Graag wil ik jullie vertellen over een aantal recente ervaringen bij het boeken van award tickets. Eind vorig jaar wilde ik 2 award retourtickets boeken maar had daarvoor onvoldoende mijlen. Uiteindelijk heb ik ook de mijlen van de accounts van mijn kinderen daarvoor gebruikt. Dus: 1 retourticket van de mijlen van mijn account, de heenreis van retourticket 2 van de mijlen van de account van kind 1 en de terugreis van retourticket 2 van de mijlen van de account van kind 2. Het gekke was dat de belastingen en toeslagen m.b.t. retourticket 1 een stuk lager waren dan de som van de belastingen en toeslagen m.b.t. de 2 enkele reizen van retourticket 2. Afgelopen week daarentegen gebeurde precies het omgekeerde: de belastingen en toeslagen m.b.t. een retourticket waren een stuk hoger (ong. 850 euro) dan de som van de belastingen en toeslagen m.b.t. de 2 enkele reizen (ong. 550 euro). Kortom, voordat je een award retourticket boekt loont het de moeite om te kijken of je het als retour of 2 enkele reizen boekt.
Ik heb net het allerduurste award ticket aller tijden gevonden ! Belastingen en toeslagen EUR 21.644,58 !