BA: BC Awardticket boeken

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door RSC09, 10 mei 2015.

  1. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Hallo allen,

    Na mijn trip naar Seoul kom ik samen met mijn reisgenoot op 8 juni 's avonds laat aan op LHR.
    Gezien het feit dat wij beiden nog nooit BC hebben gevlogen (en statusloos zijn) leek het ons leuk om de terugweg naar AMS in BC te vliegen en de lounge op LHR te bezoeken. Deze vlucht kost dan 15.500 avios + € 60,- voor twee personen, welke reeds beschikbaar zijn.

    De award beschikbaarheid op de website van BA toont voldoende vluchten beschikbaar in BC.
    Helaas wordt alleen de vlucht van 6.50am uitgevoerd in een B767 met een 'echte' BC seating (overige vluchten zijn A319, A320 en A321). Deze vlucht heeft tot op heden de voorkeur ondanks dat de lounge dan slechts kort te bezoeken zal zijn.

    Dit is mijn eerste award booking en ik vraag me af of deze simpele reis verder geoptimaliseerd kan worden. Zelf dacht ik al om op DUS te vliegen, wat de vluchtduur iets doet verlengen. Daarnaast heb ik nog wat vragen:
    1. Valt er verder nog iets aan de routing te knutselen? (via een omweg richting huis)
    2. Kan er met een andere maatschappij van OW gevlogen worden? (Deze routing alleen BA?)
    3. Nog andere ideeën/tips?

    Alvast bedankt!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Wij hebben idd, ook overwogen om die in BC te boeken. Wij zitten bij jullie op dezelfde vlucht naar Seoul. Het is ons te vroeg na die 23:05 terugkomst en die andere vluchten in BC zijn idd airbusjes. Als je gaat knutselen met tussenstops wordt het duurder en met een partner schiet de prijs volgens mij ook omhoog. Wij hebben maar de BA4455 van LCY naar RTM geboekt om 13:30. Lekker rustig aan, waarna we door familie weer opgepikt worden. Is tenslotte ook maar een vlucht van niks.
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2015
    RSC09 vindt dit leuk.
  3. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    BA's B767 naar Amsterdam heeft een regionale configuratie. Je hebt dus een normale economy stoel. Zit je in het middenstuk, dan is de stoel naast je vrij.

    IVV redacteur Bruno heeft iets geschreven over zijn ervaring in Club Europe. Dit kun je hier (klik) vinden.
     
    Basjep en RSC09 vinden dit leuk.
  4. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Qua routing valt er vanuit zo'n korte oneway flight niets meer te halen?
    Thanks voor de info! Ik vind een normale economy stoel denk de extra avios niet waard, tenzij de lounge op LHR echt een must see is?
    Meerdere bestemmingen gecheckt, maar worden allemaal door de kleinere types Airbus uitgevoerd helaas..
     
  5. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Toevallig heb ik vorig jaar een paar foto's van de lounge (South) gemaakt. Deze kun je hier (klik) vinden. Je hebt een North en South lounge. South is op een paar minuten lopen van je vlucht naar Amsterdam. Lounge op LHR is zeker geen must see.
     
  6. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Uiteindelijk vlucht BA0428 met vertrektijd 6.50 uur in BC geboekt met Avios.
    Thanks voor de hulp :)
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  7. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Wie weet hoelaat the gallery lounge op LHR open gaat s ochtends? BA antwoord niet op Twitter...
     
  8. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Volgens mij 6 uur!
     

Deel Deze Pagina