Deze link is een makkelijke tool om een goed overzicht te krijgen van wat de verschillende hotel ketens doen met hun BRG http://travelisfree.com/2014/07/07/hotel-best-rate-guarantees-2/
Nu ben ik geen BRG held, maar als ik de kamerprijzen van een willekeurig IC hotel vergelijk dan zie ik bijv. op hotelscombined veel lagere prijzen bij de flexibele tarieven. Echter de cancellation policy is bij veel van deze aanbieders niet gelijk aan die van IHG (waarbij je nog op de dag van aankomst voor 18.00 uur kan annuleren). Iemand enig idee welke aanbieder dezelfde cancellation termijn heeft als IHG? Dat maakt het zoeken op aanbieder al iets eenvoudiger
Vandaag eerste nacht na eerste poging voor 0 euro overnacht in crowne plaza Hoofddorp via BRG. Kreeg vrijdag de eerste mail dat naar een voorstel werd gezocht, geen vervolgmail maar bij inchecken bleek inderdaad het BRG te gelden. Helaas geen intercontinental of zo maar moesten 1 nacht in Amsterdam blijven dus was prima.
Ik was eerst gefocust op Amstel hotel maar wilde alleen iets boeken wat ik kon cancelen. Vanaf ongeveer maandag werden deze kamers aangeboden maar het Amstel had weinig beschikbaar alleen suites. Focus op Crowne, prijs vergeleken via hotelscombined, kamer geboekt die te cancelen was BRG ingevuld en vrijdag bericht dat mijn claim was toegewezen. Heerlijk voor noppes geslapen.
Een van de voorwaarden die IHG stelt is de volgende: Book. Complete a valid room booking with the lowest available price (room rate) on any IHG website for any IHG branded hotel using the “Best Available Rate Search.” A “valid room booking” means a complete booking with an approved credit card. @Didier13: Heb jij een kamer op IHG tegen het laagste tarief geboekt en kon je daarbij toch cancellen? Of heb je een duurdere geboekt en was hij alsnog goedkoper op hotelpronto (hoewel hotelpronto een rigidere ietwat cancellation policy heeft volgens de voorwaarden)? Ben benieuwd! Ik vraag me overigens af of de cancellation policy exact overeen moet komen, of dat het ook in orde is als de policy bij de externe boekingssite flexibeler is dan wanneer je via IHG boekt...
DutchFrequentFlyer ik had de goedkoopste kamer geboekt double standard refundable en op hotelpronto idem.
Bedankt voor alle info Didier! Ik zie het nu inderdaad. Als kort vantevoren boekt, krijg je standard het refundable tarief. Je hebt zeker op vrijdag geboekt voor zondag?
Meestal 6 dagen van te voren het refundable tarief ik heb volgens mij wo- do geboekt, succes en laat me events weten als het gelukt is en wat!
Voor degenen die zich afvragen wat de incentive is voor IHG om hun BRG policy te handhaven. Loyalty lobby stelt dat er een 'Violation fee' van 75$ van franchise vestigingen wordt gevraagd die flink winstgevend is, omdat de Filippijnse medewerkers die ze verwerken nog geen 700$ per maand kosten. Daar naast komt het 'verlies' ten koste van de franchisenemer. Bron: http://loyaltylobby.com/2014/08/17/ihg-best-price-guarantee-violation-fee/
Ik heb een mooie IHG BRG gevonden, met als enige verschil dat ik op de externe boeking site WEL kan annuleren en bij de hotelketen zelf NIET. (De voorwaarden bij het hotel zijn dus slechter en het hotel is duurder) Denken jullie dat hij dan niet in aanmerking komt doordat de voorwaarden "verschillen"?