Booking.com - Genius

Discussie in 'Overige programma's' gestart door SmartMart, 12 jan 2015.

  1. SmartMart

    SmartMart Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ik boek af en toe hotelkamers via Booking.com en heb daardoor al een tijdje Genius-status. Die status krijg je vanaf 5 boekingen in een jaar. De voordelen volgens Booking.com:

    - Gespecialiseerde klantenservice met een gratis telefoonnummer
    - Gratis extra's zoals laat uitchecken en korting op kamer-upgrades
    - Genius-klanten krijgen 10% korting op 24.500 accommodaties

    De klantenservice heb ik nog nooit nodig gehad, dus daar heb ik niet zoveel aan. Die 10% korting leek me heel interessant, maar ik heb helaas nog nooit een Genius-korting gezien bij een hotel dat ik wilde boeken. Grote ketens doen er volgens mij sowieso niet aan mee. Gratis extra's heb ik ook nog niet gekregen. Bovendien, wat is er 'gratis' aan korting op kamer-upgrades? Ben dus nog niet heel impressed. Maar wie weet gaat Genius-status extra miles opleveren wanneer Booking.com straks samenwerkt met Flying Blue?

    Iemand anders wel goeie ervaringen met Genius?
     
  2. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Denk dat op het 1e moment 24500 een erg groot aantal lijkt.. maar hoeveel hotels heeft booking wel niet onder contract?
     
  3. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    559
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb vrij regelmatig wel van de 10% korting gebruik gemaakt (inderdaad bij niet-ketenhotels) en af en toe dingen als een late check-out of een gratis ontbijt gekregen. Is leuk meegenomen af en toe! Maar ze laten het inderdaad leuker voorkomen dan het daadwerkelijk is...
     
  4. budjepaul

    budjepaul Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Moet je je herkwalificeren om de Genius-status te behouden, of is deze oneindig geldig als je 'm eenmaal hebt gekregen? Bij Booking wordt er ik niet echt wijzer van.
     
  5. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    312
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb de ‘status’ al jaren, en denk dat die ook gewoon oneindig is. Heel extreem veel voordelen heb ik er tot nu toe toch niet van gehad.
     
  6. budjepaul

    budjepaul Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Helder, bedankt voor je reactie Erwin!
     
  7. GLR241

    GLR241 Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Afhankelijk van het hotel is de korting lekker meegenomen. Meestal alleen bepaalde kamertypes, dus even opletten bij het boeken kan schelen!
     
  8. Marcelle

    Marcelle Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    91
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb wel eens contact gehad met de klantenservice, nadat alle vluchten in Brussel geannuleerd waren door een storing en we 1 dag later aankwamen in het hotel. Ik had het hotel wel op de hoogte gesteld maar niet booking.com De klantenservice heeft zelf contact opgenomen met mij om te vragen naar de reden van de latere aankomst en hebben alles geregeld dat we die 1ste nacht niet hoefde te betalen. Af en toe krijg ik een kamer upgrade en kan ik eerder inchecken of later uitchecken. Ook krijg ik vaak extra kortingen. Voor mij is het geniusprogramma prima.
     
  9. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    495
    Trofeepunten:
    288
    Ik ben nog 2 boekingen verwijderd van Level 2 volgens de booking.com app.
    Wat stelt dat voor?? (heb nu die 10% korting die hierboven beschreven is)
     
  10. Marcelle

    Marcelle Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    91
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb geen idee. Maar ben benieuwd naar het antwoord.
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  11. lleto

    lleto Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    15% korting en gratis ontbijt bij geselecteerde hotels...

    Geloof niet dat er nog nivo’s boven 2 zijn. Booking heeft wel een bizar slechte site en app voor reserveringen. Laatst voor een collega en mezelf geboekt. Collega blijft 2 dagen in een reguliere kamer, ik 5 in een suite. Boeking van collega zie ik wel in de app en pagina, mijn boeking niet.

    Laatst ook al eens gehad dat ik een kamer vooruit had betaald en dat die betaling niet was vrijgegeven door Booking aan de accommodatie. Bleek na een halfuur bellen te komen door een koersverschil van 2 cent...

    Anyway level 2 is dus iets beter dan 1 ;-)
     
  12. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    495
    Trofeepunten:
    288
    okay, Ben benieuwd.
    Mijn vriendin boekt de meeste van onze trips, dus nu ik er over nadenk zou zij dan al Level 2 moeten zijn. Maar we hebben nog nooit prijs verschillen gehad tussen onze accounts :confused:
     
  13. lleto

    lleto Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Je ziet of je level twee bent of niet. Staat bij level 2 in ieder geval onder je naam. Het is echter niet zo dat je dan overal opeens 15% krijgt (alleen bij 'select properties').
     

Deel Deze Pagina