Camera op reis

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Yoran Wijkstra, 12 jan 2017.

  1. Yoran Wijkstra

    Yoran Wijkstra Blue Tier Medewerker

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Iedereen maakt (veel) foto's wanneer men op reis is, maar wat zijn nu precies goede en handige camera's om mee op reis te nemen? Ik ben me aan het verdiepen op een nieuwe camera, maar kan wel wat tips gebruiken.

    Dit jaar staat er in ieder geval een rondreis door Sri Lanka op de agenda, en daarvoor wil ik graag een camera aanschaffen die eenvoudig mee te nemen is en kwalitatief goede foto's maakt. Hopelijk kan iemand mij wat tips geven over wat voor camera's geschikt zijn of wat voor toestel jij gebruikt. Ik hoor het graag!
     
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb sinds een jaar een GoPro, is leuk om mee te spelen, maar ideaal om echt foto's mee te maken is ie niet. Daarnaast heb ik een Sony Alpha 5100. Ideaal klein compact toestel. Het is geen DSLR, maar die zijn dikwijls groter. De resolutie is meer dan genoeg, 24MP en er zitten talloze functies op.
     
    Yoran Wijkstra vindt dit leuk.
  3. Bento

    Bento Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb een (inmiddels oude) Canon 450D met 3 lenzen maar die laat ik vaak thuis. Pasgeleden een Canon G7X Mark II gekocht, maakt redelijk knappe foto's en is klein,

    Een systeemcamera is doorgaans lichter en compacter dan een DSLR, kan je ook naar kijken.
     
    Lionell en Yoran Wijkstra vinden dit leuk.
  4. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Systeemcamera, hetzij met een vaste brandpuntsafstand lens hetzij met een 3X zoom of zo. Dan heb je kwaliteit en relatief compactheid.
    Ik kom nu net terug uit Kopenhagen, met alleen een Fujifilm X-T1 met een 27mm erop.
     
    Lionell en Yoran Wijkstra vinden dit leuk.
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik heb een Canon G7X, zowel Mk1 als Mk2. Mooi compact met goeie beeldkwaliteit, zowel video als foto. Redelijk lichtgevoelige lens (voor goed beeld in het donker). Foto's kun je naast .jpg ook in RAW formaat maken, als je tools als Lightroom kunt gebruiken kun je je foto's nog mooi wat opleuken.
     
    Johan en Yoran Wijkstra vinden dit leuk.
  6. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Is ook een goede keuze. In dat geval zou ik zelf voor een Panasonic LX100 kiezen vanwege de combinatie van de goede sensor en ditto objectief. Maar daar staan ook weer voordelen van de G7X Mk.II tegenover, dus zo'n eenvoudige keuze is het niet.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2017
    Yoran Wijkstra vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina