Bijna Gold

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Bart_FF, 8 jun 2016.

  1. Bart_FF

    Bart_FF Guest

    Hallo,

    Ik ontdekte laatst dat ik dit jaar met een beetje inspanning FB Gold kan bereiken. Concreet heb ik nog 3000 level miles nodig. Ik heb ook nog een voucher van Alitalia, twv. 600 EUR. Dat moet voldoende zijn om die miles binnen te halen. Hebben jullie tips hoe ik deze voucher hiervoor het beste kan inzetten? Ik dacht zelf aan een retourtje naar bijv. Rome in Business, maar moet wel zeker weten dat ik voldoende miles verdien. Enig idee hoe ik dit zeker kan weten?
     
  2. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Lionell vindt dit leuk.
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    Flying Blue heeft recentelijk de percentages voor AZ vluchten gewijzigd. Volgens mij is dit gunstig voor business class tickets. Uit mijn hoofd verdienen die 200%, maar check dat even.
     
  4. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Als ik van Amsterdam naar Pisa vlieg via Rome met Alitalia, verdien je dan miles en QF's op het deel Rome-Pisa?
     
  5. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik weet niet of je die voucher bij Alitalia moet besteden of anders via Alitalia een ticket bij KLM kan boeken? Je kan een retour KLM AMS - LHR in business boeken voor 455 euro retour. Levert 3750 level miles en one-day-returns zijn prima te doen.
     
  6. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.311
    Trofeepunten:
    558
    Ik zie inderdaad dat het spaarschema van Alitalia is veranderd. Normaal kon je op binnenlandse vluchten met AZ in Italië geen FB miles verdienen. Als ik het nu goed zie, verdien je die nu wel op binnenlandse vluchten. Maar dan moet je niet de brekingsklasse R hebben. Check https://www.flyingblue.com/earn-and-spend-miles/airlines/partner/175/alitalia.html voor meer info.
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina