Zojuist 10 euro boekingskosten en 7,5 cc-kosten in mijn zak gehouden bij het boeken van mijn KLM-vlucht in europa. Geboekt via Delta.com.. misschien al bekend maar denk gooi m er nog even in...
Heb je met een NL CC betaald? Volgens mij berekende Delta wel CC-kosten als het duidelijk was dat de passagier Nederlands is.
Jep met NL CC.. Kan wel zijn dat ik per ongeluk het Billing Adress op en Zuid-Amerikaans land heb gezet ;-)
Klinkt voordeliger maar zou even je creditcard-afschrift in de gaten houden, voor het geval je in een andere currency hebt betaald. Wisselkoers maakt het de moeite niet waard.
Vind het nog steeds gigantisch crux dat ik iedere keer - met pijn - die CC kosten moet betalen als ik bij KLM met hun eigen FB AMEX betaal
Ik heb een vlucht geboekt vanuit MAD en het viel me op dat ik geen CC toeslag of iets dergelijks moest betalen..? Via KLM.nl
Als student krijg ik toch geen CC waarmee ik Miles kan sparen (ja kan wel, met ingewikkelde borg bij amex) En al die goedkope deals zijn toch zó goedkoop dat het aantal Miles van CC toch uber laag zijn
Ik had ook een leuke besparing.. Morgen vlieg ik AMS-MME (Durham, Engeland) met KL. Bij de boeking kon ik geen economy seats meer kiezen, wel beenruimte en comfort. Heb toen geen stoel gekozen, maar wel kunnen boeken. Vanmorgen bij inchecken werd me een comfort seat aangewezen op 3A. Wel achter het gordijntje (voor een klein uur vliegen), maar lekker voorin en ruimte voor m'n stelten. Grappig is, dat als ik nu een andere comfort stoel wil kiezen ik eerst de kosten hiervoor moet betalen.. Tot nu toe betaal ik niks voor 3A.
Hoi XXXX, dat is een hele logische vraag. Creditcardtoeslagen verschillen per land en dit heeft onder andere te maken met lokale regelgeving en commerciële beweegredenen. Wanneer je Madrid als vertrekpunt kiest, val je onder de Spaanse markt (en dus de Spaanse regels) bij het maken van de boeking. We kiezen er overigens voor om alleen een toeslag te rekenen als er ook voldoende alternatieven, zoals het gratis iDeal, beschikbaar zijn. We willen onze klanten namelijk zo veel mogelijk de vrijheid bieden een betaalmethode te kiezen die bij hen past. Het is dus helemaal niet noodzakelijk en de zo genaamde regels van de staat zijn kul. Dus wanneer er geen andere alternatieven zijn vervalt de CC toeslag... Is dat niet verplicht in NL om er 1 te hanteren.