Be Your Own Travel Agent

Discussie in 'Nieuws' gestart door jan, 8 nov 2016.

  1. jan

    jan Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben steeds op zoek naar de beste reisdeals, om deze zoektocht te vergemakkelijken tracht ik als hobbyprogrammeur tools te bouwen. Eerder stelde ik jullie het eenvoudige spyfares.com voor. En ja de kritieken zijn terecht. Spyfares is gewoon een verzameling van commerciële deals. Nu heb ik een nieuwe site, waar ik niet langer de deals van anderen toon, ik laat nu de gebruikers zelf de deals realtime creëren. Combineer lagekosten maatschappijen, zoek naar (goedkopere) naburige luchthavens, regio's ipv steden, stopovers, in- en outbound openjaws, datum range ipv vaste datum, ...

    Mag ik ook nu rekenen op jullie kritische geest?
    byota.eu

    byota.jpg
     
    Lionell en Ready2Board vinden dit leuk.
  2. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Hi,

    Ik heb je site uitgeprobeerd. De lay out is mooi en je ziet dat je er hard aan hebt gewerkt.
    Ik heb getest met een vlucht van BLL naar BKK op 7 januari 2017 en terug op 21 januari 2017.
    Wat opvalt, als je aan de slag gaat, is dat het redelijk omslachtig is om bestemmingen in te voeren. Eerst moet je een bestemming invoeren, daarna pas de luchthaven waar je van wilt vertrekken. Onlogisch.
    Dan komen er een aantal alternatieve luchthavens. Deze zijn kleine regionale vliegvelden waar nagenoeg geen commerciele vluchten van vertrekken, Sønderborg en Westerland Sylt bijvoorbeeld. Echt goede alternatieven zouden AAL, HAM of CPH zijn.Deze worden niet meegenomen in de zoekopdracht.
    Dan komt er uiteindelijk een resultaat. 2 gevonden vluchten. Dat kán niet waar zijn. Bovendien kun je op de vluchten niet klikken om te zien hoe deze opgebouwd is.
    De vlucht kost 912 euro en omdat ik deze zoekcriteria bij Google Flight ook al gebruikt heb, zijn er vluchten onder de 600 euro beschikbaar.

    Dus al met al, er is nog veel werk aan de winkel. Google Flight is nog steeds veel en veel beter.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. jan

    jan Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    bedankt Thijs,

    Ik moet er wel aan toevoegen dat mijn search enkel lowcost airlines weergeeft. BKK is nu niet bepaald een low cost destination, maar zoals je merkt vliegt norwegian er wel naartoe. Helaas veel te duur, maar dat neemt niet weg dat mijn search wel werkt en low cost vluchten heeft gecombineerd naar BKK (iets wat andere zoekmachines niet doen). De opbouw van de vluchten kan je eenvoudig zien door op het plusteken te klikken. "Google Flight rules", maar byota probeert iets anders. Wanneer je bv naar madeira zou willen vliegen dan geeft byota u waarschijnlijk heel wat meer vluchten en de totaalprijs is ongeveer de helft !

    Update: Thijs, ik merk dat je voor je search weinig nabijgelegen luchthavens hebt geselecteerd, wanneer je de slider op 350 km zet, krijg je meer resultaten. De goedkoopste vluchten zijn dan 506 euro retour.

    bkk.jpg
    Bedankt voor je review.
    Jan
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • bkk.jpg
      bkk.jpg
      Bestandsgrootte:
      36,8 KB
      Weergaven:
      4
    Laatst bewerkt: 8 nov 2016
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    interessant, maar wat is hier anders aan dan kiwi.com?
     
  5. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Misschien de lengte van de trip ook met invulvelden laten invullen, met de slider gaat niet optimaal op gsm
    Misschien ook tijdstippen laten invullen zoals bij Google
     
  6. jan

    jan Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    @vkpeter : ik zal inderdaad meer rekening moeten houden met mobiele gebruikers, zal in de toekomst wat aanpassingen doen
    @high_class : Kiwi is idd een gelijkaardige site, al zijn er toch wel wat verschillen, zo zijn openjaws mogelijk bij byota, dat maakt erg goedkope prijzen mogelijk (vb. op AMS-CPH-JFK terug MCO-OSL-CRL). Toegeven :het grootste verschil is wellicht het verschil in de ontwikkelingskosten van beide sites (quasi zero versus ....).
     
    high_class vindt dit leuk.
  7. jan

    jan Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Dankjewel voor jullie advies, heb getracht er rekening mee te houden: zowel byota.eu als spyfares.com geupdate !
     

Deel Deze Pagina