Chiang Mai

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Jan van Putten, 7 mrt 2016.

  1. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Chiang Mai, wie is er niet geweest? Ik. :D

    Wie van jullie wel? Wat moet je echt gezien hebben? Andere leuke tips? ik hoor het graag!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ben er zelf ook nog niet geweest, maar ik weet dat het een uitvalsbasis is voor reisbloggers uit de hele wereld. Reden nummer één is blijkbaar dat het er goedkoop is en overal redelijk snel internet. Een aantal reisbloggers waarmee ik contact heb verblijven er een aantal maanden en zij zijn er heel tevreden, maar dat is natuurlijk een andere insteek dan er echt op vakantie te gaan.
     
  3. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Goedkoop spreekt me altijd wel aan :p
     
  4. Stef

    Stef Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Nice! Chiang mai is een geweldige stad. Ik woon er sinds oktober vorig jaar (al ben ik nu even in Amsterdam, visums enzo). Kwa toeristische dingen kan ik je weinig tips geven. Het meeste zit in het oude centrum waar ik vrijwel nooit kom (duur, toeristisch en druk). Doi Suthep zoals gezegd is wel een must. Je kunt het beste zelf een scooter huren en naar boven rijden. Onderweg zijn er een aantal mooie stops.
    Verder kan ik een trekking door de jungle aanraden. Zelf ooit gedaan toen ik nog gewoon aan het backpacken was via Hug hostel.

    Ook een aanrader is Doi Inthanon (hoogste berg van Thailand). De berg ligt op ongeveer 1.5-2 uurtjes rijden van Chiang mai. De hike naar de top is vrij gemakkelijk en door een van de weinige regenwouden in Thailand. Erg mooi.

    Verder kan ik je wel heel veel tips geven voor restaurants en uitgaansgelegenheden. Ik zit zelf in de Nimman buurt buiten het oude centrum. Hier zitten de leukere cafeetjes, restaurants etc. Kwa uitgaan heb je niet heel veel vanwege de avondklok die de laatste tijd streng wordt gehandhaafd. Vrijwel alles gaat dicht vlak na middernacht.
    Toeristen verzamelen doorgaans bij Zoe in yellow in old town (verzameling van meerdere bars) om vervolgens neer Spicy the gaan. Zoe is leuk als je ervan houdt. Spicy is een shithole.
    Zelf ga ik liever naar Riverside of Good view bij de rivier. Zit naast elkaar en vaak goede live muziek. Merendeel is hier wel thais, zeker in Good view. In Nimman heb je Warm up, ook een aanrader. Publiek is hier wel wat jonger.

    Ben zelf in april weer in Chiang Mai. Als je meer tips nodig hebt let me know. Ook voor specifieke hotels, restaurants en huurbedrijven kan ik je tips geven.

    Ohja, als je de tijd hebt. Ga ook een paar dagen naar Pai ;)
     
    FlyRicky, Lionell en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina