Bagage terugvragen bij lange overstap

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Maarten_22, 20 mrt 2018.

  1. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Is er een richtlijn wanneer het mogelijk is om bij een overstap je bagage terug te vragen? Er zijn diverse goedkope tickets te vinden vanaf Brussel naar JFK. Terugvlucht kan via Amsterdam, maar bij een overstap van 10 uur(overdag), krijg je dan je bagage terug? Scheelt weer het laatste stukje vliegen naar Brussel.

    Voorbeeld:

    [​IMG]
     
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Op het forum kan ik niet een goed antwoord vinden, maar ik denk dat je het aan de gate moet vragen of zij het tot AMS kunnen labelen. Met het excuus dat je graag wilt slapen in een hotel, o.i.d. Zorg ervoor dat je wel de correcte label hebt op je koffer!!
     
  3. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Zou het even navragen bij KLM en heb vernomen dat het soms bij de selfcheckin het als optie wordt aangeboden.

    Maar zou de reis wel afmaken tot aan Brussel.
     
  4. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Vragen bij checkin, maar ik zou er niet van uit gaan, met het risico dat je onverwacht door moet vliegen naar Brussel. Zijn er geen tickets met een trein AMS-BRU? Dan is het geen probleem.
     
  5. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
  6. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Mijn ervaring is negatief. Is me niet gelukt om tot AMS gelabeld te krijgen op JFK, zelf niet terwijl ik BC ticket had. Delta check-in staff erg star. Succes ermee, maar wordt lasting vrees ik.
     
  7. flyair

    flyair Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Bij een overstap van 12 uur of langer en/of als er een nacht tussen zit kun je je bagage terugkrijgen
     
  8. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb telkens de pech dat ik juist overal m'n bagage terug moet ophalen. Heb liever dat ze het houden. Bij overstappen in bijvoorbeeld Atlanta op een binnenlandse reis heb ik telkens mijn bagage teruggekregen. Op Amsterdam zijn mijn overstappen te kort om m'n bagage terug te geven.
     
  9. GLR241

    GLR241 Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    De meeste airlines doen dit standaard niet
     

Deel Deze Pagina