BAEC of American?

Discussie in 'oneworld' gestart door stijnec, 9 aug 2015.

  1. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    Heb de komende tijd best wat vluchten gepland staan, naar Madrid met LAN, naar BKK met Etihad, en naar SFO met BA, allen in business.
    Ben al een tijdje lid van baec, maar ik al wel wat avios heb verzameld, maar nog geen status. Ook ben ik deze week geworden van AAdvantage.
    Ben nog van plan een mr te boeken in een komende ba sale om de lange winter maanden wat te breken. Wat is wijsheid? De miles voor mn geboekte vluchten crediten bij ba of bij aa?
    Graag jullie mening!
     
  2. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    AA plat challenge met de BA vlucht naar SFO lijkt mij een prima begin:) In business vlieg je daar mee wel 10.000 EQP bij elkaar.
     
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hoe loopt je route naar SFO? Die invullen op Great Circle Mapper en vermenigvuldigen met 1.5 en heb je het aantal EQP dat je spaart. De AA Plat challenge kost je $ 240 als je hem nu aanvraagt en dan is ie geldig tot begin 2017. Vanaf moment dat je de kaap van 10.000 EQP overschrijdt wordt je status meteen geupdate bij AA en kan je genieten van de Plat en OneWorld Sapphire voordelen.
     
    stijnec vindt dit leuk.
  4. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    Ik vlieg OSL-LHR-SFO-DFW-LHR-OSL, meer dan genoeg voor de platinum challenge (nog bedankt voor je interessante artikel @Lionell) en de vlucht is op 18 juni 2016,dus dat zou me platinum opleveren tot februari 2018 volgens de huidige voorwaarden.
    Maar eigenlijk is de vraag ook wat algemener bedoelt. De platinum challenge is leuk, maar het lijkt me lastig om platinum vast te houden bij AA. BA tier points lijken makkelijk haalbaarder. Ook vraag ik me af bij welk programma je het meeste hebt aan je punten, het lijkt me niet handig om punten te hebben in verschillende Oneworld programma's, maar misschien zie ik dat verkeerd?
     
  5. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Voor intercontinentale reward vluchten en premium classes lijkt mij ook AA de beste keuze. Tierpoints zijn in mijn ogen vooral handig voor korte Europese tripjes(AMS-Londen is echt cheap met tierpoints).
     
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik zou persoonlijk voor AA gaan, meer mogelijkheden qua redemption. Ik ga in 2016 zeker proberen om te herkwalificeren voor platinum, of zelfs EXP proberen te halen. Moet lukken als er wat deals verschijnen en AA niet naar revenue based model gaat...
     
  7. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    Dan zul je toch aardig wat moeten vliegen om 50k eqm te halen?
     
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Moet lukken met 3 trips, ik zit nog volop te rekenen.
     
  9. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Bij BA kan je sowieso geen Etihad vluchten crediteren en als je het crediteert bij AA, dan ontvang je alleen award miles en geen EQM.

    Zo te horen geef je de voorkeur aan status en niet aan redeemable miles. Je kan met één a twee tripjes BA Gold (Oneworld Emerald) worden d.m.v. tierpoint run. BA businessclass sale boeken en dan zoveel mogelijk overstappen in de sweet spots.

    Als we het hebben over redeemable miles, dan is AA op dit moment het beste. Beste award chart, goede accrual voor goedkoopste economy tickets en als plat/exc plat. ontvang je 100% bonus miles als je vliegt met één van de Oneworld luchtvaartmaatschappijen. Naast de standaard Oneworld redemptions hebben zij ook Etihad Airways als partner.

    Wat miles bij BA kan geen kwaad. Avios zijn zeer waardevol voor korte vluchten.
     
    stijnec vindt dit leuk.
  10. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    Bedankt, jammer dat de platinum challenge niet werkt icm etihad vluchten, anders had ik hem met mijn retour in J naar BKK al binnen kunnen slepen
     
  11. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb een beetje hetzelfde probleem als @stijnec , maar dan als wat minder luxe vlieger. Ik vlieg AMS - LHR - HKG (klasse S), HKG - SIN (N) en KIX - HND - LHR- DUS (klasse S maar ook HND-LHR B door rebooking) voor een mooie 500 euries met BA (sommige JL operated en CX is geen codeshare). Dit betekent dat ik een plat challenge prima kan halen, al vind ik dat ik voor 240 dollar net zo goed een loungepass kan kopen (niet?) als ik verder niet veel met Oneworld zal vliegen (en daardoor weinig heb aan mijn 100% bonus miles). Ik zal hiermee 10000 avios scoren wat genoeg is voor 2 korte retourtjes europa of enkeltje business. Bij AA zal ik meer miles scoren en evt plat zijn maar die zijn minder makkelijk inwisselbaar. Iemand advies?
     

Deel Deze Pagina