China Eastern Airlines 4x per week naar Schiphol

Discussie in 'Nieuws' gestart door WorldTraveller, 18 jan 2016.

  1. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Confirmed!

    Vanaf 26 juni 2016 vliegt China Eastern Airlines 4 keer per week tussen Shanghai Pudong en Amsterdam. Vluchten wordt uitgevoerd met een Airbus A330-200 (A33H). Er zijn 30 business class stoelen (reverse herringbone) in 1-2-1 configuratie en 202 economy class stoelen.

    Daarnaast krijg China Eastern Airlines ook nog een codeshare op de KL895/896.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Shanghai Pudong – Amsterdam (MU771)
    Vertrek:
    12:10
    Aankomst:18:30
    Vluchtduur:13 hours 20 minutes
    Dagen:Sunday, Monday, Wednesday, Friday
    Vliegtuig:A330-200 (A33H)

    Amsterdam – Shanghai Pudong (MU772)
    Vertrek:
    20:15
    Aankomst: 13:25+1
    Vluchtduur 10 hours 10 minutes
    Dagen:Sunday, Monday, Wednesday, Friday
    Vliegtuig:A330-200 (A33H)


    Het zal er al een tijdje aan te komen, maar volgens hun Weibo account starten ze vanaf 26 juni 2016 met de route Shanghai Pu Dong - Amsterdam Schiphol (MU715/MU716). De route wordt 4x per week uitgevoerd met een Airbus A330-200. De 2-class A330-200 heeft naar alle waarschijnlijkheid 30 flat bed stoelen in businessclass en 204 economy stoelen, maar ze kunnen net zo goed hun regionale configuratie sturen met 24 angle-flat stoelen met 169 graden recline en 240 economy stoelen. Of dit ten kosten gaat van KLM's extra vluchten naar Shanghai is nog niet bekend.

    De flat bed stoelen zijn de standaard businessclass stoelen voor de meeste Chinese carriers. Hainan Airlines (B787), Xiamen Air B787), China Southern Airlines (B787) en Air China (A333) gebruiken deze stoelen ook al.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2016
    TheoS en Flying doc vinden dit leuk.
  2. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    WT13: bedankt voor het melden ervan. Ben benieuwd of ze in het begin de businessclass stoelen voor een schappelijke prijs aanbieden. Mogelijk wil ik dan met hun vliegen.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2016
  3. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    De stoelen op de foto zijn zeker slechter dan KLM dus dat zou niet mooi zijn... MU is wel aan het stunten momenteel zowel in Europa als VS... dan heb ik zeker interesse vooral omdat ik veel naar Shanghai ga. Daarnaast is het ook als hub handig, je kan de nieuwe 6 dagen visa vrij dan 2 keer gebruiken. Dus in die zin goed nieuws. Thanks! Als de 747 van KLM eruit gaat slecht nieuws :( er vliegt geen 787 naar Shanghai toch?
     
    TheoS vindt dit leuk.
  4. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik ga begin april naar Shanghai met KLM, 748-400.
    Weet iemand of dat 6dg visa vrij al ingaat?
    Ik las ergens dat het per eind januari is in gegaan maar kan dat op Chinese visum bureau niet vinden, daarhebben ze het nog over 3 dgn visa vrij
     
  5. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Stoelen zijn inderdaad niet de beste in de markt, maar veel verschilt het niet met KL's J product op de B777 en B74x valt wel mee. Heb het product gevlogen op Hainan's B788 (domestic) en Xiamen Air's B788 naar Amsterdam. Weinig privacy, maar met niemand anders in J maakt het mij weinig uit. Stoelen vond ik best comfortabel, makkelijk 11 uur kunnen slapen. In mijn ogen beter dan de J stoelen van China Southern Airlines op hun A380 in 1-2-1 configuratie.
     
