Sinds kort probeer ik ook Bluebiz te sparen en zag zojuist dat Europesche vluchten in de G-klasse geen punten geven terwijl dat wel op de website staat. Iemand hier ervaring mee? Datum Transactie Referentie Reis Boekingscode Tegoed Afschrijvingen 30/01/2015 Ticket K L M 074 249269xxxx AMS - MAD G -
Vreemd! Ik kijk net en heb ook het volgende: 29/01/2015 Ticket K L M 074 24932xxxxx BCN - AMS Q - - 02/01/2015 Ticket K L M 074 24921xxxxx AMS - BCN V - - 02/01/2015 Ticket K L M 074 24921xxxxx AMS - BCN V - - Zelfs die in Q heeft nog niets (Zou 14/2 = 7 moeten zijn?), wellicht duurt het even voordat ze dit updaten? Een vlucht daarvoor in 2014 (ook V) heeft wel 2 credits: 23/12/2014 Ticket K L M 074 24921xxxxx BCN - AMS V 2
Jep, ik kijk nu weer en: 29/01/2015 Ticket K L M 074 24932xxxxx BCN - AMS Q 7 - 02/01/2015 Ticket K L M 074 24921xxxxx AMS - BCN V 2 - 02/01/2015 Ticket K L M 074 24921xxxxx AMS - BCN V 2 - 2 Credits voor V en 7 voor de Q klasse
Zojuist zelf even met de klantenservice gebeld. Het blijkt dat de welkomstbonus tussen de 6 en 8 maanden na de eerste vlucht word bijgeschreven. Een retroclaim word naar verwachting tussen de 4 en 8 weken na versturen afgehandeld. Iemand werkt heeeel erg traag daar...
Bluebiz laat vaak wat steken vallen, zoals niet bijschrijven van vluchten.. Controleren zo nu en dan!
Volgens mij doen ze bij Bluebiz alles met de hand, het duurt een eeuw voordat de punten worden bijgeschreven om over een retroclaim nog maar te zwijgen.... maar toch mooi meegenomen omdat je elke vlucht kan boeken waarbij 1 credit gewoon 1 euro is.
Blijkbaar zijn er twee zakelijke programma's bij KLM. Vraag me af of dat nog onderscheid uitmaakt in de volgorde voor upgrades/omboekingen e.d.
bluebiz geeft alleen punten, corporate accounts geven vaak korting op vluchten.. dacht ik qua volgorde is denk ik corporate accounts boven bluebiz wat meer een soort extra is