Binnenlandse vluchten boeken China

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Janssen82, 16 jan 2018.

  1. Janssen82

    Janssen82 Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Heren,

    In ben van plan om dit jaar op reis te gaan naar China. Omdat het land dusdanig groot is zal ik ook een aantal binnenlandse vluchten moeten maken.

    Google flights e.a. bieden slechts een beperkt aanbod met relatief dure binnenlandse vluchten.
    Ik ben daarom op zoek naar budget/relatief betrouwbare maatschappijen die China bedienen.

    Ik heb nog wel een aantal flyingblue miles (en er zijn genoeg KLM partners in China) staan maar vindt het zonde om meteen 15k miles te spenderen aan een korte binnenlandse vlucht.

    Wat is jullie ervaring met binnenlandse low-budget vluchten in China?
     
  2. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Niet bekend met het gezegde: Friends don't let friends connect via mainland china - ever? Al helemaal niet in Y.

    Binnenlandse vluchten in China: vaak gecancelled en vertraagd. s' ochtends vroeg gaat het meestal nog wel maar later op de dag eugh :(
    Maakt niet uit of je CZ/MU/MF/FM vliegt. Heeft alles te maken met china airspace restrictions (PLA controleerd het meeste van het luchtruim plus als die besluiten een oefening te houden dan heb je helemaal vette pech.)

    PEK bijvoorbeeld, het is geen uitzondering dat er maar 40-45% van de domestic vluchten vetrekt en dat in de namiddag 85-90% v/d domestic vluchten vertraagd zijn. Moet je maar eens in de gaten houden.
    Verder is de klantenservice en informatie voorziening ook niet echt het je van het.

    Sterkte ermee.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. AlterEgo

    AlterEgo Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Vertragingen alom binnen China, is bekend. Nu moet ik zeggen dat het laatste half jaarecht een heel stuk beter gaat. Het lijkt erop dat er werk van is gemaakt. Afgelopen 6 maanden heb ik een vlucht of 20 gemaakt binnen China en vergeleken met de 2 jaar ervoor eigenlijk geen klachten. Boeken doe ik altijd op Ctrip.com, werkt erg goed. Toch raad ik je aan om meer met de trein te doen. Het high speed netwerk binnen China is fenomenaal en de prijzen zijn dat ook. Succes!
     
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Eens met @AlterEgo, trein is perfect voor reizen in China. Wel kaartjes bijtijds kopen, op dag van vertrek kan je nog wel misgrijpen. Laatste vluchten vanuit PVG vertrokken trouwens keurig op tijd.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  5. LeidenHub

    LeidenHub Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Wat hierboven gezegd is over vertraagde vluchten kan ik alleen maar beamen. Onze vlucht ging uiteindelijk wel. (SHA-TXN)

    Wel heb ik nog een tip voor als je met China Eastern wil vliegen. Als je via hun site wil boeken kan je instellingen kiezen zoals waar je woont en welke taal je wilt op de site. De optie Nederland-Nederlands bestaat (bestond?) niet, maar kies niet voor VS-Engels of Duitsland-Duits. Kies in plaats daarvoor voor Hong Kong-Engels, je betaalt dan weliswaar niet in USD of EUR en je credit card rekent een fee, maar onze vliegtickets waren de helft van de prijs. (volgens mij 40 euro ipv 80 ofzoiets). Het is mij compleet onduidelijk waarom dit prijsverschil bestaat, maar wij mochten gewoon aan boord, en na wat gehannes bij KLM werden ook de airmiles en QF bijgeschreven.
     
    Miya vindt dit leuk.
  6. Ameling

    Ameling Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    ik ben het nogal oneens met de berichten over binnenlands vliegverkeer China. De ca 20 vluchten die ik afgelopen jaar maakte, waren bijna alle op tijd. Dit ondanks de explosieve groei (die men inmiddels wel in de vingers heeft). Sommige vliegvelden (Beijing, Urumqi) hebben wel last van vaak slechte weersomstandigheden (sneeuw of mist). En tot ergernis van de KLM-piloot die daar een keer een mededeling over deed, hanteert de luchtverkeersleiding de veiligheidsvoorschriften strikt.

    Advies: boek via een reisorganisatie als Ctrip. Die zorgen voor heel directe communicatie als iets dreigt mis te gaan, met sms-berichten bij vertraging met alternatieven.
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    Volgens mij is boeken via Ctrip voor binnenlandse vluchten veel goedkoper. Boek je via internationale sites dan betaal je de hoofdprijs.
     
  8. Janssen82

    Janssen82 Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor de tips. De prijzen zijn op Ctrip inderdaad een stuk vriendelijker dan GoogleFlights e.d.. Wel een hoop maatschappijen met een voor mij onbekende reputatie. Waar hebben jullie zoal mee gevlogen? Kan het verder kloppen dat de tickets pas enkele maanden in de toekomst boekbaar worden gemaakt?
     
  9. Ameling

    Ameling Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb met allerlei maatschappijen gevlogen, ook kleine waarvan ik de naam ben vergeten. Maakt in kwaliteit eigenlijk niets uit, de kleintjes zijn vaak dochters van de grote en vallen onder dezelfde kwaliteitsscreening - maar Chinezen geloven heilig en terecht in de effectiviteit van iets kleinere ondernemingen.
    Europese websites hebben de internationale prijzen. Zelfde prijzen krijg je ook als je op de internationale sites van China Southern e.d. boekt, of als je bijvoorbeeld aan je KLM-ticket een doorvlieg naar Urumqi of zo boekt.
    Vliegtickets kunnen vrij ver van te voren worden geleverd maar het is niet verstandig om ze lang van te voren te kopen. Zo'n zes weken voor de vlucht dalen de prijzen, vaak meer dan gehalveerd afhankelijk van wat al is verkocht. Alleen rond Chinese feestdagen kan je dat schudden. Treintickets worden wel pas 30 dagen van te voren boekbaar. Bij ctrip kan je dan ook pas boeken, bij andere reisagenten kan je eerder boeken en die boeken dan zodra het vrijkomt. Maar met 30 dagen vooraf is er meestal wel plaats op de hogesnelheidstreinen. Je hebt alleen kans dat de eersteklas tickets zijn vergeven want het prijsverschil is belachelijk klein en je zit een stuk ruimer.
     

Deel Deze Pagina