Brussels Airlines: Check & Go tarief

Discussie in 'Brussels Airlines: Miles & More' gestart door Mike, 15 jul 2014.

  1. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    De Belgische vliegmaatschappij Brussels Airlines bindt de strijd aan met budgetvliegmaatschappijen als Ryanair. Vanaf september biedt Brussels Airlines ook een budgetvariant aan op Europese bestemmingen, zonder ingecheckte bagage en zonder gratis drankje of hapje. Dat maakte de maatschappij dinsdag bekend.

    De nieuwe formule van Brussels Airlines gaat check&go heten. Vanaf 69 euro voor een retourticket kan er al binnen Europa worden gevlogen. Tickets zijn niet te wijzigen en stoelen zijn niet te reserveren. Brussels Airlines speelt zo in op de prijsgevoelige consument die op zoek is naar een goedkope vliegreis, aldus de maatschappij.

    Daarnaast zijn er nog drie formules bij Brussels Airlines (light&relax, flex&fast en biz&class) met verschillende niveaus van service en prijs. „De tijd dat de luchtvaartmaatschappij de keuze maakte voor de passagier is voorbij, vandaag is het de passagier zélf die wil kiezen hoe hij reist en die beslist welke serviceniveau het best past. We moeten daarom breken met de oude tradities”, aldus topman Bernard Gustin in een verklaring.

    De goedkoopste tickets zullen gepaard gaan met goede service, verzekerde de commercieel directeur Lars Redeligx. „Het zijn goedkope vluchten maar niet met de stress van lowcostmaatschappijen. Wij zullen klanten bijvoorbeeld niet laten betalen als ze hun ticket zijn vergeten te printen”, zo tekende persbureau Belga op.

    Sinds eind februari vliegt de Ierse prijsvechter Ryanair ook op en vanaf de thuishaven van Brussels Airlines, de Brusselse luchthaven Zaventem.
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ik dacht dat eten en drinken altijd betaald was op short haul SN vluchten?
     
  3. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Nope. Tot nu toe had SN 3 verschillende klasses in hun korte afstandsaanbod, B.business en B.flex, beide met drankjes en een maaltijd/snack en daarnaast nog B.light, waar je voor eten en drank diende te betalen. Op lange afstand is er het traditionele economy en business aanbod, wat dus onveranderd blijft.

    Het lijkt erop dat flex en business hernieuwd worden, terwijl B.light vanaf nu uit twee formules gaat bestaan. Vooral B.flex kan een verbetering van het product gebruiken in mijn ogen. Als je een paar 100 euro betaalt voor een Europees ticket is een suikerwafel of een appel nu niet direct wat je verwacht als catering.

    Trouwens, iets wat mij opvalt: de pers focust vooral op de strijd met Ryanair, maar ik denk dat op dit ogenblik het vooral Vueling is die het lastig heeft op Brussels Airport. SN lijkt goed stand te houden, als home carrier en Ryanair heeft zijn naambekendheid, maar het in België relatief onbekende Vueling heeft het moeilijk om in de spotlights te komen en zijn vluchten te vullen.
     
  4. Elve

    Elve Newbie

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    18
    Ben benieuwd of je wel miles kunt blijven sparen met deze "goedkope" vluchten.
     
  5. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Dat vraag ik me ook af... zal wel niet denk ik :)
     
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Blijkbaar komen ze tegen het eind van het jaar op de proppen met een nieuw loyalty programma wat meer "family friendly" zou zijn en gericht op frequent flyers binnen Europa. Dit bovenop het bestaande Miles & More programma, ik ben benieuwd wat dit in gaat houden... Dit stond in de Engelstalige versie van het persbericht:

    "With these four products, which will be offered on all European flights as from 1 September, Brussels Airlines positions itself as a hybrid airline which offers a high value for money solution for all market segments and budgets, without having to compromise. By the end of this year, the airline will also launch a new (family friendly) frequent flyer program, to complement the existing Miles & More loyalty program, aimed especially at European fliers."
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Wat zou family friendly nou kunnen betekenen in de context van een FFP?
     
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Misschien een zelfde soort setup als bij bvb. EgyptAir, boeken voor de hele familie van zeg maar 4 tickets (2 volwassenen & 2 kids) en alle miles komen in 1 account samen?
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    BA heeft ook zo'n soort structuur; een 'household account', en er zijn nog wel meer airlines met iets vergelijkbaars.
     
  10. Kristof

    Kristof Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Inderdaad. Turkish heeft ook een "household account" bijvoorbeeld. Vraag is wat er met Miles & More gaat gebeuren aangezien Lufthansa het misschien zou afwerpen.....
     
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ben ook héél benieuwd wat ze bij Brussels Airlines met M&M gaan doen... Zouden ze zich nu echt gaan focusen op een eigen loyalty programma? Ben benieuwd of je met Brussels Airlines dan nog wel miles kan blijven sparen voor M&M?? En welke impact gaat dit hebben op bvb de Brussels Airlines Premium Amex kaarten?
     
  12. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    lijkt me niet dat Brussels Airlines een eigen programma gaat krijgen... dat kost erg veel geld om de allemaal op te zetten.. want waarom hebben LX en OS en co ook geen eigen programma meer?

    Ik denk eerder een specifieke add-on voor SN leden of zo
     
  13. Kristof

    Kristof Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Ik denk inderdaad ook meer in die trend.... Maar met de nieuwe regels omtrent verzamelen van mijlen bij Brussels Airlines (en meerdere A* maatschappijen) waar je voor sommige vluchten nog maar 25% mijlen krijgt, denk ik er toch aan om al m'n mijlen op een ander programma te verzamelen. Als je full time in België woont en met de nodige credit cards extra mijlen kan verzamelen kan het nog interessant blijven. Echter voor pax zoals ik die enkel Brussels Airlines nemen omdat het de enige makkelijke verbinding naar België is zijn er naar mijn bescheiden mening betere opties op de markt.
     
  14. texasbart

    texasbart Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Domme vraag wss, maar krijg je mijlen en segmenten als je Brussels Airlines vlucht blijkt uitgevoerd te worden door Flybe??
     
  15. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Hebt je je vlucht geboekt via Brussels Airlines en het heeft een Brussels Airlines vluchtnummer zoals SN? Dan telt het mee voor miles en segmenten.
     
  16. texasbart

    texasbart Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Ok. Bedankt. Twee maal ja :) Dit had ik zelf moeten weten.. :oops:
     
  17. fbruno

    fbruno Blue Tier

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Brussels Airlines gaat vanaf januari weldegelijk ook een eigen programma krijgen. Zal revenue based ipv mileage based zijn. Heb wel gehoord dat ze er bij Miles&More not amused mee zijn...
     
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hmm ik ben benieuwd wat ze daar mee willen bereiken... Ik blijf mooi M&M trouw.
     

Deel Deze Pagina