Ik boek af en toe hotelkamers via Booking.com en heb daardoor al een tijdje Genius-status. Die status krijg je vanaf 5 boekingen in een jaar. De voordelen volgens Booking.com: - Gespecialiseerde klantenservice met een gratis telefoonnummer - Gratis extra's zoals laat uitchecken en korting op kamer-upgrades - Genius-klanten krijgen 10% korting op 24.500 accommodaties De klantenservice heb ik nog nooit nodig gehad, dus daar heb ik niet zoveel aan. Die 10% korting leek me heel interessant, maar ik heb helaas nog nooit een Genius-korting gezien bij een hotel dat ik wilde boeken. Grote ketens doen er volgens mij sowieso niet aan mee. Gratis extra's heb ik ook nog niet gekregen. Bovendien, wat is er 'gratis' aan korting op kamer-upgrades? Ben dus nog niet heel impressed. Maar wie weet gaat Genius-status extra miles opleveren wanneer Booking.com straks samenwerkt met Flying Blue? Iemand anders wel goeie ervaringen met Genius?
Denk dat op het 1e moment 24500 een erg groot aantal lijkt.. maar hoeveel hotels heeft booking wel niet onder contract?
Ik heb vrij regelmatig wel van de 10% korting gebruik gemaakt (inderdaad bij niet-ketenhotels) en af en toe dingen als een late check-out of een gratis ontbijt gekregen. Is leuk meegenomen af en toe! Maar ze laten het inderdaad leuker voorkomen dan het daadwerkelijk is...
Moet je je herkwalificeren om de Genius-status te behouden, of is deze oneindig geldig als je 'm eenmaal hebt gekregen? Bij Booking wordt er ik niet echt wijzer van.
Ik heb de ‘status’ al jaren, en denk dat die ook gewoon oneindig is. Heel extreem veel voordelen heb ik er tot nu toe toch niet van gehad.
Afhankelijk van het hotel is de korting lekker meegenomen. Meestal alleen bepaalde kamertypes, dus even opletten bij het boeken kan schelen!
Ik heb wel eens contact gehad met de klantenservice, nadat alle vluchten in Brussel geannuleerd waren door een storing en we 1 dag later aankwamen in het hotel. Ik had het hotel wel op de hoogte gesteld maar niet booking.com De klantenservice heeft zelf contact opgenomen met mij om te vragen naar de reden van de latere aankomst en hebben alles geregeld dat we die 1ste nacht niet hoefde te betalen. Af en toe krijg ik een kamer upgrade en kan ik eerder inchecken of later uitchecken. Ook krijg ik vaak extra kortingen. Voor mij is het geniusprogramma prima.
Ik ben nog 2 boekingen verwijderd van Level 2 volgens de booking.com app. Wat stelt dat voor?? (heb nu die 10% korting die hierboven beschreven is)
15% korting en gratis ontbijt bij geselecteerde hotels... Geloof niet dat er nog nivo’s boven 2 zijn. Booking heeft wel een bizar slechte site en app voor reserveringen. Laatst voor een collega en mezelf geboekt. Collega blijft 2 dagen in een reguliere kamer, ik 5 in een suite. Boeking van collega zie ik wel in de app en pagina, mijn boeking niet. Laatst ook al eens gehad dat ik een kamer vooruit had betaald en dat die betaling niet was vrijgegeven door Booking aan de accommodatie. Bleek na een halfuur bellen te komen door een koersverschil van 2 cent... Anyway level 2 is dus iets beter dan 1 ;-)
okay, Ben benieuwd. Mijn vriendin boekt de meeste van onze trips, dus nu ik er over nadenk zou zij dan al Level 2 moeten zijn. Maar we hebben nog nooit prijs verschillen gehad tussen onze accounts
Je ziet of je level twee bent of niet. Staat bij level 2 in ieder geval onder je naam. Het is echter niet zo dat je dan overal opeens 15% krijgt (alleen bij 'select properties').
Ik heb inmiddels 5 boekingen gemaakt in 13 maanden maar er zijn maar twee boekingen geregistreerd voor de genius status. Dat betekent dus dat ik op level 1 zit terwijl dit 2 had moeten zijn. Bij navraag zeggen ze gewoon dat het systeem automatisch registreert als ik 5 boekingen heb en dat zij daar geen invloed op hebben. Dat is dus lekker makkelijk, ik heb eigenlijk recht op level 2 en zij kunnen daar niks aan doen....
Ach, dat genius programma is eigenlijk niet zoveel waard. Zou me er niet te druk over maken als ik jou was...
Of haal je booking.com accommodatie nog even langs www.trivago.nl, geregeld wordt die dan toch nog goedkoper. Dan vervalt opeens de gratis annuleren optie voor enkele tientjes minder, terwijl dat lagere tarief niet in je eigen omgeving voorkwam.
Als je dan toch een dergelijke 3rd party site gebruikt, gebruik dan hotels.com -> 10 overnachtingen = 1 gratis overnachting. Booking.com Genius lvl2 ben ik ook (i.v.m. opdrachtgever die enkel declaratie vanuit booking.com accepteerde...) maar heb er eigenlijk nog nooit iets van gemerkt.
In Sydney heb ik aardig wat hotels / suites bekeken waar ik wel de 10% korting op zou krijgen. Vaak is de normale prijs op Booking duurder dan bij het hotel zelf (paar euro) maar met de Genius korting scheelde het me voor 3 nachten toch dik €40,- voor 3 nachten. Ligt echt een de stad dus denk ik waar ze veel ‘Genius’ hotels hebben.
Die hele Genius status bij Booking.com is één grote wassen neus... Ik verhuur zelf via Booking.com en bij 2x huren in 2 jaar ben je level1 en na 5 verblijven in 2 jaar ben je level 2... Echt ongeveer alles en iedereen kan dus zonder moeite Genius level 2 zijn als je dat zou willen, wij zijn er mee gestopt, aangezien wij in het hoogseizoen eigenlijk toch altijd wel vol zitten en ik dus liever vol zit met non-Genius gasten (of Genius gasten maar die de korting niet krijgen), anders kost het me alleen maar geld. Je moet namelijk korting geven op je goedkoopste én je best verkopende kamer...
Zelf weinig voordeel gehad tot nu toe. Toevallig nu wel een kamer geboekt met extra korting Merkte wel dat toen ik via een keten rechtstreeks boekte met member status, ik géén niet bij het membersship inbegrepen extra'skreeg maar de genius level 2 boeker bij ons in de reis dus wel. Dat werd er ook bij gezegd dat hij daarom wat kreeg. In zijn boeking stond daar niets over. Blijkbaar moeten hotels dat dus ook doen.