    Geel vindt dit leuk.
  6. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    6 dagen visa vrij in de Yangtze Delta is een paar dagen geleden ingegaan:D
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  7. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Ja op rustige vluchten is het prima. Ik vind de KLM stoelen wel beter door de privacy divider en het verspringen van de opstelling. Maar ik heb vooral de 747 gevlogen en dan het upperdeck, meestal de stoel eerste rechts van de trap. Mijn ervaring dat de KLM vluchten naar Azië helft van de tijd helemaal vol zitten of anders half vol. In het eerste geval is dat schermpje heel erg welkom! Hoe weet je welke vluchten vol zitten... zeker omdat veel Aziaten pas laat stoelen kiezen.
     
  8. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Divider is erg fijn, als het verstelbaar was. Heel erg vervelend als je samen reist. Om in te schatten hoe vol de vlucht is, raadpleeg ik ExpertFlyer om de hoeveelheid beschikbare J fares te checken. Daarnaast is de bezettingsgraad naar secundaire steden in J vaak een stuk lager. Al had ik de laatste keer pech op de KLM vlucht naar Chengdu. Hele upper deck vol.

    Verder weet ik dat Koreanen er vaak voor kiezen om op het main deck te zitten i.p.v. op het upper deck.
     
    Geel vindt dit leuk.
  9. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Confirmed!

    Vanaf 26 juni 2016 vliegt China Eastern Airlines 4 keer per week tussen Shanghai Pudong en Amsterdam. Vluchten wordt uitgevoerd met een Airbus A330-200 (A33H). Er zijn 30 business class stoelen (reverse herringbone) in 1-2-1 configuratie en 202 economy class stoelen.

    Daarnaast krijg China Eastern Airlines ook nog een codeshare op de KL895/896.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Shanghai Pudong – Amsterdam (MU771)
    Departure:
    12:10
    Arrival:18:30
    Flight Time:13 hours 20 minutes
    Day of operation:Sunday, Monday, Wednesday, Friday
    Aircraft:A330-200 (A33H)

    Amsterdam – Shanghai Pudong (MU772)
    Departure:
    20:15
    Arrival: 13:25+1
    Flight Time: 10 hours 10 minutes
    Day of operation:Sunday, Monday, Wednesday, Friday
    Aircraft:A330-200 (A33H)
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2016
    Geel en Skywalker88 vinden dit leuk.
  10. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik heb al een aantal kreeg de vraag gekregen met welke A330-200 China Eastern nou komt? Gisteren schreef ik al dat ze komen de A330-200 met direct aisle access voor businessclass passagiers. Vandaag kwamen er verschillende nieuwsberichten naar buiten dat ze nog niet wisten welke configuratie richting Amsterdam komt. Dit kon de lie-flat seats in 2-2-2 configuratie, maar ook de recliners.

    Zoals ik al eerder aangaf worden de vluchten uitgevoerd met de A330-200 met code 33H. Dit staat ook aangegeven op de website van China Eastern (zie screenshot van 1e post) tijdens het boekingsprocess. Deze configuratie heeft 30 businessclass stoelen in 1-2-1 configuratie. Meer informatie over deze configuratie kan je vinden op de website van China Eastern Airlines (klik).


    Screen Shot 2016-03-09 at 19.36.19.png

    Ook al je een boeking maakt via Expdia, kun je duidelijk zien dat de configuratie 1-2-1 is.

    Screen Shot 2016-03-09 at 19.05.54.png
     
    Flying doc en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.
  11. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik ga begin april me KLM, KL896.
    Maar op die dag zie ik een andere KL al met een code share, prijs ticket ligt wel hoger.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  12. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    WT13: bedankt voor de update.
    De 1-2-1 indeling, doe mij maar bij het raam. Waar ik geen liefhebber van ben is de schuin geplaatste stoel, je ligt dan direct met je hoofd bij het gangpad. Ik vind dat niks. Mogelijk scheelt het ruimte en maakt het de bediening wat makkelijker?
    Mogelijk bepaalt het (verwachte) aantal boekingen en de aantallen per klasse de configuratie van het toestel.
     

Deel Deze Pagina