Beste forumleden, Zojuist geregistreerd op dit forum wat ik al een tijdje op de zijlijn volg, dus eerst even voorstellen. Leon en een zakelijke frequent flyer (FB Gold) en sta op het punt voor het eerst een promo award of classic award te boeken. En daar heb ik een vraag over. Spaar je bij een promo award/classic award ook miles en qualifying flights als je vliegt? Ik kan hier zo gauw niets over vinden. Zoja, welke boekingsklasse(n) wordt er gebruikt? en moet ik nog uitkijken bij AirFrance voor het minitarief bij boeken van award ticket? alvast bedankt!
Allereerst welkom Leon! Bij awardtickets verdien je voor zover ik weet geen miles en QF''s en wordt het geboekt in klasse 'X'
ah dat zou jammer zijn en best gek. ik wil trouwens een award ticket boeken voor een intercontinentale vlucht. Klm heeft toch geen x fare op intercontinentale vluchten?
check. dank voor die link. Ik denk dat ik mn miles nog maar even bewaar aangezien ik dit jaar een poging wil doen om platinum te worden
Je level miles(waarmee je status haalt) worden niet aangetast als je een award ticket boekt hiervoor worden "award" miles gebruikt. Je kan dus prima boeken en alsnog platinum worden.
ah yes thanks. ik bedoelde dat ik mn miles bewaar zodat genoeg QF kan halen dit jaar om platinum te worden. platinum halen op level miles redt ik never nooit, maar misschien wel op QF