Bonnetjes

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Arno, 21 nov 2023.

  1. Arno

    Arno Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Ik denk dat menig zakelijk reiziger hier mee te maken krijgt. Bonnetjes.

    Hoe doen jullie dat?

    Bij mij op het werk moet ik van elk bonnetje, of het nou 1 euro is of 100, aangeven op welke klus deze geboekt moet worden en in welke categorie. vervolgens bonnetje nummeren en analoog bijvoegen.

    Best tijdrovend en een klein bonnetje van je taxi bijvoorbeeld is al snel kwijt.

    Zijn hier toevallig handige tools voor?

    Ben benieuwd hoe jullie omgaan met al die helse bonnetjes.
     
  2. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Foto’s maken. En die vervolgens uploaden zodra je de declaraties gaat invoeren (of laat invoeren). Wij gebruiken Workday en daar kun je via een app alles uploaden via je telefoon.
     
  3. Arno

    Arno Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    oe ik ga die app eens bekijken. thanx!
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.823
    Leuk Bevonden:
    2.031
    Trofeepunten:
    358
    Als je met een bonnetjessysteem moet werken dan zit er niets anders op om alle bonnetjes in te dienen, want degene die de declaraties verwerkt moet het ook kunnen verantwoorden.

    Weet natuurlijk niet waar je werkt en of het mogelijk is, maar ik heb dit inmiddels voor de transportkosten laten omzetten naar een vaste vergoeding, want allemaal leuk en aardig, maar in (voormalige) oostbloklanden of toerkei kan je niet altijd een bonnetje krijgen voor de taxi en dergelijke.

    Als ik alles kan uitvoeren met openbaar vervoer, en dat is de sport, dan verdien ik hierop, maar dat kan natuurlijk niet altijd en dan lever je er wat op in, maar het is in ieder geval beter dan die rompslomp bijhouden.

    Hotelkosten worden wel vergoed op basis van gemaakte kosten, al zit daar wel sturing in in welke hotels je mag verblijven, voor eten geldt eigenlijk tegenwoordig ook een vaste vergoeding, je kan eventuele zakelijke dinerkosten verhalen, want soms is dat nodig, maar over het algemeen maak ik daar geen gebruik van, misschien is het een mogelijkheid om over te stappen op een vaste vergoeding, ligt er maar ook net aan of e.e.a. naar de klant wordt gefactureerd.
     
  5. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Wij zijn een jaar geleden overgegaan van old school handmatig boeken naar SAP Concur. App op je iphone, foto van bonnetje en thats it. Maar niet dus.... Software begrijpt soms bonnetjes niet en bij hotels wordt het helemaal een feest. Prijzen per nacht, toeristenbelasting, restaurant enz. Voordat je alles gecorrigeerd hebt ben je net zoveel tijd kwijt enige verschil is dat ik nu doe wat de boekhouding vroeger deed.
    Creditcard van de zaak en alles op vertrouwen. Goedkoper dan bedrijfspolizei.
     
  6. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    880
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik gebruik ook de app van SAP Concur. Foto maken, verplichte vragenlijst invullen en klaar. Het is in ieder geval veel makkelijker dan de website equivalent. Andere tools ben ik niet mee bekend.
     
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    273
    Wij gebruiken Rydoo en ik moet eerlijk zeggen dat dit perfect werkt. Op diverse manieren kun je kosten toevoegen en hier kun je ook aangeven of het met company card, cash of andere manier betaald is. Ook heeft deze app vele integraties. Taxi facturen (Bolt, Uber, etc) die binnenkomen via email die worden automatisch geupload etc. Ook voor authoriseren van gemaakte kosten voor mijn teamleden is het echt heel makkelijk.
     
  8. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    307
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Ik gebruik ook Rydoo en vind het echt een zegen. Bonnetjes worden doorgaans goed gelezen, waardoor je de declaraties gewoon even snel tussendoor kunt doen. Je bent er per doorsnee declaratie nog geen minuut mee bezig. Hotelrekeningen duren wat langer, want vereisen (bij mijn werkgever) een uitsplitsing (overnachtingskosten, strijkgoed, eten, etc)
     
    VinceG vindt dit leuk.
  9. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.567
    Trofeepunten:
    383
    Voor de kleinere ondernemer werkt Jortt ook prima. Met de app plaats je een bonnetje meteen in je uitgaven, en afhankelijk van je pakket wordt de data ook meteen uitgelezen.
     
  10. Treb

    Treb Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Concur app hier. Direct scan van bonnetje en dan ben je klaar.

    Sinds kort is voor ons ook de Uber koppeling mogelijk gemaakt. Dat is ideaal: alle bonnen voor Uber ritten op je business account gaan direct concur in en worden automatisch gematcht met de afschrijvingen.
     
  11. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Morris vindt dit leuk.
  12. Arno

    Arno Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    nou op mijn werk zijn ze er uit. het is pleo geworden!
    is te koppelen met boekhoud software en je kunt direct na je aankoop het bonnetje scannen, project er aan hangen en door met je dag.

    heb het nu een maand in gebruik en ben er zeer over te spreken

    voor geïnteresseerden hier een referral link
     
    Morris en rickbeerendonk vinden dit leuk.
  13. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Ik gebruik ook al jaren Expensify. Een foto maken van de factuur of bonnetje, koppelen aan een project code gaat naar mijn idee zelfs sneller dan dat ik alles met de hand codeer en aan mijn secretaresse geef.
     

Deel Deze Pagina