beste BA lounge LHR

Discussie in 'oneworld' gestart door Alexo, 3 apr 2015.

  1. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Zoals de titel al zegt, Wat is de beste BA lounge op LHR?

    Aankomende maandag vlieg ik AMS-LHR-EZE. Ik heb nog nooit een lounge bezocht op LHR en zou graag weten welke jullie de beste vinden. Ik zal tussen 20 & 22 in Terminal 5 zijn dus wil er graag ook wat eten.

    Tnx voor jullie ervaringen alvast!

    Grtz
    Alex
     
  2. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Hey Alex,

    In je profiel zie ik dat je een AB Gold card hebt, wat betekent dat je toegang hebt tot alle Business Class-lounges op Heathrow. Van BA zitten die bij de A-gates (de 'hoofdgates') aan de noord- en zuidkant. Verder zit er ook een kleinere lounge bij de B-gates. Er zit niet heel veel verschil tussen de noord- en zuidlounge van BA volgens mij. Ik neem vrijwel altijd de zuidlounge, omdat je vanaf je overstap vanaf AMS door de south-security komt en dus al aan de 'goede kant' van de terminal bent. En de entree van de zuidlounges lijkt wat 'indrukwekkender' dan die van de noordlounges. De zuidlounges zitten als je door de security komt meteen aan je rechterhand, maar je moet eerst even naar links, de roltrap af en in tegengestelde richting gaan om naar binnen te kunnen. Gewoon de bordjes 'South lounges' volgen - spreekt voor zich!

    De South Business Class lounge heeft een klein buffetje met wat 'echt eten' (pasta en soep en dergelijke) en natuurlijk de gebruikelijke 'loungesnacks'. Verder zijn er grote buffetten met een flink aantal drank- en wijnsoorten en wordt er champagne op verzoek geschonken.

    Mocht het rond de tijd dat jij er bent nou érg druk zijn (soms zitten er echt belachelijk veel mensen - als je bij binnenkomst rechtsaf gaat kom je in een rustiger stukje), kan je altijd nog snel even kijken bij de North lounges om te zien of het daar toevallig wat rustiger is.

    Verder zit er ook een kleinere (rustigere) lounge bij de B-gates. Als je vlucht naar Buenos Aires vanaf de B-gates vertrekt, zou je tot ongeveer 70 minuten voor vertrek in de lounge bij de A-gates kunnen blijven en dan de trein naar de B-gates nemen om daar vlak voor vertrek nog even een drankje in de lounge te kunnen drinken voordat je aan boord gaat. Bij de C-gates zijn geen lounges, dus in dat geval zou ik lekker in de lounge bij de A-gates blijven tot het tijd is om het treintje naar de C-gates te nemen.

    Als je toevallig First Class vliegt, dan kan je ook een bezoekje brengen aan de Concorde Room, die ook bij de South lounges zit. Daarvoor hoef je niet eerst naar beneden, maar kan je de 'achterdeur' nemen direct naast de security (daarboven zie je ook de business class lounge waarvoor je eerst naar beneden en vervolgens weer omhoog moet):

    [​IMG]

    In de Concorde Room kan je ook goed à la carte eten. Ook kun je (wel van tevoren boeken ivm lange wachttijden!) een korte massagebehandeling nemen. De lounge zelf is echter vrij klein, maar voor een paar uurtjes is het prima! Anders kan je ook altijd nog een kijkje nemen bij de First-lounge die er meteen naast zit.
     
    SVDH vindt dit leuk.
  3. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Hey Valentijn,

    Thanks voor je uitgebreide reply. Daar heb ik wat aan! Helaas vlieg ik gewoon ghetto class dus geen concorde room voor mij helaas.

    Groeten,

    Alex
     
    Valentijn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina