Boeken als (bijna) platinum lid

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door RickdeJong, 10 feb 2017.

  1. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Voor mijn vakantie (oktober) twijfel ik of vandaag een ticket ga boeken naar San Fransisco. De reden waarom ik twijfel, is omdat ik nog geen platinum lid ben. Naar verwachting ben ik dat in Maart.

    Als platinum lid kun je gratis een economy comfort stoel kiezen voor de vlucht. Maar kan dat ook als ik nu de ticket als nog niet platinum lid al boek? Heeft iemand hier ervaring mee?

    Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft :)
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Jazeker, je kan een gratis EC seat selecteren zodra je Flying Blue Platinum bent.
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.725
    Leuk Bevonden:
    1.953
    Trofeepunten:
    648
    Je kan gewoon boeken en je gratis EC stoel kiezen zodra je Plat bent. Je krijgt echter geen teruggave als je besluit vóór je statusupgrade betaald EC te boeken.
     
  4. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    @TheFlyingDutchboy heeft helemaal gelijk. Dit is mij dus helaas overkomen :(.

    Wel belangrijk om dan de 'Platinum' line te bellen. Bij je boeking staat je 'gold' status en niet platinum, dus dit moeten ze updaten voordat je op de vlucht wordt gezien als platinum en dus je EC stoel kan kiezen.
     
  5. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Top! Thanks voor de tips :)

    Hebben jullie ervaring met het kiezen van EC stoelen? Is het denkbaar dat die voor maart bijvoorbeeld al weg zijn (als ik platinum ben) voor een vlucht in oktober? Of is daar niks zinnigs over te zeggen?
     
  6. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Als je zoveel tijd hebt zal het niet een probleem zijn gok ik. Maar als je korter dag boekt is het op een bepaalde routes niets zinnigs over te zeggen
     
  7. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Dat verschilt sterk per route en dag waarop je vliegt. Maar met bijna 7 maanden er tussen zou ik de gok wel aandurven. Mocht je ook nog flexibel kunnen zijn in je reisdagen dan al helemaal geen issue. Delta zou dan ook een optie zijn want daar kun je als KLM platinum ook Comfort+ seats gratis bijboeken. Nog meer opties ;)

    Als je op de website bij klm het boekingsproces grotendeels doorloopt dan kun je de stoelbeschikbaarheid van ec zien. Geeft je een indruk waat je staat.
     
  8. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    @RickdeJong ik zag in je post dat je in maart verwacht platinum status te behalen. Je weet dat status behaald voor 31 maart je dan status geeft voor alleen nog datzelfde jaar? Misschien het overwegen waard een paar miles even ergens anders te stallen.

    Zie https://insideflyer.nl/handleiding-flying-blue/ van @TheFlyingDutchboy

    Nu denk ik wel dat iemand die platinum haalt in maart, de rest van het jaar ook nog wel voldoende zal vliegen om dat te compenseren :D Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt.
     
    Denzi vindt dit leuk.
  9. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Niet helemaal waar.
    Weliswaar op internationale vluchten, bijvoorbeeld van AMS naar SEA, maar vlieg je dan door met een binnenlandse vlucht naar SFO dan heb je geen recht op een Comfort + stoel. Mijn ervaring is wel dat ik 9 van de 10 keer geüpgrade wordt naar Comfort + maar meestal zelfs First Class.
     
    Daeni vindt dit leuk.
  10. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    We hebben 'm inderdaad ingepland na maart. Hoe? Eigenlijk vrij eenvoudig =) Met @ErikBenjamin in januari een paar dagen Chili bezocht met een BC ticket (32K miles), vorige week een ticket Tokyo geboekt (27K miles) en we vliegen over een kleine maand naar Singapore (22K miles). Dat is eigenlijk allemaal puur fun en voor de miles. Daarmee komt het totaal vrij snel op 82K.

    12 boven platinum, dus dat is wel lekker. Daarbij vlieg in oktober nog naar SFO dus dan spaar ik nog een +- 5K punten. Dan heb ik volgend jaar de eerste 20 alweer binnen en mooi een jaar de tijd om platinum vast te houden =)
     
    Daeni en ErikBenjamin vinden dit leuk.
  11. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Mooie trips om zo snel aan je vereiste miles te komen. Geboekt via de Werelddeal weken of stonden deze steden uberhaupt op je bucket list om te bezoeken?
     
  12. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Beide niet =) SFO was overigens wel een werelddeal boeking, maar Chili, Singapore en Tokyo zijn gewoon scherpe deals die we via diverse kanalen binnen kregen. Singapore gister nog gewoon via het forum hier :)
     
  13. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Nice... wat is in jouw ogen een nuttige source behalve dit forum?
    Hacktheflight.net ?

    Ik zit niet hele dagen op het forum, dus mis nog weleens wat.
     
  14. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Hacktheflight is inderdaad fijn, die heb ik hier zelf eens gedeeld ;)
    Verder gewoon aanmelden op alle mail notificaties qua deals, dan mis je die niet.

    Verder blijf ik op de hoogte via @ErikBenjamin, de nodige berichten op FB en zo wat.. :)
     
    jongesander vindt dit leuk.
  15. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    En anders sta je vermoedelijk ook niet op de lijst van de purser als platinum ;)
     
    Denzi vindt dit leuk.
  16. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Leuk. SFO is mijn thuisbasis -- ik woon in San Francisco. Ik zou op die route zo snel mogelijk je Eco Comfort stoel inkopen / reserveren, want ze gaan over het algemeen extreem snel.
     

Deel Deze Pagina