De kamer waarin ik verbleef was erg groot, met een volledige keuken, een grote zithoek, een slaapkamer en een badkamer. Alles was prima verzorgd, maar zag er een beetje oud uit.
    DSCN6236.JPG (De woonkamer)

    DSCN6237.JPG

    (Keuken deel 1)

    DSCN6238.JPG
    (Keuken deel 2 met daarachter woonkamer)

    DSCN6239.JPG
    (Slaapkamer)
    DSCN6240.JPG
    (Badkamer)
    DSCN6269.JPG
    (Uitzicht vanuit mijn kamer)

    Locatie
    Het hotel ligt schuin tegenover het nationaal museum, recht tegenover het Parque de la Independencia (met de bekende stierenvechtarena) en op ongeveer 20 minuten lopen over de levendige Carrera 7 (winkels/horeca) naar het oude centrum met de kerken, pleinen en meeste toeristische bezienswaardigheden. Bogotá heeft niet echt een positieve naam qua veiligheid, maar die wandeling voelde overdag erg veilig. 's Nachts zou ik in Bogotá niet zomaar over straat gaan, dus dan is een taxi de beste optie. Er is gewoon Uber in Bogotá, dus dat is een goed idee (Gratis Ubertegoed via deze referrallink ;)). Een ritje naar het vliegveld duurde ongeveer 10/15 minuten vanuit het hotel en kostte rond de 7 euro meen ik me te herinneren.

    DSCN6252.JPG
    (Plaza de Armas)

    Vanuit het hotel linksaf kom je na 5 a 10 minuten lopen bij een modern winkelcentrum met onder andere een grote supermarkt en een Bogotá Beer Company - waar ze heerlijk bier hebben!
    DSCN6265.JPG
    (Bogotá Beer Company)

    Al met al was het een prima hotel, maar ik denk dat je beter in het hoofdhotel kunt verblijven. De kamers zullen daar waarschijnlijk wat kleiner zijn, maar dan heb je wel alle faciliteiten bij de hand. Omdat ik nu eigenlijk (op een paar uur slaap na) niet in het hotel was, had ik daar geen last van, maar voor een langer verblijf zou ik voor het hoofdgebouw kiezen.
     
    AnthonySneek, SVDH, Jan van Putten en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina